Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Advertisements

Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA duben 2012.
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
23. června 2015 PRÁZDNINY 2015 plk. Mgr. Martin VONDRÁŠEK první náměstek policejního prezidenta.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Česká republika Zdroj dat: Ředitelství služby dopravní policie.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Prázdniny bezpečnější
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
SOUČASNOST KRAJSKÉHO ŘEDITELSTVÍ POLICIE ČR KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období plk. Ing. Tomáš LERCH 1.1.2019

Předběžný vývoj dopravní nehodovosti za měsíc říjen 2013   DN US TZ LZ HMŠ ALK 2005 15 737 117 431 2 380 791 269 600 668 Statistika od 1. října  2006 14 718 96 336 2 187 705 032 700 577 do 29. října  2007 15 035 93 286 1 972 705 216 100 608 2008 13 685 77 330 2 066 653 674 300 564 2009 6 684 87 270 2 018 445 674 700 437 2010 6 078 79 242 1 694 387 760 300 453 2011 6 696 57 283 1 975 407 453 000 469 2012 7 181 60 259 1 992 422 049 100 421 2013 7 334 45 206 1 717 394 128 000 363 -8 403 -72 -225 -663 -397 141 600 -305 Rok 2013 a porovnání -7 384 -51 -130 -470 -310 904 700 -214 s roky minulými  -7 701 -48 -80 -255 -311 088 100 -245 -6 351 -32 -124 -349 -259 546 300 -201 650 -42 -64 -301 -51 546 700 -74 1 256 -34 -36 23 6 367 700 -90 638 -12 -77 -258 -13 325 000 -106 153 -15 -53 -275 -27 921 100 -58 102,13 75,00 79,54 86,19 93,38 86,22 index (rok 2012=100%) Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Předběžný vývoj dopravní nehodovosti za uplynulé období roku 2013   DN US TZ LZ HMŠ ALK 2005 161 840 911 3 748 23 650 7 953 497 600 6 923 Statistika od 1. ledna  2006 156 470 776 3 318 20 116 7 628 897 800 5 526  do 29. října 2007 148 689 933 3 344 21 268 6 905 046 800 6 164 2008 132 267 800 3 230 20 825 6 406 679 400 5 968 2009 61 248 689 2 978 19 915 4 099 265 500 4 778 2010 61 788 621 2 451 18 115 4 034 302 400 4 236 2011 61 136 580 2 652 18 767 3 762 114 000 4 358 2012 66 812 567 2 614 19 175 3 996 308 700 4 157 2013 69 258 481 2 287 18 819 4 050 994 500 3 818 -92 582 -430 -1 461 -4 831 -3 902 503 100 -3 105 Rok 2013 a porovnání  -87 212 -295 -1 031 -1 297 -3 577 903 300 -1 708  s roky minulými -79 431 -452 -1 057 -2 449 -2 854 052 300 -2 346 -63 009 -319 -943 -2 006 -2 355 684 900 -2 150 8 010 -208 -691 -1 096 -48 271 000 -960 7 470 -140 -164 704 16 692 100 -418 8 122 -99 -365 52 288 880 500 -540 2 446 -86 -327 -356 54 685 800 -339 103,66 84,83 87,49 98,14 101,37 91,85 index (rok 2012=100%)  Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Leden až září 2013 – usmrcené osoby počet kategorie osoby rozdíl 164 řidičů osobních automobilů 76 chodců -21 63 spolujezdců v osobních automobilech -19 55 řidičů motocyklů -20 48 cyklistů -4 15 řidičů nákladních automobilů 8 spolujezdců v nákladních automobilech 3 2 řidiči mopedů -1 1 řidič jiného motorového vozidla cestující v autobusu spolujezdec na motocyklu řidič malého motocyklu řidič traktoru Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců od roku 2000 do roku 2012 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Vývoj počtu usmrcených chodců po měsících Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle viditelnosti za období leden až září Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců dle denní a noční doby za období leden až září Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle druhu komunikace za období leden až září Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených chodců podle lokality a věku za období leden až září 2013 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Nedání přednosti chodci na vyznačeném přechodu pro chodce Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Vývoj počtu usmrcených cyklistů po měsících Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených cyklistů podle viditelnosti za období leden až září Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených cyklistů dle denní a noční doby za období leden až září Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet usmrcených cyklistů podle druhu komunikace za období leden až září Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Počet cyklistů a zaviněných nehod Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Leden až září 2013 – zavinění dopravní nehody Viník, zavinění nehody Počet nehod tj. % z celkového počtu Index Počet usmrcených Rozdíl usmrcených ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA 53 081 85,7 103,0 394 90,4 -65 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA 2 126 3,4 98,4 22 5,0 -8 z toho dětmi 205 0,4 80,4 1 0,0 CHODCEM 798 1,3 84,3 14 3,2 -2 299 0,6 79,5 -1 JINÝM ÚČASTNÍKEM 116 0,2 104,5 ZÁVADOU KOMUNIKACE 