Životné procesy živočíchov Výživa živočíchov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Soustava trávicí – dutina ústní, hltan, jícen. Možnost využití: interaktivní tabule.
Advertisements

Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava III. (játra a střeva) Název sady:Přírodopis.
ŘEZÁKY ŠPIČÁK STOLIČKY ŘEZÁKY ŠPIČÁK ZUBY TŘENOVÉ STOLIČKY.
TRÁVICÍ SOUSTAVA. FUNKCE TRÁVICÍ SOUSTAVY: 1) Příjem a zpracování potravy 2) Vstřebávání živin do krve a mízy 3) Vyloučení nepotřebných zbytků.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava II. (žaludek a dvanáctník) Název sady:Přírodopis.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR Trávicí soustava - chrup 8. ročník Zpracovala: Mgr. Jana Richterová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Trávení. -Trávení, někdy také zažívání, je metabolický biochemický proces, jehož cílem je získání živin z potravy. -V rámci trávení se potrava rozkládá.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
TRÁVICÍ SOUSTAVA I Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
VY_32_INOVACE_09_28_Trávicí soustava
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: Moderní škola
Sleduj informácie na obale potravín
Znečistenie vôd Autor: S. Baloga.
ZŠ s MŠ POPRAD-SPIŠSKÁ SOBOTA
Voda a jej kontaminácia
Powerpoint v edukačnom procese
LESNÉ BEZSTAVOVCE Lenka Zemanová.
TRIEDENIE ŽIVOČÍCHOV Mgr. Milena Tulejová.
vypracovala: Barbora Lukačovičová
Význam, rozdelenie a charakteristika hlavných druhov ovocných rastlín
Stredná odborná škola podnikania, Masarykova 24, Prešov
Hnojivá a ich využívanie
Biologická hodnota stravy, výživa
Sacharidy.
Rôzne obrázky v prezentácii
Chovateľsky významné cicavce
Miroslava Kyselová Ester Marešová 7. trieda
Mäso, ryby, vajcia a strukoviny
SAVANY.
Mgr. Ľubica Kanichová SZŠ Skalica
Výstupny test z prírodovedy 4. ročník ZŠ
Aditíva – prídavné látky v potravinách
Osa obyčajná Vespula vulgaris Ríša: živočíchy Kmeň: článkonožce
Rýchlosť chemických reakcií
Ako sa vyznať v makronutrientoch, používaných v doplnkoch výživy
Pozorovanie dýchania u vybratých druhov živočíchov
Tráviaca sústava Filip Baláži.
Pojem, modely zavádzania zlomkov, porovnávanie, operácie so zlomkami.
Autor: Mgr. Viera Jančová Šablóna: Mgr. Eva Sobotová
REGULAČNÁ SÚSTAVA STAVOVCOV
Tráviaca sústava človeka
Pohyb a povrch tela živočíchov
Súkromné gymnázium, Gemerská cesta č
Peter Macko, Maroš Almáši Gymnázium P. J. Šafárika , Rožňava Kvinta
Počítač von Neumanovského typu
Mgr. Jaroslav Feranec Odborné učilište internátne Lučenec
BIOLOGICKÉ HODINY V NAŠOM TELE
POTRAVINY Mgr. Miroslava Kosová.
Význam vody vo výžive človeka
Makroelementy Mikroelementy
Semenné rastliny Kvinta.
Prečo rastliny žijú na jednom mieste?
BIELKOVINY, PROTEÍNY.
Prečo rastliny rastú a starnú?
Trávicí soustava.
Diferencované stravování
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
TRÁVICÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
Transkript prezentace:

Životné procesy živočíchov Výživa živočíchov 9.11.2012 kvarta

Výživa živočíchov Potrava – príjem látok, živín, organických látok (tuky, cukry, bielkoviny) energie, vody, minerálnych látok a vitamínov! Heterotrofné organizmy (energia na životné procesy z iných organizmov), konzumenty (prijímajú hotové organické látky) Tráviaca sústava= príjem a spracovanie potravy

Fylogenéza tráviacej sústavy v živočíšnej ríši

Fylogenéza tráviacej sústavy v živočíšnej ríši Bezstavovce – pŕhlivce (NEZMAR) – tráviaca dutina s 1 otvorom Mäkkýše, článkonožce, obrúčkavce – 2 otvory Základné časti tráviacej rúry: ústna dutina, hltan, pažerák, žalúdok, črevo (tenké a hrubé črevo), análny otvor

Trávenie a vstrebávanie Trávenie - rozklad látok v potrave, vzniká trávenina! A.) Mechanické trávenie – v ústnej dutine rozdrobenie potravy zubami B.) Chemické trávenie – rozklad organických látok enzýmami na jednoduchšie látky Vstrebávanie – prechod látok, ktoré vznikli trávením, do telových tekutín!

Prispôsobenie TS druhu potravy Chrup psa Mäsožravé stavovce – ostré pazúry na zachytenie, očné zuby, slinné žľazy malé, žalúdok – veľa žalúdočnej kyseliny, krátke tenké črevo Bylinožravé stavovce – široké stoličky, malé očné zuby, slinné žľazy dobre vyvinuté, žalúdok – slabšia koncentrácia žalúdočnej kyseliny, dlhé tenké črevo Chrup srnky

Zopakujme si  1.) Porovnaj prijímanie potravy rastlinami a živočíchmi. 2.) Aký význam majú živiny pre živočíchy? 3.) Ktoré základné časti má TS bezstavovcov a stavovcov? 4.) Ako sa odlišuje trávenie od vstrebávania? 5.) Ako sa odlišuje tráviaca sústava mäsožravých a bylinožravých rastlín?

Ďakujem Vám za pozornosť !  Mgr. Katarína Kočiščáková