Marketingové aktivity CzechTourism Ing. Iveta Jakoubková 3.1.2019
Státní příspěvková organizace – 1993 Zřizovatel MMR 18 zahraničních zastoupení v 15 zemích světa Cíle: Podpora příjezdového CR a DCR Zvyšování návštěvnosti regionů Zvyšování počtu návštěvníků ČR Sledování turistických trendů – Institut turismu Vytváření strategie propagace CR Nový destinační brand, logo
Hlavní marketingové nástroje Webové prezentace, on-line komunikace www.czechtourism.com, www.czechtourism.cz www.czechspecials.cz , www.medicaltourism.cz www.kudyznudy.cz , www.czechconvention.com Public relations – workshopy, roadshow, prezentace, tripy (press, fam, info pro lékaře) Výstavy a veletrhy Tiskoviny Mediální kampaně EDEN – evropská komise - 2012/13 – 6.ročník – Cestování bez bariér – Lipno
Produkty 2013 Cesty poznání Kulturní produkt Cesty krajinou Aktivní produkt Cesty pro zdraví Lázeňský produkt MICE Praha Letní cesty České lázně Kongresy Města s příběhem (UNESCO apod.) Zimní cesty Zdravě a zodpovědně (zdravý životní styl) Kulturní krajina (prostor mimo město) Na plný plyn (motorsport) Medicínský turismus Cesty s příběhem (spirituální turismus) Kulturní cesty (tematické cesty) 4
Praha z jiné per. Města s příběhem Cyklo-vino Lázeňství/MT Zážitky na sněhu MICE Španělsko x LatAm+V4 USA + V4 Čína x; V4 Německo UK Rusko V4 Skandin. SP Polsko Slovensko Ukrajina Blízký východ Benelux Rakousko Francie Itálie 5 5
LÁZEŇSKÝ PRODUKT Klasické lázně/ medicínský wellness Kampaň + ostatní nástroje (workshopy, tripy, veletrhy, konference + semináře SLM, edice) Sdělení: Česko jako lázeňská destinace – tradiční elegance v novém hávu. INCOMING Bonitní klientela Trhy: Rusko + SNS, Ukrajina, Německo, Blízký východ, Polsko, Slovensko, Skandinávie Týdenní a více léčebné pobyty s doplňkovou nabídkou wellness Sdělení: tradice, luxus, regenerace DCR Krátkodobé pobyty Sdělení: relaxace, kvalita, zážitek založená na létech tradice 6 6
Kampaně 2013 - kreativa Koncept je postaven na teasingu - headlinu, který vystihne paradox, kontrast konkrétního příběhu dané destinace, náznak, jenž vyvolá zájem turistů dozvědět se víc. Příběhy jsou to, co formuje náš život, co nás spojuje s jinými lidmi, vyprávějí se ve všech kulturách. Např. Praha – příběh astrologie (T. de Brahe), astronomie (Einstein) i hvězd showbusinessu (T. Cruise, Rolling Stones); Praha = příběh hvězd Principielně jde o koncept postavený na konstrukci, např. Praha: „kdybyste věděli, jak blízko tu budete mít ke hvězdám, už se jich dotýkáte“ 7
Inzerce Roll-up 8
Veletržní expozice 9
Inzerce Publikace 10
Poradenství a poskytování informací Poskytujeme ostatním organizačním složkám agentury a odborné i široké veřejnosti zpravodajské, analytické a informační služby; http://vyzkumy.czechtourism.cz Dále poskytujeme pravidelné informace o současném stavu a očekávaném vývoji trhu cestovního ruchu v České republice, jako i informace o vývoji trhu mezinárodního cestovního ruchu. Poradíme Vám při Vašem plánování a rozhodování v oblasti cestovního ruchu – pomůžeme identifikovat příležitosti na trhu z hlediska očekávání jednotlivých cílových skupin. - zapojení do projektu, info se přenáší do czechtourism.com 12
Kudy z nudy – fenomén mezi portály cestovního ruchu Tipy na víkend, kalendáře akcí, zajímavosti, atd.; Průměrně dosahuje portál 450 000 návštěvníků měsíčně, v sezoně až 700 000; V roce 2012 navštívilo portál přes 5 mil. uživatelů; 50 % návštěvníků se sem opakovaně vrací; Na webu je kolem 10 tisíc registrovaných uživatelů; Prezentace na sociálních sítích – Facebook,Youtube, Tweety. Ceny Kudy z nudy 2012 Možnost bezplatné inzerce Vašeho podniku, zařízení, akce na portále kudyznudy.cz. 13
Manuál produktů - proč? „Konkurenceschopné produkty cestovního ruchu představují klíč k úspěšnosti destinace na trhu“ Tvořit produkty cestovního ruchu je žádoucí Kvalitní produkt pro návštěvníka znamená: jedinečnost, autenticitu, zážitky, provázanost služeb a dostupnost informací Potřeba vytváření produktů cestovního ruchu vychází ze strategických dokumentů Současný stav produktů cestovního ruchu v ČR není vyhovující Množství produktů není zpracováno komplexně Nedostatečná provázanost nabídky podnikatelů a spolupráce s organizacemi dest. managementu Pro návštěvníky nejsou často dostupné informace na jednom místě Chybí jednotná metodika Absence přehledné metodické příručky Nejasné používání pojmů Schází návod, jak produkty tvořit 14
Co by měl Manuál přinést? Manuál by měl pomoci lépe a efektivněji identifikovat a využít místní potenciál k tvorbě inovativních a konkurenceschopných turistických produktů. Měl by podnítit tvorbu produktů v regionech. 15
Komu je Manuál určen? Manuál produktů cestovního ruchu Organizace destinačního managementu Turistická informační centra Neziskové organizace Profesní sdružení Cestovní kanceláře 16
Manuál produktů cestovního ruchu Metodická příručka Katalog produktů Vymezení základních pojmů a návod, jak postupovat při tvorbě turistických produktů. Popis 12 nadregionálních a 33 regionálních produktů napříč celou ČR 17
Pozice lázeňství v příjezdovém CR 2012 Počet osob Průměrná doba pobytu Počet přenocování Zahraniční hosté v HUZ 7 170 385 3,9 20 547 839 Zahraniční hosté v LUZ 351 732 8,705 3 061 665 Podíl láz. hostů na celkovém počtu hostů 4,9 14,9% Zdroj: ČSÚ 3.1.2019 18
Hosté v LUZ 2000 - 2012
z toho zahraniční 185 325 +11,4 % domácí 175 946 +0,1 % Srovnání 2Q 2013/2012 PŘÍJEZDY Počet hostů celkem 361 271 +5,6 % z toho zahraniční 185 325 +11,4 % domácí 175 946 +0,1 % PŘENOCOVÁNÍ Přenocování celkem 2 821 604 -10,7 % z toho zahraniční 1 541 143 +3,4 % domácí 1 280 461 - 23,3 % Za 1Q byl pokles rezidentů -2,8, přenocování -26,1
Hosté v LUZ v ČR 2Q 2011 - 2013
Hosté v LUZ v ČR – kraje – 2Q 2011 - 2013
Lázeňské statistiky 2012 – TOP 10 Země Počet hostů % Průměrná doba pobytu Německo 163 385 46,5 7,9 Rusko 91 698 26,1 12,6 Ostat. asijské země 29 395 8,4 21,2 Ukrajina 8 677 2,5 11,9 Rakousko 7 907 2,2 4,6 Izrael 6 921 2,0 9,9 Slovensko 6 810 1,9 4,0 USA 3 210 0,9 Francie 2 708 0,8 3,2 Polsko 2 506 0,7 3,1 Celkem 351 732 8,7 Zdroj: ČSÚ 3.1.2019
Lázeňské statistiky 2Q 2013/2012 – TOP 10 Země Hosté 2012 Hosté 2013 Změna (%) Německo 79 983 81 129 +1,4 Rusko 45 556 53 413 +17,2 Ostat. asijské země 12 156 13 646 +12,3 Ukrajina 4 374 4 813 +10,0 Rakousko 3 223 3 731 +15,8 Slovensko 3 224 3 577 +10,9 Polsko 1 364 2 404 +76,2 Izrael 1 245 1 916 +53,9 Francie 1 308 1 868 +42,8 USA 1 315 1 600 +21,7 Zdroj: ČSÚ 3.1.2019 24
produktový specialista lázeňství Ing. Iveta Jakoubková produktový specialista lázeňství ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, 120 41 Praha 2 tel. +420 221 580 486 jakoubkova@czechtourism.cz www.czechtourism.cz
www.czechtourism.cz