435 0,7 197,7 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 345 94,0 LESNÍ, DOMÁCÍ ZVĚŘÍ 4 676 7,6 116,8 3 JINÉ ZAVINĚNÍ 347 113,4 2 0,5 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Hlavní příčiny dopravních nehod v nadcházejícím období - řidiči nepřizpůsobení rychlosti vozidla stavu a povaze vozovky, situaci v silničním provozu a klimatickým podmínkám nedodržení bezpečnostní vzdálenosti přejetí do protisměru vlivem zhoršených klimatických podmínek, ztráta orientace nevyhovující stav a funkčnost osvětlení na vozidle sjeté či nevyhovující pneumatiky na vozidle špatná funkčnost brzdové soustavy vozidla Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Hlavní příčiny dopravních nehod v nadcházejícím období – nemotorizovaní účastníci neviditelnost chodce mimo obec, zejména za snížené viditelnosti – nepoužívání reflexních prvků na oděvech, chůze po nesprávné straně vozovky neviditelnost chodce v obci, zejména v místech bez veřejného osvětlení nebo v jeho stínu - nepoužívání reflexních prvků na oděvech, chůze mimo chodník nebo po nesprávné straně vozovky, nebezpečné přecházení vozovky cyklisté - jízda na neosvětleném jízdním kole, bez odrazek a reflexních prvků, jízda po nesprávné straně vozovky, nepoužívání ochranných pomůcek Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Chodec bez reflexního prvku na vzdálenost 60 m – potkávací světla Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Chodec s reflexního prvku na vzdálenost 60 m – potkávací světla Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Chodec bez reflexního prvku na vzdálenost 100 m – dálková světla Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Chodec s reflexního prvku na vzdálenost 100 m – dálková světla Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Rizika podzimního a zimního období na pozemních komunikacích snížená viditelnost, zkracující se denní doba zhoršené klimatické podmínky – déšť, mrholení, mlhy, sníh, mráz teplotní změny komunikací zejména v ranních hodinách, lokální námrazy hůře viditelné vodorovné značení (mlha, sněhová pokrývka), znečištění silnic v blízkosti výjezdů ze staveb Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Doporučení pro řidiče motorových vozidel připravit vozidlo na zimní sezónu (nemrznoucí směsi do vozidel, stěrače, osvětlení, zimní pneumatiky) pravidelně kontrolovat stav osvětlení vozidel (funkčnost, čistota) správné a včasné používat světla do mlhy zkontrolovat funkčnost brzdového systému přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky a dopravní situaci dodržovat větší bezpečnostní vzdálenost dbát zvýšené opatrnosti v místech s pravděpodobným výskytem chodců – jak v obci, tak zejména mimo ni sledovat aktuální dopravní zpravodajství přibalit na cesty výbavu pro zimní období (deka, lopatka apod.) Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Porušení § 40a zákona č. 361/2000 Sb. zjištěné při dopravní nehodě za období od listopadu 2012 do března 2013 K r a j celkový počet nehod počet zjištěných porušení §40a podíl z celkového počtu nehod Hlavní město Praha 2715 18 0,7% Středočeský 2578 46 1,8% Jihočeský 739 27 3,7% Plzeňský 774 38 4,9% Ústecký 1980 17 0,9% Královéhradecký 1054 8 0,8% Jihomoravský 1570 14 Moravskoslezský 1804 24 1,3% Olomoucký 955 7 Zlínský 704 10 1,4% Vysočina 917 21 2,3% Pardubický 889 1 0,1% Liberecký 838 2,0% Karlovarský 359 11 3,1% Česká republika 17876 259 Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Doporučení pro ostatní účastníky silničního provozu věnovat zvýšenou pozornost situaci v silničním provozu používat reflexní prvky a světlé oblečení při snížené viditelnosti, zejména mimo obec – vidět a být viděn brát ohled na klimatické podmínky a stav komunikace není-li chodník, používat k chůzi správnou stranu vozovky chovat se na přechodech pro chodce zvlášť opatrně používat na jízdním kole odrazky a stanovené osvětlení Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Opatření Policie České republiky kontrola chování všech účastníků silničního provozu dopravně bezpečnostní akce zaměřená na rizikové období (podzimní prázdniny, památka zesnulých) a rizikové skupiny účastníků (viditelnost chodců a cyklistů) v rizikových oblastech (regionální opatření) zviditelňování nemotorizovaných účastníků silničního provozu v rámci běžného výkonu služby – rozdávání reflexních pásků (celkem 14 500 ks - Zdravotní pojišťovna MV ČR, PČR a BESIP MD ČR) kontrola technického stavu vozidel (funkčnost osvětlení, stav pneumatik) kontrola sjízdnosti komunikací, aktualizace dopravního zpravodajství Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019

Mysleme na vlastní bezpečnost – buďme v silničním provozu viditelní. Děkuji za pozornost plk. Ing. Tomáš LERCH Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu 1.1.2019