Podezdívání základů VY_32_INOVACE_27_541

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podezdívání základů Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 02 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 02 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Zvláštní druhy betonu VY_32_INOVACE_02_031
Opravy obkladů a dlažeb
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Strojní obrábění – nástroje na frézování
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Struktura povrchu VY_32_INOVACE_45_899
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Druhy topidel VY_32_INOVACE_18_354
Životní cyklus výrobku
Poruchy kleneb VY_32_INOVACE_27_549
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Řezání vnitřních závitů
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Kolíkové spoje a čepy VY_32_INOVACE_31_626
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Strojní obrábění – Praktická úloha 4
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vrtání v praxi VY_32_INOVACE_15_295
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Podezdívání základů VY_32_INOVACE_27_541 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podezdívání základů VY_32_INOVACE_27_541 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 27 Anotace Seznámení s podezdíváním základů Klíčová slova Základy, terén, vzpěry, základová půda, prahy Předmět Přestavby budov Autor, spoluautor Ivana Businská Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola obor Zedník Cílová skupina 2. ročník, žáci 16 – 17 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podezdívání základů

Základy se podezdívají z různých důvodů: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Základy se podezdívají z různých důvodů: 1) chceme-li snížit terén 2) při prohlubování sklepa 3) při poruše stávajícího základu 4) zakládá-li se vedlejší budova nová budova hlouběji

2) Podle možností se budova zabezpečí vzpěrami i zevnitř. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Postup práce: 1) Budova se zabezpečí šikmými vzpěrami (nahoře zapuštěnými do vysekaných kapes, dole opřenými o prahy). 2) Podle možností se budova zabezpečí vzpěrami i zevnitř. Vzpěry se důkladně uklínují, aby se omezilo sednutí budovy a zamezil se vznik trhlin.

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 3) Nosné zdivo vyneseme na ocelové válcované profily, které jsou provlečené otvory nosných zdech. Profily jsou osazené na podpory. 4) Po celé délce základu se zemina odkope až na patu stávajícího základu. 5) Základy podezdíváme postupně, vždy po částech dlouhých asi 1 metr. Začínáme v rozích.

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 6) Starý základ se podkope v délce 1 metr a terén se urovná vrstvou betonu. 7a) Na upravený terén se vyzdívají pilířky z ostře pálených cihel na cementovou maltu. Ložné spáry se dělají co nejtenčí. Ozuby pro vzájemné navazování pilířky se nedělají. 7b) Místo podezdívání základu z cihel lze také použít zavlhlou betonovou směs z rychle tvrdnoucího cementu.

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 8) Poslední vrstva se důkladně uklínuje ocelovými nebo žulovými klíny. Na zaklínování lze použít i zbytky ostře pálených cihel. 9) Po podezdění úseku 1 se přejde na úsek 2 atd. Tímto způsobem podezdíme celý základový pás kolem stavby. 10) Podezdívání základů je velmi zdlouhavé a musí být prováděno kvalitně.

prostrčení ocelových nosníků, uložení na prahy STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje provrtání otvorů prostrčení ocelových nosníků, uložení na prahy výkop úseku stavební šachty vybetonování podchycovaného úseku

Z jakých důvodů podezdíváme základy? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Opakování: Z jakých důvodů podezdíváme základy? Jaký materiál použijeme na podezdění základu? Čím klínujeme poslední vrstvu základu?

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje: KÁRNÍK, V. Přestavby budov, Praha: SNTL, 1985 č.j. 13 272/85/220. PODLENA, V. Přestavby budov, Praha: PARTA, 2006, ISBN 80-7320-018-X, obr. 3.1.