h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1,751.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
Advertisements

Matematika Obsahy obrazců.
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Početní výkony s desetinnými čísly
12..
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Souhrnné opakování desetinná čísla
Převody jednotek délky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Násobení a dělení desetinných čísel
Oprava úvodní písemné práce
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Procvičování učiva 5. roč. – 2. pololetí I.
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Převody jednotek obsahu
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Test ze znalostí: tělesa a látky
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Převody jednotek Jednotky délky.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Převody jednotek objemu - opakování
PŘEVODY JEDNOTEK.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Objem a povrch kvádru a krychle
Výukový materiál pro 7.ročník
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
Převody jednotek objemu
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Zaokrouhlování desetinných čísel.
TÉMA: Obvod trojúhelníku
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Převody délkových jednotek
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Převody jednotek obsahu
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
PŘEVODY JEDNOTEK.
PŘEVODY JEDNOTEK.
Převody jednotek objemu
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Převody jednotek délky
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
PŘEVODY JEDNOTEK Jitka Mudruňková 2012.
Převody jednotek délky
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek objemu
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1, …………………… 2) Sečti zpaměti:0,7 + 1,2 = 2,3 + 0,6 = 1,5 + 5,1 = 4,4 + 0,6 = 0,6 + 0,8 = 2,7 + 0,5 = 1,4 + 1,9 = 0,4 + 2,2 +0,6 = …………………… 0,7 + 1,02 = 2,31 + 0,4 = 1,25 + 5,62 = 1,8 + 0,62 = ……………………

3) Sečti písemně: 0, ,2 + 4, =0,4 + 2, ,09 = …………………… II. ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL – pokračování A) Zpaměti 0,8 – 0,6 = 1,6 – 1,2 = 0,59 – 0,3 = 0,8 – 0,45 = …………………… 3,3 – 2,2 = 0 59 – 30 = 29 0,29 0 1,7 – 0,15 = …………………… 0 B) Písemně Postup je stejný, jako u písemného sčítání ZAROVNÁME PODLE DESETINNÉ ČÁRKY Např.: 12,816 – 8,69 = 12,816 – 8, , 10,49 – 4,785 1 = 10,49 – 4, , 0 4

h Do jednoho obrázku narýsuj: 1) k; k (S; 3 cm) 2) A; A k 3) k 2 ; k 2 (A; 2 cm) I. OPAKOVÁNÍ Do jednoho obrázku narýsuj: 1) AB; /AB/ = 6,5cm 2) S; S …….. střed AB 3) p; p AB 4) T; T p, /ST/ = 3 cm 5) p 2 ; p 2 // AB; T p 2 II. DESETINNÁ ČÍSLA – pokračování Prac. sešit:str. 39, cv. 13, 14, 15 str. 40 pro bystré hlavy – Hrátky s čísly

h I. OPAKOVÁNÍ Do jednoho obrázku narýsuj: 1) p 2) A; A p 3) B; B p, /AB/ = 63 mm 4) o; o … osa AB 5) C; C o, /AC/ = 5 cm Do jednoho obrázku narýsuj: 1) p 2) p 2 ; p 2 p 3) S; S p p 2 4) A; A p, /AS/ = 3cm 5) C; C p, /SC/ = 3cm 4) B; B p 2, /BS/ = 3cm 5) D; D p 2, /SD/ = 3cm II. DESETINNÁ ČÍSLA – pokračování Prac. sešit:str. 37, cv. 4 str. 37, cv. 5 a) b)

h OPAKOVÁNÍ před 1. čtvrtletní prací 2) Do jednoho obrázku narýsuj: 1) k; k (S; 3 cm) 2) A; A k 3) B; B k 4) p; A p, B p 5) k 2 ; k 2 (A; 2 cm) 6) k 3 ; k 3 (B; 2 cm) 7) C; C k 2 k 3 S k A B p k2k2 k3k3 C C 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 5, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny ……………………

3) Vypočítej zpaměti 1,6 + 0,8 = 1,2 + 3,8 = 0,49 – 0,3 = 0,85 – 0,4 = 3,3 – 2,2 = 1,7 + 0,15 = 1,6 + 0,8 + 0,4 = 1,2 – 0,8 = 5,4 – 1,9 = 0,85 + 0,15 = 3,1 – 0,2 = 1,7 + 0,9 = 6 – 1,2. 5 = 4,2 + 1,2. 2= (4,4 + 1,2). 2 = (6 – 1,2). 5 = (6 – 1,2). 0,5 = 4,4 – 1,2. 2= (4,4 – 1,2). 2 = 42,8 m 10,6 m 12 m 36,4 m 15,8 m 19,6 m 4) a)Kolik metrů pletiva je potřeba k oplocení pozemku tvaru a rozměrů jako na obrázku? b)Kolik Kč za pletivo zaplatím, když 1 m pletiva stojí 80 Kč?

