Chytré řízení dopravy v IDS JMK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Aktuality z integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Státní politika vysokorychlostního přístupu ISSS, duben 2005.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. D OPRAVA – PROJEKT MOS.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Zkušenosti z realizace projektu Linking Danube
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Regulace dopravy ve městech
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

Chytré řízení dopravy v IDS JMK Doprovodný program veletrhu URBIS Brno Brno | 27. dubna 2017 Chytré řízení dopravy v IDS JMK KORDIS JMK | Ing. Jiří Horský, ředitel společnosti

HLAVNÍ TÉMA PŘEDNÁŠKY Jak a proč chytře řídit veřejnou dopravu ve městě a regionu - proč je potřeba je propojit? European Union funding programme that encourages transnational cooperation beyond borders in central Europe

PROČ DOPRAVU CHYTŘE ŘÍDIT IDS JMK vznikl v roce 2004 a do roku 2010 se rozšířil na celé území Jihomoravského kraje. Nyní pokrývá 743 obcí s 1,3 mil. obyvateli a provoz je zajištěn 23 dopravci na 334 linkách městské dopravy, vlaků a reg. autobusů. Systém od počátku budován „chytře“ – tzn. s cílem maximalizovat efektivitu provozu díky provázání všech druhů dopravy, nastavení systému páteřních linek a napaječů a garantování návazností.

centrální dispečink ids jmk Provázání linek a spojů bez ohledu na dopravce a využití předností páteřní kolejové dopravy umožňuje efektivněji využít finanční prostředky investované Jihomoravským krajem, Brnem a dalšími samosprávami a současně zajistit výrazně lepší dopravní obsluhu území. Už od počátku bylo jasné, že kritickým parametrem systému bude zajištění více než 32 tisíc návaznosti mezi spoji denně. Proto v roce 2005 zahájil provoz Centrální dispečink - CED. Goals for a competitive and resource efficient transport system: benchmarks for achieving the 60% GHG emission reduction target

Hlavní úkol CED – hlídání návazností CED sbírá a vyhodnocuje data o všech vozidlech veřejné dopravy v kraji. Data nepřetržitě vyhodnocuje a na základě předem nastavených parametrů rozhoduje o tom, zda má navazující vozidlo vyčkat na přípoj nebo nikoli. Vozidlo nebo dispečera automaticky informuje.

informační služby ced CED umožňuje poskytovat informační služby pro cestující formou infopanelů na zastávkách nebo na webu či v aplikacích. K dispozici tak jsou aktuální odjezdy z každé zastávky v kraji! Toto je jedinečné v EU! Existence CED umožňuje provádět řadu interních analýz např. jízdních dob, zdržení vozidel, nedodržení návazností. Goals for a competitive and resource efficient transport system: benchmarks for achieving the 60% GHG emission reduction target

Volná data - budoucnost Jsme přesvědčeni o tom, že data mají být dostupná i pro další zájemce. Vnikají nové zajímavé aplikace třetích stran – nejznámější je iRIS, ale i řada dalších. Cílem je on-line informování cestujících přímo ve vozidlech o návazných spojích a mimořádnostech a propojení s dalšími městskými / krajskými službami – např. P+R. Goals for a competitive and resource efficient transport system: benchmarks for achieving the 60% GHG emission reduction target

projekt solez - Smart parking Využití ITS pro efektivní regulaci parkování KORDIS připravuje opatření pro monitoring obsazenosti P+R u 2-3 vybraných železničních stanic v JMK Zveřejnění počtu volných parkovacích míst na webu a v mobilní aplikaci. Součástí řešení bude i dynamický informační systém zobrazující aktuální počet volných míst a čas odjezdu nebližšího spoje z terminálu. KORDIS přirpaví akční plán na podporu efektivního uplatnění politiky omezení vjezdu motorových vozidel.

ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s. Děkuji za pozornost Ing. Jiří Horský ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s.