Marketingové aktivity CzechTourism

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
C H R Á M C H M E L E A P I V A Regionální operační program NUTS II Severozápad.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Skupina 1 Vize přestane být snem… KONCEPCE REVITALIZACE MĚSTA AŠ.
NORTH BOHEMIA CONVENTION BUREAU, o.p.s. (NBCB) obecně prospěšná společnost, založena na podporu zařazení Libereckého kraje a města Liberce mezi prestižní.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Značka Česká republika 21. květen 2012, PS PČR. Koncepce představuje:  Základní střednědobý strategický dokument v oblasti cestovního ruchu, jehož součástí.
Turistický region Český ráj a jeho nabídka 18 Turistický region Český ráj a jeho nabídka Setkání podnikatelů cestovního ruchu Libereckého kraje.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Valné shromáždění SMOJK Vodňany, 11. červen /11 JIHOČESKÁ CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU INFORMACE O ČINNOSTI.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Nástroje a prostředky CCR VM k podpoře cestovního ruchu Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Výroční konference cestovního.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
 Co je to cestovní ruch?  Cestujeme s cestovní kanceláří, cestovní agenturou nebo individuálně  Návštěvnost České republiky  Cestovní ruch Jihomoravského.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Sekce pro školy a neziskovky Gabriela Kaločová
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Czechspecials aneb Ochutnejte Českou republiku!. Ochutnejte Českou republiku! Projekt agentury CzechTourism, Asociace Hotelů a restaurací a Asociace kuchařů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_11.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Komplexní systém hodnocení
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Členská schůze MAS Nepomuk,
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Společenská odpovědnost ve školství
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Univerzitní město Olomouc
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
VÝVOJ, ORGANIZACE A TRH CESTOVNÍHO RUCHU
Agroturistika a podnikání na venkově
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Představení projektu.
Podpora českého lázeňství
Cesty pro zdraví České lázně a Medicínský turismus
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Spolupráce s rodiči a komunitou
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Nábor z ČR do celého světa
Vítáme Vás v Luhačovicích
Aktuální problémy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Marketingové aktivity CzechTourism Ing. Iveta Jakoubková 3.1.2019

Státní příspěvková organizace – 1993 Zřizovatel MMR 18 zahraničních zastoupení v 15 zemích světa Cíle: Podpora příjezdového CR a DCR Zvyšování návštěvnosti regionů Zvyšování počtu návštěvníků ČR Sledování turistických trendů – Institut turismu Vytváření strategie propagace CR Nový destinační brand, logo

Hlavní marketingové nástroje Webové prezentace, on-line komunikace www.czechtourism.com, www.czechtourism.cz www.czechspecials.cz , www.medicaltourism.cz www.kudyznudy.cz , www.czechconvention.com Public relations – workshopy, roadshow, prezentace, tripy (press, fam, info pro lékaře) Výstavy a veletrhy Tiskoviny Mediální kampaně EDEN – evropská komise - 2012/13 – 6.ročník – Cestování bez bariér – Lipno

Produkty 2013 Cesty poznání Kulturní produkt Cesty krajinou Aktivní produkt Cesty pro zdraví Lázeňský produkt MICE Praha Letní cesty České lázně Kongresy Města s příběhem (UNESCO apod.) Zimní cesty Zdravě a zodpovědně (zdravý životní styl) Kulturní krajina (prostor mimo město) Na plný plyn (motorsport) Medicínský turismus Cesty s příběhem (spirituální turismus) Kulturní cesty (tematické cesty) 4

Praha z jiné per. Města s příběhem Cyklo-vino Lázeňství/MT Zážitky na sněhu MICE Španělsko x LatAm+V4 USA + V4 Čína x; V4 Německo UK Rusko V4 Skandin. SP Polsko Slovensko Ukrajina Blízký východ Benelux Rakousko Francie Itálie 5 5

LÁZEŇSKÝ PRODUKT Klasické lázně/ medicínský wellness Kampaň + ostatní nástroje (workshopy, tripy, veletrhy, konference + semináře SLM, edice) Sdělení: Česko jako lázeňská destinace – tradiční elegance v novém hávu. INCOMING Bonitní klientela Trhy: Rusko + SNS, Ukrajina, Německo, Blízký východ, Polsko, Slovensko, Skandinávie Týdenní a více léčebné pobyty s doplňkovou nabídkou wellness Sdělení: tradice, luxus, regenerace DCR Krátkodobé pobyty Sdělení: relaxace, kvalita, zážitek založená na létech tradice 6 6

Kampaně 2013 - kreativa Koncept je postaven na teasingu - headlinu, který vystihne paradox, kontrast konkrétního příběhu dané destinace, náznak, jenž vyvolá zájem turistů dozvědět se víc. Příběhy jsou to, co formuje náš život, co nás spojuje s jinými lidmi, vyprávějí se ve všech kulturách. Např. Praha – příběh astrologie (T. de Brahe), astronomie (Einstein) i hvězd showbusinessu (T. Cruise, Rolling Stones); Praha = příběh hvězd Principielně jde o koncept postavený na konstrukci, např. Praha: „kdybyste věděli, jak blízko tu budete mít ke hvězdám, už se jich dotýkáte“ 7

