Obchodná akadémia, D. Skuteckého 8, Banská Bystrica

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
Advertisements

Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Evropské vlajky 5. ročník
COMENIUS Co si představit pod názvem projektu - A rainbow of cultures ? 2 roky rozvoje tvořivosti a myšlení žáků, prohlubování jazykových - IT.
Comenius - Individuální mobilita žáků Slovensko český tematický monitoring Bratislava, 10. a
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
NOVÉ MOŽNOSTI V PROGRAMECH EU Sněm RVŠ - Praha,
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
Státy Evropy regionální dělení.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
Informační schůzka k programu. Erasmus+ Program ERASMUS+ se zaměřuje na spolupráci vysokoškolských institucí a vysokoškolských institucí s podniky. Program.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Mobilita studentů FCH VUT Mgr. Alena Sýkorová Ing. Hana Alexová.
 Vlajka:  Rozloha: km 2  Počet obyvatel:  Oficiální jazyk: nizozemština, francouzština, němčina  Ústavní zřízení: federativní konstituční.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Členské státy a jejich hlavní města
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
Evropská Unie Státy EU –průměrné teploty a srážky v hlavních městech.
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
Program celoživotního učení Veletrh komunitárních programů, Krajský úřad Ústeckého kraje, Ústí nad Labem, Zdeněk Nebřenský (DZS)
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
Zahraniční stáže- Evropské programy
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
ICT ve výuce jazyků Petr Caloň Masarykovo gymnázium Příbor.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
EVROPA EVROPSKÁ UNIE VY_32_INOVACE_07-48 Ročník: VIII. ročník
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Prínos prebiehajúcich partnerstiev 2011, 2012 pre realizátorov projektov Výsledky prieskumu.
EURO.
Európska únia Michaela Rafajová 8.A.
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Bilingválna slovensko-francúzska sekcia

Program celoživotného vzdelávania (Lifelong Learning Programme - LLP)
RODIČOVSKÉ ZDRUŽENIE
Graficky a prakticky v strojárstve
a mnoho ďalších odborníkov zo SR, ČR a Poľska s podnetnými témami Na konferencii vystúpili primátor mesta Banská Bystrica Mgr. Peter Gogola, prof.
ERASMUS MOBILITA - STÁŽ
Progresívne prístupy vo výučbe cudzích jazykov
Európska únia Zuzana Holéczyová & Martina Tinthofferová II.C.
Odborné vzdelávanie a príprava (okrem terciárneho vzdelávania)
Hotel Fórum Bratislava generálny sekretár SJF
Projekt spolufinancovaný zo zdrojov EÚ
Evanjelické gymnázium
Erasmus – Pardubice 2012 Lucia Chlebovská.
Kde bývam Zemplín – náš región.
Európska informačná sieť o vzdelávaní
Hospodárska geografia
Chudoba v SR a životné podmienky nízkopríjmových domácností
Vyhlásenie výsledkov 24. september 2010, Bratislava
Úrad verejného zdravotníctva SR Efektívnosť očkovania
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Platobný styk v SR a v zahraničí
Inovácia obsahu a metód vzdelávania na ZŠ P.O. Hviezdoslava
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Transkript prezentace:

Obchodná akadémia, D. Skuteckého 8, 975 16 Banská Bystrica školský projekt Žijeme a pracujeme v EÚ

je program Európskeho spoločenstva v oblasti vzdelávania CIEĽ : podpora medzinárodnej spolupráce medzi účastníckymi krajinami mobility projektová

Účastnícke krajiny krajiny Európskej únie: Belgicko, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Írsko, Luxembursko, Nemecko, Taliansko, Portugalsko, Španielsko, Švédsko, Rakúsko, Veľká Británia, Cyprus, Česká republika, Estónsko, Maďarsko, Malta, Litva, Lotyšsko, Poľsko, Slovenská republika, Slovinsko krajiny hospodárskej oblasti: Island, Lichtenštajnsko a Nórsko kandidátske krajiny: Bulharsko, Rumunsko a Turecko

Comenius Minerva Erasmus Prieskum a inovácie Grundtvig Všetky ciele programu Socrates sa realizujú prostredníctvom nasledujúcich podprogramov: Comenius Erasmus Grundtvig Lingua Minerva Prieskum a inovácie Spoločné aktivity Doplnkové aktivity

Podprogram Comenius školské vzdelávanie Ciele: zvyšovať kvalitu a posilniť európsku dimenziu školského vzdelávania podporovať medzinárodnú spoluprácu škôl podporovať odborný rast učiteľov podporovať výučbu jazykov podporovať interkultúrne povedomie

Ciele podprogramu Comenius sa realizujú v troch častiach 1. partnerstvá škôl Comenius 1 2. ďalšie vzdelávanie Comenius 2 3. vytváranie sietí Comenius 3

Comenius 1 – partnerstvá škôl podpora troch typov partnerstiev: školské projekty Comenius 1.1. jazykové projekty Comenius 1.2. projekty na rozvoj školy Comenius 1.3.

