Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Advertisements

Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Mgr. Helena Nováková
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Transkript prezentace:

Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Mgr. Lukáš Synek Mgr. Petra Sedláčková TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

Určování zeměpisné polohy

Polohu na Zemi určujeme pomocí zeměpisné šířky a zeměpisné délky

Zeměpisná délka: určujeme ji pomocí poledníků určujeme ji pomocí poledníků poledníky jsou pomyslné polokružnice vedoucí od severního pólu k jižnímu pólu poledníky jsou pomyslné polokružnice vedoucí od severního pólu k jižnímu pólu

zeměpisná délka je vzdálenost určitého místa na Zemi od hlavního (nultého) poledníku vyjádřena ve stupních zeměpisná délka je vzdálenost určitého místa na Zemi od hlavního (nultého) poledníku vyjádřena ve stupních hlavní poledník společně s poledníkem stoosmdesátým (protilehlým) dělí zemskou kouli na a polokouli hlavní poledník společně s poledníkem stoosmdesátým (protilehlým) dělí zemskou kouli na a polokouli hlavní poledník prochází greenwichskou hvězdárnou v Londýně; protilehlý prochází oceánem hlavní poledník prochází greenwichskou hvězdárnou v Londýně; protilehlý prochází oceánem

Urči zeměpisnou délku: 100 o z.d., 40 o v.d., 110 o v.d., 50 o z.d. 180 o 160 o 140 o 120 o 100 o 80 o 60 o 40 o 20 o 0 o 20 o 40 o 60 o 80 o 100 o 120 o 140 o 160 o 180 o 180 o 160 o 140 o 120 o 100 o 80 o 60 o 40 o 20 o 0 o 20 o 40 o 60 o 80 o 100 o 120 o 140 o 160 o 180 o

Zeměpisná šířka: určujeme ji pomocí rovnoběžek určujeme ji pomocí rovnoběžek rovnoběžky jsou pomyslné kružnice, které jsou vzájemně rovnoběžné rovnoběžky jsou pomyslné kružnice, které jsou vzájemně rovnoběžné

zeměpisná šířka je vzdálenost určitého místa na Zemi od rovníku vyjádřena ve stupních zeměpisná šířka je vzdálenost určitého místa na Zemi od rovníku vyjádřena ve stupních rovník je nejdelší rovnoběžka, která rozděluje zeměkouli na a polokouli rovník je nejdelší rovnoběžka, která rozděluje zeměkouli na a polokouli

Urči zeměpisnou délku: 30 o s.š., 60 o j.š., 50 o j.š., 20 o s.š. 90 o 75 o 60 o 45 o 30 o 15 o 0o0o0o0o 30 o 45 o 60 o 75 o 90 o

Poledníky a rovnoběžky dohromady tvoří zeměpisnou síť

Urči zeměpisnou polohu: 90o 75o 60o 45o 30o 15o 0o 15o 30o 45o 60o 75o 90o 180 o 160 o 140 o 120 o 100 o 80 o 60 o 40 o 20 o 0 o 20 o 40 o 60 o 80 o 100 o 120 o 140 o 160 o 180 o

V prezentaci byly použity zdroje z těchto internetových stránek: