Setkání s hlavními a vedoucími krajskými metodiky zapojených v projektu KIPR Praha NÚV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
Advertisements

Národní projekt Úspěšný ředitel Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
VY_32_ INOVACE_ 13_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VÝZNAMNÁ MĚSTA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené rodiny a děti Pardubice, 25. říjen 2012 MPSV.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Informační a poradenské centrum ZČU
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpůrná opatření prvního stupně
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Výsledky šetření ÚZIS k nedostatku sester
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: nukleární medicína 2007–2016 NZIS REPORT č. K/23 (08/2017)
Gymnasium Jižní Město Praha
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Paliativní a hospicová péče v Libereckém kraji
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: anesteziologie a intenzivní medicína 2007–2016 NZIS REPORT č. K/10 (08/2017)
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Projekt KIPR. Projekt KIPR KIPR = Kvalita – Inkluze – Poradenství – Rozvoj Podpora kvalitních poradenských služeb ve školách a školských poradenských.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Setkání s hlavními a vedoucími krajskými metodiky zapojených v projektu KIPR Praha NÚV 28. 3. 2017

spolupráce se školami v projektu KIPR podepsání smlouvy škola x projekt KIPR sdílení zkušeností

Spolupráce se školami Celkem bylo vytypováno s Agenturou pro sociální začleňování a specialisty projektu KIPR 156 škol I. vlna – prosinec 2016 II. vlna – 24.1. 2017 - 45 škol + Agentura pro sociální začleňování III. vlna – 2. 2. 2017 – 76 škol + Agentura pro sociální začleňování + spolupráce s metodiky oslovení souhlas se zapojením do projektu Smlouva – podepsání smlouvy – 7. 2. 2017, 27. 3. 2017 dotazník pro metodiky pro školy (30 hod. / měsíc) dotazníky pro školní koordinátory (8 hod. /měsíc)

Informace o školách - komparativní studie mapování specifických vzdělávacích potřeb žáků s potřebou podpory profil školy - krátké informace o škole, třídy- snímky (počty žáků, specifika žáků, počet žáků celkem, kolik je žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (PLPP, IVP – personální zajištění, přehled pomůcek, kolika žákům je doporučena pedagogická intervence, pedagogická diagnostika, spec. pedagogická péče, školní poradenské pracoviště – specialisté (složení členů týmu, specializace), spolupráce s ostatními subjekty – metodiky, PPP, SPC aj., co očekáváte od projektu KIPR – spolupráce, vzdělávání, nové trendy a přístupy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími přístupy, aj.,

ZŠ, MŠ Praha 4, Ohradní 49/1366, Praha 4 ZŠ pro zrakově postižené, Náměstí míru 609/19, Praha 2 MŠ Korálek, Bobkova 766/10, 19800 Praha 9- Černý Most

ZŠ a MŠ Byšice, Komenského 200, okr. Mělník Středočeský kraj ZŠ a MŠ Byšice, Komenského 200, okr. Mělník ZŠ, Příbram VII, Bratří Čapků 279, Příbram ZŠ Kolín V., Mnichovická 62, Kolín ZŠ Kamenné Žehrovice, Karlovarská 150, okr. Kladno

ZŠ Rotava, ul. Nová Plzeň 673, Plzeň Plzeňský kraj ZŠ Rotava, ul. Nová Plzeň 673, Plzeň

ZŠ Sokolov, Běžecká 2055, 356 01 Sokolov Karlovarský kraj ZŠ Sokolov, Běžecká 2055, 356 01 Sokolov

ZŠ a MŠ Litvínov-Janov, Přátelství 160, okres Most Ústecký kraj ZŠ s rozšířeným vyučováním informatiky a výpočetní techniky, Teplice, Plynárenská 2953 Teplice ZŠ a MŠ Litvínov-Janov, Přátelství 160, okres Most

ZŠ a MŠ pro tělesně postižené, Lužická 920/7, Liberec Liberecký kraj ZŠ a MŠ pro tělesně postižené, Lužická 920/7, Liberec ZŠ, ZŠ umělecká škola a MŠ Frýdlant, Purkyňova 510 ZŠ Aloisina Výšina 642, Liberec ZŠ U Soudu 369/8 o. p., 460 01 Liberec ZŠ Liberec, ul. 5 května 64/49, p. o. ZŠ Velké Hamry, Školní 541, Velké Hamry