Comenius 1.1. Školské projekty Cieľ: vymeniť si informácie rozvíjať partnerské vzťahy medzi školami zdokonaliť si vedomosti o jednotlivých európskych národoch Výsledok: spoločné práce žiakov vo forme brožúr, časopisov, kníh, kalendárov, webových stránok, multimediálnych materiálov.....

program podprogram Erasmus, Grundtvig, .......... časti typy

Projektový tím - učitelia Edita Masná Viera Chovancová Viera Vongreyová Marcela Hudecová Iveta Jagošová zástupkyňa školy Elena Maslíková Mária Erneková riaditeľka školy

Projektový tím - žiaci Žofia Martin Michaela Lucia Marek Petra Linda Katarína Monika

Prípravná návšteva - Bűhl (Nemecko) 12. 01. – 16. 01. 2005 Fínsko: 2 učitelia Nemecko: 3 učitelia Slovensko: 2 učitelia grécka škola od projektu odstúpila

Cieľ návštevy oboznámiť sa s partnerskými školami zjednotiť sa na téme projektu vyplniť formulár prihlášky vypracovať plán aktivít na prvý rok projektovej činnosti (šk. rok 2005/2006) ujasniť zámery na ďalšie dva roky

1. pracovné stretnutie – Kitee (Fínsko) 24. 10. – 28. 10. 2005 Fínsko: 4 učitelia 3 žiaci Nemecko: 3 učitelia 6 žiaci Slovensko: 2 učitelia

Cieľ stretnutia vyhodnotiť aktivity zúčastnených škôl vypracovať plán a rozdeliť projektové aktivity medzi projektových partnerov na 1. a 2. projektový rok spoločne vyplniť formulár prihlášky predĺženie projektu Comenius 1.1. (2006/2007)

2. pracovné stretnutie – Bűhl (Nemecko) 20. 03. – 25. 03. 2006 Fínsko: 3 učitelia 3 žiaci Nemecko: 3 učitelia 4 žiaci Slovensko: 2 učitelia Taliansko: 2 učitelia

Cieľ stretnutia zlepšiť kompetencie v anglickom jazyku, ktorý je prostriedkom vzájomnej komunikácie prediskutovať dosiahnuté výsledky projektu: podmienky práce na projekte v jednotlivých školách formy propagácie projektu prezentácia filmu o pracovnom stretnutí vo Fínsku (Nemecko) prezentácia videonahrávky simulovaného pracovného pohovoru (Fínsko) prezentácia scénok pohovorov pri výberovom konaní (študenti projektových tímov) prehodnotiť a doplniť údaje pre pripravovanú webovú stránku o projektovej práci (Fínsko)

Úlohy na 1. projektový rok opísať profesie absolventov škôl zapojených do projektu a ich vzájomné porovnanie vypracovať vzorové životopisy a žiadosti o prijatie do zamestnania vypracovať dotazníky o pracovných podmienkach v mnohonárodnostných firmách v jednotlivých projektových krajinách pripraviť podklady pre manuál o pracovných dokumentoch platných v EÚ pripraviť 3. pracovné stretnutie – Banská Bystrica (09. 10. – 14. 10. 2006). pripraviť správu o projektovej práci pre Národné kanclárie Socrates v jednotlivých krajinách zapojiť do projektovej práce ďalšieho člena tímu – Taliansko

Exkurzie návšteva odbornej školy Elly –Heuss Knapp (Bűhl) návšteva podniku na výrobu kozmetiky Juvena (Baden Baden)

Exkurzie návšteva podniku na výrobu zabezpečovacích zariadení Kaba(Bűhl) návšteva Európskeho parlamentu (Strasbourg)

Exkurzie návšteva Múzea moderného umenia (Karlsruhe) návšteva zamestnaneckej agentúry (Rastatt)

www. hla-buehl. de www. pkky. fi www. itcserrani. it www. oabb. edu www.hla-buehl.de www.pkky.fi www.itcserrani.it www.oabb.edu.sk www.working-in-europe.org http://koivikko.pkky.fi/comenius