SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Dá se využít k ústnímu i písemnému procvičování časování slabých sloves. Dále k opakování skladby německé věty v 7. ročníku při výuce německého jazyka, jako druhého cizího jazyka nebo k opakování v ostatních ročnících.
Jméno autora Ing. Milana Zuhlová Datum vytvoření 12. 4. 2011 Odpilotováno dne 18. 4. 2011 ve třídě VIII. Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Německý jazyk Téma Slabá slovesa - procvičování
Doplňujeme do vět koncovky časování slabých sloves Ich lern_ sehr gut. Ich lerne sehr gut. Er antwort_ richtig. Er antwortet richtig. Wir kauf_ noch Brot. Wir kaufen noch Brot. Was macht_ du gern? Was machst du gern?
Doplňujeme do vět koncovky časování slabých sloves Sie spiel_ oft Gitarre. Sie spilt/en oft Gitarre. Die Kinder turn_ auf dem neuen Sportplatz. Die Kinder turnen oft auf dem neuen Sportplatz. Wonach frag_ Sie? Wonach fragen Sie? Das Kind bad_ nicht so gern. Das Kind badet nicht so gern.
Doplňujeme do vět vhodné tvary slabých sloves antworten, machen, spielen, fragen Was …………. du hier so oft? Was machst du hier so oft? Wir …………. den Lehrer nach der Hausaufgabe. Wir fragen den Lehrer nach der Hausaufgabe. Sie …………. der Lehrerin schlecht. Sie antwortet der Lehrerin schlecht. Er …………. sehr gut Gitarre. Er spielt sehr gut Gitarre.
Doplňujeme do vět vhodné tvary slabých sloves wohnen, sagen, kaufen, besuchen Im Sommer …………. sie ein neues Auto. Im Sommer kauft/en sie ein neues Auto. Wer …………. in diesem Haus? Wer wohnt in diesem Haus? Am Montag …………. ich meine Tante. Am Montag besuche ich meine Tante. …………. du es noch einmal? Sagst du es noch einmal?
Použité zdroje: JUSTOVÁ, Hana. Wir üben deutsche Grammatik. 5. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2000. ISBN 80-7200-422-0.