5) Kolik kg těsta na perníky vyrobíme, když potřebujeme 0,70 kg hl. mouky, 0,4 kg moučkového cukru, medu polovinu hmotnosti cukru a másla dvakrát méně než medu, a 2 vejce (1 vejce váží přibližně 0,06 kg. (Hmotnost koření do perníku a hmotnost jedlé sody je zanedbatelná.

?. h I. OPAKOVÁNÍ Početní král 2,6 + 0,6 = 1,2 + 3,8 = 0,49 – 0,3 = 0,5 – 0,4 = 4,5 – 2,2 = 1,7 + 0,15 = 1,6 + 0,8 + 0,4 = 5,3 – 0,7 = 5,4 – 1,9 = 0,85 + 0,15 = 3,1 – 0,2 = 0,7 + 1,9 = 3,6 + 2,8 = 2,1 + 2,9 = 0,9 – 0,3 = 5,5 – 0,4 = 4,4 – 2,2 = 1,7 + 1,5 = 0,2 + 3,5 + 0,8 = 2,4 – 0,9 = 4,4 – 2,1 = 0,65 + 0,15 = 3,1 – 0,4 = 7,7 + 3,5 =

Vypočítej písemně 1,35. 2,4 =8,19. 5,1 =2,16. 0,842 = NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL 10; 100; ;1000 A) NÁSOBENÍ 10; 100; ,2. 10 = 0, = 10. 4,8 = 10. 0,913 = 0, = 0, = ,017 = ,003 = 0, = 0, = ,092 = ,035 6 = Podle počtu „0“, posuneme dest. čárku do prava.

NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL 10; 100; ;1000 B) DĚLENÍ 10; 100; ,2 : 10 = 2,5 : 10 = 13,8 : 10 = 84,25 : 10 = : 100 = 716,3 : 100 = 56,8 : 100 = 9,27 : 100 = 5782 : = 243 : = 74,5 : = 0,6 : = Podle počtu „0“, posuneme dest. čárku do leva. Př.: Prac. sešit – aritmetika: str. 41, cv. 1 a) c) e) 41, cv. 2 a) 41, cv. 3 a) c) e) 4. DÚ:Prac. sešit – aritmetika: str. 41, cv. 1 b) d) f) 41, cv. 4 b) d) f)

?. hSupl. – OK florbal ml. žáci I. OPAKOVÁNÍ Početní král 1,8 + 1,2 = 1,5 + 4,6 = 0,79 – 0,5 = 1,8 – 1,4 = 3,7 – 1,2 = 3,5 + 0,25 = 1,6 + 0,8 + 0,4 = 2,3 – 0,8 = 5,4 – 1,9 = 0,65 + 1,35 = 6,1 – 0,3 = 0,9 + 1,9 = 3,6 + 2,8 = 2, = 1,9 : 10 = 0, = 5,5 – 3,3 = 12,7 : 10 = 0, = 2,4 : 100 = 2,4 – 2,1 = 0,65 + 0,1 = 0, = 7,7. 10 = ?. h 4, = 0,6 : 10 = 196 : 100 = 31,4. 10 =

PŘEVÁDĚNÍ JEDNOTEK 1) Jednotky DÉLKY mmcmdmmkm 1 km = m 1 m = 10 dm 1 dm = 10 cm 1 cm = 10 mm. 10 : : mm, cm, m, km, (míle, palec, stopa loket) Při převodu na menší jednotky (sousední), číslo zvětšujeme = posouváme desetinnou čárku do prava. Při převodu na větší jednotky (sousední), číslo zmenšujeme = posouváme desetinnou čárku do leva.

Př.: Prac. sešit – aritmetika: str. 43, cv. 1 a) c) 43, cv. 2 a) 44, cv. 3 a) 5. DÚ:Prac. sešit – aritmetika: str. 43, cv. 1 b) d) 43, cv. 4 b) 44, cv. 3 b) Př.: Prac. sešit – aritmetika: str. 16, cv. 7 a) b)

?. h Př.: Prac. sešit – aritmetika: str. 43, cv. 1 a) c) 43, cv. 2 a) 44, cv. 3 a) Př.:Prac. sešit – aritmetika: str. 16, cv. 7 a) b) Dokončení z