Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Statistika dopravních nehod
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Statistická šetření Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
I. Rok 2008 Celkem dopravních nehod Zjištěný alkohol DN s hmotnou škodou DN se zraněním alkohol a DN hmotná škoda4 918 alkohol.
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Česká republika Zdroj dat: Ředitelství služby dopravní policie.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Národní výzkum dopravních nehod. Obsahem Národního výzkumu dopravních nehod je především jejich hloubková analýza (HADN). Ta je prováděna nejprve na místě.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Navrhování tunelových staveb
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
D o z p n r.
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Prázdniny bezpečnější
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Krajské ředitelství policie hl. m
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Vyhodnocení Národní strategie bezpečnosti silničního provozu (NSBSP) a nehodovosti v podmínkách ČR (aktuální poznatky) Ing. Veronika Valentová, Ph.D.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Zkušenosti s efektivním řízením provozu v úsecích s dočasným omezením
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol Ing. Veronika Valentová, Ph.D. Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

Hloubková analýza dopravních nehod Název akce, místo, datum Hloubková analýza dopravních nehod Automobilová technika 2 Dopravní infrastruktura 1 Psychologický a zdravotní stav 3 Hloubková analýza dopravních nehod (HADN) je moderním nástrojem sloužícím k detailnímu poznání mechanizmu vzniku nehod i celého jejího průběhu a následků. Podrobná analýza dat, získaná při šetření dopravních nehod, probíhá nezávisle na údajích o DN shromažďovaných Policií ČR a jejich statistických výstupech. Analýza je zaměřena na výzkum z hlediska dopravní infrastruktury, automobilové techniky i psychologického a zdravotního stavu účastníků. Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Hloubková analýza dopravních nehod Název akce, místo, datum Hloubková analýza dopravních nehod Složení týmu Odbornosti HADN Dopravně technické obory Dopravní infrastruktura Vozidlo Humanitní obory Dopravní psychologie Zdraví Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Hloubková analýza dopravních nehod Název akce, místo, datum Hloubková analýza dopravních nehod Dopravní nehoda Šetření na místě Zpracování Vyhodnocení Návrh opatření Postup Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Nehody elektrokol Šetřené nehody Název akce, místo, datum Nehody elektrokol Šetřené nehody v letech 2010 až 2017 šetřeno celkem 6 dopravních nehod, ve kterých figurovalo vozidlo s elektrickým pohonem. V 5 případech se jednalo o elektrokola a v jednom o elektroskútr. Následky Žádný případ usmrcení. Ve většině případů se jednalo o zranění lehká až středně těžká. U dopravní nehody elektroskútru ke zranění nedošlo. Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Nehody elektrokol nezvládnutí průjezdu pravotočivým obloukem Název akce, místo, datum Nehody elektrokol Příčiny nezvládnutí průjezdu pravotočivým obloukem v rychlosti cca 30 km/h narazil čelně do téměř stojícího vozidla v protisměru. V rámci šetření bylo zjištěno, že v jednom případě stála za vznikem dopravní nehody nepřiměřená rychlost elektrokola. Jezdec na elektrokole nezvládl průjezd pravotočivým obloukem a v rychlosti cca 30 km/h narazil čelně do téměř stojícího vozidla v protisměru. Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Nehody elektrokol předjížděl pomalu jedoucí kolonu vozidel Název akce, místo, datum Nehody elektrokol Příčiny předjížděl pomalu jedoucí kolonu vozidel V rychlosti cca 17 km/h došlo ke střetu s lehkým nákladním vozidlem, které z kolony vybočilo vlevo za účelem odbočení na vedlejší ulici. V druhém případě jezdec na elektrokolu předjížděl pomalu jedoucí kolonu vozidel a v rychlosti cca 17 km/h došlo ke střetu s lehkým nákladním vozidlem, které z kolony vybočilo vlevo za účelem odbočení na vedlejší ulici. Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Nehody elektrokol Maximální rychlost 60 -70 km/h, Název akce, místo, datum Nehody elektrokol Elektrokolo? Maximální rychlost 60 -70 km/h, Maximální výkon až 7 kW Legislativa pro elektrokola stanovuje rychlost max. 25 km/h a výkon max. 250 W Nejedná se o dopravní prostředek způsobilý k provozu na pozemních komunikacích!!! Jedním z účastníků dopravní nehody byl i „cyklista“ na žluto-černém „elektrokole“. Za bezesporu zajímavým designem, který je však jízdnímu kolu velmi vzdálen, a úchvatnými parametry prezentovanými výrobcem (namátkou: Maximální rychlost 60-70 km/h, Maximální výkon až 7 kW atd., pozn. legislativa pro elektrokola stanovuje rychlost max. 25 km/h a výkon max. 250 W) však elektrokolo nehledejte! Nejedná se o dopravní prostředek způsobilý k provozu na pozemních komunikacích!!! Tisková konference, Praha, 10. 07. 2018 Veronika Valentová, veronika.valentova@cdv.cz

Děkuji vám za pozornost. Ing. Veronika Valentová, Ph.D. veronika.valentova@cdv.cz telefon: +420 541 641 249 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, 636 00 Brno www.cdv.cz