Masarykova základní škola Broumov, Komenského 321 Královéhradecký kraj Masarykova základní škola Broumov, Komenského 321

ZŠ Vysoké Mýto, nám. Pod Kaštany 720, Vysoké Mýto Pardubický kraj ZŠ Vysoké Mýto, nám. Pod Kaštany 720, Vysoké Mýto

Olomoucký kraj

ZŠ Valašské Meziříčí, Šafaříkova 726, okr. Vsetín Zlínský kraj ZŠ Zlín Dřevnická 1790, Zlín ZŠ Luh, 1544, Vsetín ZŠ Valašské Meziříčí, Šafaříkova 726, okr. Vsetín

ZŠ a MŠ Brno, Staňkova, p. o., 602 00 Brno Jihomoravský kraj ZŠ a MŠ Brno, Staňkova, p. o., 602 00 Brno ZŠ a MŠ Merhautova 37, p. o., 602 00 Brno

Kraj Vysočina

Jihočeský kraj ZŠ a MŠ Záhoří 3, okr. Písek

ZŠ a MŠ Ostrava – Poruba, Ukrajinská 1533/19 ZŠ Bruntál, Okružní 38 Moravskoslezský kraj ZŠ a MŠ Ostrava – Poruba, Ukrajinská 1533/19 ZŠ Bruntál, Okružní 38 ZŠ Bruntál, Školní 2 ZŠ a MŠ Andělská hora, okres Bruntál MŠ Bruntál, Okružní 23 ZŠ logopedická s.r.o., Paskovská 65/92 Ostrava – Hrabová

Metodici pro školy a školská zařízení Je vytvořena síť metodiků, nyní obsazena cca 90 osobami, napříč celou ČR. Jedná se převážně o pracovníky PPP a SPC, spolupracující s projektem. Metodici mají úvazky v projektu od 0,1 do 0,5. Spolupracují s hlavními metodiky projektu (vedením metodické sítě), školními koordinátory, metodiky pro školy (postupně obsazovaná pozice). Participují na DVPP, zajišťují metodické vedení v oblasti identifikace míry podpory žáků (doporučování podpůrných opatření v konkrétních stupních, přehledu podpůrných opatření s cílem sjednocení postupu ve školských poradenských zařízeních na celém území ČR a poskytují podporu vybraným školám).

Metodik pro podporu škol zajišťuje sdílení know-how projektu KIPR na škole, spolupracuje s pracovníky Školního poradenského pracoviště, učiteli a rodiči, spolupracuje s pedagogy školy (shromažďuje data pro analýzy zavádění nových metodických postupů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření), zajišťuje metodickou podporu při vytváření Plánu pedagogické podpory, konzultuje zapojení Školního poradenského pracoviště do zajištění podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základě vystavených Doporučení ŠPZ, sjednocuje postupy při práci s podpůrnými opatřeními ve škole, popisuje příklady dobré praxe,

Metodik pro podporu škol analyzuje, nakolik se mění průběh vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základě poskytovaných podpůrných opatření, spolupracuje s krajským metodikem pro podporu škol a ŠPZ, zpracovává reporty pro metodika pro podporu škol a ŠPZ, manažera klíčové aktivity, dle stanovených pravidel a informuje ho o své činnosti, účastní se dle potřeb celorepublikových setkání, regionálních setkání a jednání realizačního týmu a dalších jednání se zainteresovanými organizacemi.

Školní koordinátor (činnosti, úkoly, odpovědnost) spolupracuje s pracovníky Školního poradenského pracoviště, učiteli a rodiči, spolupracuje s pedagogy školy (shromažďuje data pro analýzy zavádění nových metodických postupů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření), zpracovává reporty pro metodika školy, dle stanovených pravidel a informuje ho o své činnosti, koordinuje vybrané aktivity poskytnuté škole (např. v souvislosti se vzděláváním)

Děkuji za pozornost

Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.