VY_52_INOVACE-22_Životní projevy- kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE-22_Životní projevy- kontrolní otázky
Bakterie Žížaly Rostliny kvasinky Životní projevy – kontrolní otázky 1. ROZMNOŽOVÁNÍ - PŘIŘAĎ K PÍSMENU SPRÁVNÉ ČÍSLO Oboupohlavně Pohlavně i nepohlavně Pučením dělením A 1 Bakterie Žížaly Rostliny kvasinky 2 B C 3 D 4
2. Výživa rostlin: Odpověz na otázky: Jak se vyživují houby? Jak se vyživují rostliny? Napiš příklad nepohlavního množení rostlin. Obr.1
3. Dýchání organizmů: spoj číslo s písmenem Obojživelníci 2. Ryby 3. Savci 4. hmyz Vzdušnicemi b. Kůží a plícemi c. Žábrami d. plícemi
4. Vývin- přiřaď organizmy do skupin Mravenec Pavouk Rak Včela Klíště Motýl Lýkožrout Světluška Přímý Nepřímý dokonalá proměna Nepřímý nedokonalá proměna
5. Vnímavost, dráždivost- vysvětli Světlo a rostliny Světlo a žížala Tma a zornice oka Sucho a list Déšť a květ Zima a medvěd Zima a strom
6. Odpověz na otázky: Znáš živočicha, který se množí i nepohlavně? Popiš vývin motýla. O jaký vývin se jedná? Jak reaguje lípa na zimu? Jak se přizpůsobil životnímu prostředí tučňák? Uveď deset organizmů, žijících v ekosystému rybníka. Obr.4 Obr.3 Obr.2
7. Přizpůsobení prostředí- přiřaď k ekosystému a vysvětli Poušť Zima Voda bažina Obr.5 obr.6 Obr.7 obr.8
Zdroje obrázků: Obr.1-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gingembre.jpg Obr.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hydra_oligactis.jpg Obr.3-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:IMG_0368_caterpillar.jpg Obr.4-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aglais_urticae_-_Puppe_Tag_3_-_2_(HS).jpg Obr.5-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pinus_mugo_plant.jpg Obr.6-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lumme_(Nymphaea_candida).JPG Obr.7-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kaktusy_echinocactus_cinnabarinus.jpg Obr.8-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Drosera-rotundifolia.jpg