Lze delegovat lídrovství? … aneb Máchův Máj v řídící práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Advertisements

PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Cesta ke kvalitě v praxi
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Struktura strany + stanovy Jiří Lameš Předseda klubu Praha 21.
Různé role zástupce ředitele školy
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Ředitel v zajetí… PhDr. Václav TROJAN, Ph.D. vedoucí katedry
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
(komentovaný přehled)
Situace v oblasti uplatňování hlediska kvality v přípravě učitelů (komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) v současnosti - doba stagnace, až krize Kvalita.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Zástupce ředitele - vrána s pozlacenýma nohama PhDr. Václav TROJAN, Ph.D.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Strategie AGE MANAGEMENTu v české republice
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
REAKCE NA SEKTÁŘSTVÍ. MOŽNOSTI INTERVENCE organizace, studující vliv náboženských hnutí  Ústavu religionistiky  pardubická Katedra religionistiky a.
Mgr. Alena Hesová Podpora finanční gramotnosti prostřednictvím Metodického portálu
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektový management Certifikace a normy Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta VŠB-TU.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Počty přijímaných studentů a absolventů na Pedf UK PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
Kariérní systém pedagogických pracovníků – kritické místo celoživotního rozvoje PhDr. Václav Trojan, Ph.D. Konference ICOLLE září 2016.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Zástupce ředitele školy – současnost a perspektivy
Mezinárodní den sester květen 2009
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Analýza agregovaná data
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Ústav světových dějin Obor Historie – Evropská studia.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Evaluace v mateřských školách
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Most mezi sborovnou a ředitelnou
Tradiční inspirace v tekuté době
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?
Hospitace v hodině zeměpisu
Transkript prezentace:

Lze delegovat lídrovství? … aneb Máchův Máj v řídící práci PhDr. Václav Trojan, Ph.D. vaclav.trojan@pedf.cuni.cz +420 725 362 084 www.facebook.com/vaclav.trojan.79 Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Aktuální situace Tlak na vzdělávací systém Proměna rodičovských názorů na vzdělávání Zakládání nových škol Tlučení klínů Nárůst požadavků Pevný bod v tekuté společnosti Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Cíl referátu Hledání cesty Poukázání na význam zástupců ředitele v oblasti pedagogického procesu Podpora a pomoc Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Východiska Ředitel musí být lídrem pedagogického procesu (OECD, McKinsey, TALIS, logika věci…) Význam klíčových slov referátu a jejich neslučitelnost Stávající situace v terénu Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Vymezení termínů Delegování Leadership Máchův Máj a oxymorón Přenos pravomocí, odpovědnosti, dělba kompetencí Leadership Schopnost vést, inspirovat druhé Tvorba vize, směřování školy, základní nastavení Proces Koncept distribuovaného leadershipu – udržitelnost, sdílení Máchův Máj a oxymorón Oxys ostrý, moros tupý Mrtvé milenky cit, strhané strůny zvuk, slitého zvonu hlas, vyhasla ohně kouř Já u pramene a žízní hynu (Villon) Přivedla žebráka na mizinu (Neruda) Humanitární bombardování Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Možná cesta zástupce ředitele Komunikace Informace oběma směry Příprava podkladů Sdílení Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Sdílení pedagogického procesu Společný směr Odstranění hospitačního paradoxu Vytvoření podmínek Čas sdílet Možnost sdílet Prostor pro sdílení Viditelnost lídra Respektování ostatních Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Závěr Lídrovství lze sdílet Ředitel školy se skutečným lídrem pedagogického procesu bez pomoci svého týmu nestane Nejbližší postavou na této cestě musí být jeho zástupce Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Literatura Bauman, Z.: Tekutá modernita Bush, T.: Theories of educational management Liessmann, K.P.: Hodina duchů Průcha, J.: Česká vzdělanost Sedláček, T. a hosté: 2036 – Jak budeme žít za dvacet let? Spitzer, M.: Digitální demence Taleb, N. N.: Zrádná nahodilost Trojan, V., Trunda J., Tureckiová, M., Dvořáková, M.: Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky Trojan, V., Trojanová, I.: Příběh změny Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511 PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Poděkování za pozornost PhDr. Václav Trojan, Ph.D. vaclav.trojan@pedf.cuni.cz +420 725362084 www.csm-praha.cz www.pedf.cuni.cz Zástupce ředitele ve víru změn Praha, 1.11. 2016 CŠM PedF UK www.csm-praha.cz +420 221 900 511