Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Najdi na slepé mapě ČR hory podle zadání.
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ČESKÁ REPUBLIKA Opakování učiva o ČR Kraje, pohoří, vodstvo
Dnes tě naučím, jaký je povrch České republiky.
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Česká republika … pohraniční pohoří
POHRANIČNÍ POHOŘÍ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronická učebnice - I
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
geomorfologické celky
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_08 Sada 7
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Rozmanitost reliéfu v ČR
NEJVYŠŠÍM VRCHOLEM ŠUMAVY NA ÚZEMÍ ČR JE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Příroda naší republiky
NA OBRÁZKU JE Sněžka Ještěd Klínovec. NA OBRÁZKU JE Sněžka Ještěd Klínovec.
Povrch české republiky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor:Mgr. Jana Strejčková Datum/období: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma sady:ČR.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_2A_19_ČR pohoří Téma: Vlastivěda Datum tvorby: Číslo projektu:
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Lucie Beranová, Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: Povrch.
Česká republika Povrch.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pohoří ČR VY_52_INOVACE_28
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Člověk a jeho svět Vlastivěda
ČESKÉ POHOŘÍ.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_17_Pohoří ČR
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Povrch - Geomorfologie
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Česká republika - pohoří
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Novohradské hory- Kamenec
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět – 4.ročník Pohoří ČR
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_10 TÉMA: Vlastivěda4
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
zpracovaný v rámci projektu
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_07 Sada 7
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor:Mgr. Jana Strejčková Datum/období: Listopad/2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady:Vlastivěda pro 1. stupeň Název: VY_32_INOVACE_6C_07 ČR-Povrch

Anotace Materiál je výkladový k tématu Povrch ČR. Žáci se seznámí s pojmem nadmořská výška, a jak je podle ní krajina členěna. Časová dotace: 20min. Materiál je určen pro žáky 4.ročníku. Nebo pro žáky 5.roč. k procvičení. Materiál je výkladový, některé stránky jsou doplněný o animace. Strana č. 4-po kliknutí na otazník se odkryje odpověď na otázku. Strana č. 7 slepá mapa – při kliknutí myší na vybraně číslo, zjistíme pohoří, které zde leží. Strana č. 8 slouží zároveň jako pracovní list (dvojice). Č.9 je pak kontrola správnosti ze str. 8. Pomůcky: pracovní list, tužka Materiál slouží k interaktivní výuce.

POVRCH

Kolik metrů nad mořem měří naše nejvyšší hora? Povrch krajiny √Povrch krajiny na území České republiky je rozmanitý. √Najdeme zde roviny, kopce i vysoká pohoří. Výšku krajiny měříme v metrech! Porovnáváme ji s hladinou moře, proto jí říkáme nadmořská výška. Sněžka 1 602m n.m. Kolik metrů nad mořem měří naše nejvyšší hora?

nížiny vysočiny Podle nadmořské výšky dělíme krajinu na √ krajina s nadmořskou výškou do 200m vysočiny √ krajina s nadmořskou výškou nad 200m Vysočiny se dle výškových rozdílů člení Nížina je vždy rovinná. pahorkatiny vrchoviny hornatiny 3 4 1 2 200-600m n. m. 600-900m n. m. 900m n. m. a výše

Pro zvídavé hlavy! √ Hornatiny do 2 000m n. m. nazýváme hory. √ Hornatiny od 2 000m n. m. nazýváme velehory. √ Na území ČR se velehory nevyskytují!

Krušné hory Lužické hory Jizerské hory Krkonoše Šumava Český les Orlické hory Hrubý Jeseník 4 5 6 Nízký Jeseník 3 7 Moravskoslezské Beskydy 8 9 2 10 Bílé Karpaty 11 1

Spoj čarou pohoří a horu, které k sobě patří Lysá hora Smrk Šumava Český les Krušné hory Bílé Karpaty Nízký Jeseník Krkonoše Hrubý Jeseník Jizerské hory Moravskoslezské Beskydy Lužické hory Orlické hory Plechý Sněžka Luž Čerchov Klínovec Slunečná Velká Javořina Praděd Velká Deštná

Spoj čarou pohoří a horu, které k sobě patří Lysá hora Smrk Šumava Český les Krušné hory Bílé Karpaty Nízký Jeseník Krkonoše Hrubý Jeseník Jizerské hory Moravskoslezské Beskydy Lužické hory Orlické hory Plechý Sněžka Luž Klínovec Čerchov Praděd Slunečná Velká Javořina Velká Deštná 9

Použité zdroje Použitá literatura: Vlastivěda pro 4. ročník základní školy, SPN, 2010 Vlastivěda 4 Učebnice pro 4. ročník základní školy, nakl. Nová škola, 2003 Vlastivěda 4 Pracovní sešit pr 4. ročník základní školy, nakl. Nová škola, 2004 Internetové odkazy: Obr. 1 STANISLAV DORONENKO. Wikimedia.org [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Zahorska_lowland_01.jpg Obr. 2 STANISLAV DORONENKO. Wikimedia.org [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Podbranc.jpg Obr. 3 MARTIN VAVŘÍK. Wikimedia.org [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Zdarske.jpg Obr. 4 CHMEE2. Wikimedia.org [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/HPIM1131.JPG Jiné zdroje: Galerie microsoft office