Setkání s hlavními a vedoucími krajskými metodiky zapojených v projektu KIPR Praha NÚV 28. 3. 2017
spolupráce se školami v projektu KIPR podepsání smlouvy škola x projekt KIPR sdílení zkušeností
Spolupráce se školami Celkem bylo vytypováno s Agenturou pro sociální začleňování a specialisty projektu KIPR 156 škol I. vlna – prosinec 2016 II. vlna – 24.1. 2017 - 45 škol + Agentura pro sociální začleňování III. vlna – 2. 2. 2017 – 76 škol + Agentura pro sociální začleňování + spolupráce s metodiky oslovení souhlas se zapojením do projektu Smlouva – podepsání smlouvy – 7. 2. 2017, 27. 3. 2017 dotazník pro metodiky pro školy (30 hod. / měsíc) dotazníky pro školní koordinátory (8 hod. /měsíc)
Informace o školách - komparativní studie mapování specifických vzdělávacích potřeb žáků s potřebou podpory profil školy - krátké informace o škole, třídy- snímky (počty žáků, specifika žáků, počet žáků celkem, kolik je žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (PLPP, IVP – personální zajištění, přehled pomůcek, kolika žákům je doporučena pedagogická intervence, pedagogická diagnostika, spec. pedagogická péče, školní poradenské pracoviště – specialisté (složení členů týmu, specializace), spolupráce s ostatními subjekty – metodiky, PPP, SPC aj., co očekáváte od projektu KIPR – spolupráce, vzdělávání, nové trendy a přístupy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími přístupy, aj.,
ZŠ, MŠ Praha 4, Ohradní 49/1366, Praha 4 ZŠ pro zrakově postižené, Náměstí míru 609/19, Praha 2 MŠ Korálek, Bobkova 766/10, 19800 Praha 9- Černý Most
ZŠ a MŠ Byšice, Komenského 200, okr. Mělník Středočeský kraj ZŠ a MŠ Byšice, Komenského 200, okr. Mělník ZŠ, Příbram VII, Bratří Čapků 279, Příbram ZŠ Kolín V., Mnichovická 62, Kolín ZŠ Kamenné Žehrovice, Karlovarská 150, okr. Kladno
ZŠ Rotava, ul. Nová Plzeň 673, Plzeň Plzeňský kraj ZŠ Rotava, ul. Nová Plzeň 673, Plzeň
ZŠ Sokolov, Běžecká 2055, 356 01 Sokolov Karlovarský kraj ZŠ Sokolov, Běžecká 2055, 356 01 Sokolov
ZŠ a MŠ Litvínov-Janov, Přátelství 160, okres Most Ústecký kraj ZŠ s rozšířeným vyučováním informatiky a výpočetní techniky, Teplice, Plynárenská 2953 Teplice ZŠ a MŠ Litvínov-Janov, Přátelství 160, okres Most
ZŠ a MŠ pro tělesně postižené, Lužická 920/7, Liberec Liberecký kraj ZŠ a MŠ pro tělesně postižené, Lužická 920/7, Liberec ZŠ, ZŠ umělecká škola a MŠ Frýdlant, Purkyňova 510 ZŠ Aloisina Výšina 642, Liberec ZŠ U Soudu 369/8 o. p., 460 01 Liberec ZŠ Liberec, ul. 5 května 64/49, p. o. ZŠ Velké Hamry, Školní 541, Velké Hamry
Masarykova základní škola Broumov, Komenského 321 Královéhradecký kraj Masarykova základní škola Broumov, Komenského 321
ZŠ Vysoké Mýto, nám. Pod Kaštany 720, Vysoké Mýto Pardubický kraj ZŠ Vysoké Mýto, nám. Pod Kaštany 720, Vysoké Mýto
Olomoucký kraj
ZŠ Valašské Meziříčí, Šafaříkova 726, okr. Vsetín Zlínský kraj ZŠ Zlín Dřevnická 1790, Zlín ZŠ Luh, 1544, Vsetín ZŠ Valašské Meziříčí, Šafaříkova 726, okr. Vsetín
ZŠ a MŠ Brno, Staňkova, p. o., 602 00 Brno Jihomoravský kraj ZŠ a MŠ Brno, Staňkova, p. o., 602 00 Brno ZŠ a MŠ Merhautova 37, p. o., 602 00 Brno
Kraj Vysočina
Jihočeský kraj ZŠ a MŠ Záhoří 3, okr. Písek
ZŠ a MŠ Ostrava – Poruba, Ukrajinská 1533/19 ZŠ Bruntál, Okružní 38 Moravskoslezský kraj ZŠ a MŠ Ostrava – Poruba, Ukrajinská 1533/19 ZŠ Bruntál, Okružní 38 ZŠ Bruntál, Školní 2 ZŠ a MŠ Andělská hora, okres Bruntál MŠ Bruntál, Okružní 23 ZŠ logopedická s.r.o., Paskovská 65/92 Ostrava – Hrabová
Metodici pro školy a školská zařízení Je vytvořena síť metodiků, nyní obsazena cca 90 osobami, napříč celou ČR. Jedná se převážně o pracovníky PPP a SPC, spolupracující s projektem. Metodici mají úvazky v projektu od 0,1 do 0,5. Spolupracují s hlavními metodiky projektu (vedením metodické sítě), školními koordinátory, metodiky pro školy (postupně obsazovaná pozice). Participují na DVPP, zajišťují metodické vedení v oblasti identifikace míry podpory žáků (doporučování podpůrných opatření v konkrétních stupních, přehledu podpůrných opatření s cílem sjednocení postupu ve školských poradenských zařízeních na celém území ČR a poskytují podporu vybraným školám).
Metodik pro podporu škol zajišťuje sdílení know-how projektu KIPR na škole, spolupracuje s pracovníky Školního poradenského pracoviště, učiteli a rodiči, spolupracuje s pedagogy školy (shromažďuje data pro analýzy zavádění nových metodických postupů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření), zajišťuje metodickou podporu při vytváření Plánu pedagogické podpory, konzultuje zapojení Školního poradenského pracoviště do zajištění podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základě vystavených Doporučení ŠPZ, sjednocuje postupy při práci s podpůrnými opatřeními ve škole, popisuje příklady dobré praxe,
Metodik pro podporu škol analyzuje, nakolik se mění průběh vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základě poskytovaných podpůrných opatření, spolupracuje s krajským metodikem pro podporu škol a ŠPZ, zpracovává reporty pro metodika pro podporu škol a ŠPZ, manažera klíčové aktivity, dle stanovených pravidel a informuje ho o své činnosti, účastní se dle potřeb celorepublikových setkání, regionálních setkání a jednání realizačního týmu a dalších jednání se zainteresovanými organizacemi.
Školní koordinátor (činnosti, úkoly, odpovědnost) spolupracuje s pracovníky Školního poradenského pracoviště, učiteli a rodiči, spolupracuje s pedagogy školy (shromažďuje data pro analýzy zavádění nových metodických postupů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření), zpracovává reporty pro metodika školy, dle stanovených pravidel a informuje ho o své činnosti, koordinuje vybrané aktivity poskytnuté škole (např. v souvislosti se vzděláváním)
Děkuji za pozornost
Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.