Inzerce Roll-up 8

Veletržní expozice 9

Inzerce Publikace 10

Poradenství a poskytování informací Poskytujeme ostatním organizačním složkám agentury a odborné i široké veřejnosti zpravodajské, analytické a informační služby; http://vyzkumy.czechtourism.cz Dále poskytujeme pravidelné informace o současném stavu a očekávaném vývoji trhu cestovního ruchu v České republice, jako i informace o vývoji trhu mezinárodního cestovního ruchu. Poradíme Vám při Vašem plánování a rozhodování v oblasti cestovního ruchu – pomůžeme identifikovat příležitosti na trhu z hlediska očekávání jednotlivých cílových skupin. - zapojení do projektu, info se přenáší do czechtourism.com 12

Kudy z nudy – fenomén mezi portály cestovního ruchu Tipy na víkend, kalendáře akcí, zajímavosti, atd.; Průměrně dosahuje portál 450 000 návštěvníků měsíčně, v sezoně až 700 000; V roce 2012 navštívilo portál přes 5 mil. uživatelů; 50 % návštěvníků se sem opakovaně vrací; Na webu je kolem 10 tisíc registrovaných uživatelů; Prezentace na sociálních sítích – Facebook,Youtube, Tweety. Ceny Kudy z nudy 2012 Možnost bezplatné inzerce Vašeho podniku, zařízení, akce na portále kudyznudy.cz. 13

Manuál produktů - proč? „Konkurenceschopné produkty cestovního ruchu představují klíč k úspěšnosti destinace na trhu“ Tvořit produkty cestovního ruchu je žádoucí Kvalitní produkt pro návštěvníka znamená: jedinečnost, autenticitu, zážitky, provázanost služeb a dostupnost informací Potřeba vytváření produktů cestovního ruchu vychází ze strategických dokumentů Současný stav produktů cestovního ruchu v ČR není vyhovující Množství produktů není zpracováno komplexně Nedostatečná provázanost nabídky podnikatelů a spolupráce s organizacemi dest. managementu Pro návštěvníky nejsou často dostupné informace na jednom místě Chybí jednotná metodika Absence přehledné metodické příručky Nejasné používání pojmů Schází návod, jak produkty tvořit 14

Co by měl Manuál přinést? Manuál by měl pomoci lépe a efektivněji identifikovat a využít místní potenciál k tvorbě inovativních a konkurenceschopných turistických produktů. Měl by podnítit tvorbu produktů v regionech. 15

Komu je Manuál určen? Manuál produktů cestovního ruchu Organizace destinačního managementu Turistická informační centra Neziskové organizace Profesní sdružení Cestovní kanceláře 16

Manuál produktů cestovního ruchu Metodická příručka Katalog produktů Vymezení základních pojmů a návod, jak postupovat při tvorbě turistických produktů. Popis 12 nadregionálních a 33 regionálních produktů napříč celou ČR 17

Pozice lázeňství v příjezdovém CR 2012 Počet osob Průměrná doba pobytu Počet přenocování Zahraniční hosté v HUZ 7 170 385 3,9 20 547 839 Zahraniční hosté v LUZ 351 732 8,705 3 061 665 Podíl láz. hostů na celkovém počtu hostů 4,9 14,9% Zdroj: ČSÚ 3.1.2019 18

Hosté v LUZ 2000 - 2012

z toho zahraniční 185 325 +11,4 % domácí 175 946 +0,1 % Srovnání 2Q 2013/2012 PŘÍJEZDY Počet hostů celkem 361 271 +5,6 % z toho zahraniční 185 325 +11,4 % domácí 175 946 +0,1 % PŘENOCOVÁNÍ Přenocování celkem 2 821 604 -10,7 % z toho zahraniční 1 541 143 +3,4 % domácí 1 280 461 - 23,3 % Za 1Q byl pokles rezidentů -2,8, přenocování -26,1

Hosté v LUZ v ČR 2Q 2011 - 2013

Hosté v LUZ v ČR – kraje – 2Q 2011 - 2013

Lázeňské statistiky 2012 – TOP 10 Země Počet hostů % Průměrná doba pobytu Německo 163 385 46,5 7,9 Rusko 91 698 26,1 12,6 Ostat. asijské země 29 395 8,4 21,2 Ukrajina 8 677 2,5 11,9 Rakousko 7 907 2,2 4,6 Izrael 6 921 2,0 9,9 Slovensko 6 810 1,9 4,0 USA 3 210 0,9 Francie 2 708 0,8 3,2 Polsko 2 506 0,7 3,1 Celkem 351 732 8,7 Zdroj: ČSÚ 3.1.2019

Lázeňské statistiky 2Q 2013/2012 – TOP 10 Země Hosté 2012 Hosté 2013 Změna (%) Německo 79 983 81 129 +1,4 Rusko 45 556 53 413 +17,2 Ostat. asijské země 12 156 13 646 +12,3 Ukrajina 4 374 4 813 +10,0 Rakousko 3 223 3 731 +15,8 Slovensko 3 224 3 577 +10,9 Polsko 1 364 2 404 +76,2 Izrael 1 245 1 916 +53,9 Francie 1 308 1 868 +42,8 USA 1 315 1 600 +21,7 Zdroj: ČSÚ 3.1.2019 24

produktový specialista lázeňství Ing. Iveta Jakoubková produktový specialista lázeňství ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, 120 41 Praha 2 tel. +420 221 580 486 jakoubkova@czechtourism.cz www.czechtourism.cz

www.czechtourism.cz