Vzduch je stejnorodá směs chemických látek plynný roztok

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Atmosféra planety Země
Advertisements

Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Změny v Dokumentaci o začlenění do kategorie činností se zvýšeným nebo s vysokým požárním nebezpečím kpt. Bc. Tomáš Hoffmann.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Fyzikální veličiny Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Tlak Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
 Objemový zlomek  vyjadřuje poměr objemu rozpuštěné látky V (A) a objemu celého roztoku V . Pokuste se formulovat definici objemového zlomku: Napište.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 09 TÉMA: Atmosférický tlak ČÍSLO.
? Kde se šíří teplo prouděním ? Kde se využívá proudění tepla ? Dovedeš vysvětlit princip ledničky ?
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Počasí a podnebí.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název školy: Základní škola T. G
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
Vlastnosti plynů.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
„Svět se skládá z atomů“
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST V ČR
Skupenství Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem SKUPENSTVÍ.
Snížení energie systému
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vlastnosti plynných látek Vypracoval: Lukáš Karlík
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Obecná a anorganická chemie
Teplo.
Tlak vyvolaný tíhou vzduchu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
„Svět se skládá z atomů“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
STAVOVÁ ROVNICE IDEÁLNÍHO PLYNU.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_
Třída 3.A 14. hodina.
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
11. PODNEBNÉ PÁSY.
Vlastnosti plynů.
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
POČASÍ A PODNEBÍ.
Základy chemických technologií
Atmosférický tlak a jeho měření.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Významné chemické veličiny Mgr. Petr Štěpánek
Chování tělesa v kapalině
Transkript prezentace:

Vzduch je stejnorodá směs chemických látek plynný roztok 26.12.2018

Vlastnosti vzduchu Zaujímá prostor Je rozpínavý a stlačitelný Průměrná hustota ρ = 1,24 kg/m3 U Země je hustota větší, se stoupající nadmořskou výškou klesá Totéž platí pro teplotu a tlak 26.12.2018

Složení vzduchu 26.12.2018

Teplotní inverze Za běžných podmínek tlak vzduchu se stoupající nadmořskou výškou klesá. Rovněž průměrná teplota vzduchu se tímto směrem zmenšuje (viz. obrázek). Změna však může nastat např. v předjaří, za jasných nocí a bezvětří, kdy se spodní vrstva vzduchu ochlazuje např. od sněhu. V těchto případech může teplota vzduchu směrem vzhůru naopak stoupat a vzniká teplotní inverze. 26.12.2018

Jak teplotní inverze vypadá ? 26.12.2018