HLÍSTI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.06 Název pro školu:
Advertisements

Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Biologická prezentace – Ploštěnci Barbora Svobodová
ZOOLOGIE KMEN: HLÍSTI NEMATHELMINTHES.
Virologie.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kmen: Ploštěnci mají zploštělé, oboustranně souměrné tělo
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Hlísti Žijí volně (ve vodě, v zemi) nebo parazitují na rostlinách či živočiších Podílí se i na zúrodňování půdy Jsou odděleného pohlaví Mají zřejmou pohlavní.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PLOŠTĚNCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roup dětský Roup dětský žije v tenkém střevě dětí i dospělých a způsobuje onemocnění oxyuriózu. U dětí se projevuje únavou, podrážděností, přepadlostí.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NEBEZPEČNÍ SOUSEDÉ END.
Test paraziti Míra Rychna.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Opakování učiva - hlísti
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
stavba těla, rozmnožování
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu: Pavoukovci.
Triblastika prvoústí se schizocoelní dutinou
Vypracovala: V. Černochová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
H L Í S T I C E 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HLÍSTI.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu: Včela medonosná.
HLÍSTI.
kmen: HLÍSTI (Nematoda)
PLOŠTĚNCI Dělení: PLOŠTĚNKY MOTOLICE TASEMNICE.
Hlísti Žijí volně (ve vodě, v zemi) nebo parazitují na rostlinách či živočiších Podílí se i na zúrodňování půdy Tělo: Jsou odděleného pohlaví Mají zřejmou.
Ploštěnci.  Říše : živočichové  Kmen: ploštěnci  Třída :tasemnice Binomické jméno : Tasemnice dlouhočlenná Taenia solium Tasemnice bezbranná Taenia.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_16_TEMA Hlístice TÉMA.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Hlístice - nematoda Číslo vzdělávacího materiálu: ICT6/4 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ploštěnci, hlístice, vířníci
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_03_Hlísti.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Hlísti  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Nemoci světa. AIDS  1. případ cca před 25 lety, ale už stihl zabít přes 25 milionů lidí  Aids napadá imunit. systém, tělo pak není schopno se bránit.
Kmen: Hlísti. Dvouvrstevní živočichové, protáhlé, nečlánkované, k oběma koncům se zužující tělo Na povrchu těla je silná kutikula Mají nepravou tělní.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Kmen: Ploštěnci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou ploštěnců.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_PŘÍRODOPIS
– SAMEC SE NÁPADNĚ LIŠÍ OD SAMICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Základní škola, Hradec Králové
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_52_INOVACE_03_Vnější a vnitřní parazité- učební text
Kmen: Hlístice (hlísti)
Transkript prezentace:

HLÍSTI

CHARAKTERISTIKA Vnitřní parazité (u člověka, živočichů i rostlin). Nečlánkované válcovité tělo. Oddělená pohlaví: Pohlavní dvoutvárnost (sameček se nápadně liší od samičky). samička sameček sameček samička

ŠKRKAVKA DĚTSKÁ Tenké střevo dětí Ústním otvorem přijímá potravu z obsahu tenkého střeva. Samičky dlouhé 15 až 20 cm. Samičky produkují až 200 000 vajíček/den. Ubírá živiny, vyvolává bolesti břicha a slabost.

ŠKRKAVKA DĚTSKÁ

VÝVOJOVÝ CYKLUS ŠKRKAVKY Vajíčka ve střevě opouští tělo s výkaly →neumytou potravou do těla → vylíhlé larvy z tenkého střeva roznášena krví do jater a plic → vykašláváním larvy polknuty → do tenkého střeva, kde dospívají. Cyklus trvá 30 dní.

ROUP DĚTSKÝ Tlusté střevo dětí. 1 cm dlouhý. Samička klade vajíčka v blízkosti konečníku → svědění (neklid dětí = „mít roupy“). Nákaza pozřením potravy hnojené výkaly či autoinfekcí.

SVALOVEC STOČENÝ Ve svalech prasat, šelem i člověka. Záněty, horečky, často smrtelně nebezpečné. Nákaza nedostatečně tepelně upraveným masem.

HÁĎÁTKO ŘEPNÉ Parazit rostlin, na kořenech řepy. Rostliny chřadnou a žloutnou. Často velké škody.

VLASOVEC MÍZNÍ Larvy přenášeny hmyzem sající krev, v tropech a subtropech. V mízovodech a mízních cévách, které ucpává. Elefantiáza (sloní nemoc) – abnormální zvětšení nejčastěji končetin, šourku, penisu a prsu. http://itg.content-e.eu/Generated/pubx/161/mm_files/do_3311/co_68637/Cd_1025_039c.jpg http://www.humanillnesses.com/photos/elephantiasis-2391.jpg

http://nd05.jxs.cz/879/017/0cbf1085b3_77238090_o2.jpg http://www.sciencephoto.com/image/257034/350wm/M1600040-Woman_with_a_breast_enlarged_by_elephantiasis-SPL.jpg http://nd04.jxs.cz/986/271/027eb7aefd_76641675_o2.jpg http://www.bjui.org/BJUI_IMAGES/cute_editor/pictures-300Fig2JJweb.gif http://twitterinfos.files.wordpress.com/2012/06/elephantiasis-worms.jpg

Použitá literatura a zdroje Dobroruka, L. J. et al. (1997): Přírodopis I. Pro 6. ročník základní školy. Scientia, Praha, 127 s. Čabradová, V. et al. (2003): Přírodopis 6. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, Plzeň, 120 s. Jelínek, J. & Zicháček, V. (2007): Biologie pro gymnázia. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 575 s. Papáček, M. et al. (1994, 1997): Zoologie. Scientia, Praha, 285 s. Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2013-01-30]. http://tuebingen.mpg.de/uploads/RTEmagicP_Fadenwuermer_3Arten_01.jpg http://82.114.195.35:90/Vyuka/Ka%C4%8D%C3%ADrkov%C3%A1%20Jarmila/Materi%C3%A1ly%20k%20v%C3%BDuce/2.ro%C4%8Dn%C3%ADk/05%20Hl%C3%ADsti/stavba%20t%C4%9Bla%20hl%C3%ADst%C5%AF.gif http://82.114.195.35:90/Vyuka/Ka%C4%8D%C3%ADrkov%C3%A1%20Jarmila/Materi%C3%A1ly%20k%20v%C3%BDuce/2.ro%C4%8Dn%C3%ADk/05%20Hl%C3%ADsti/pr%C5%AF%C5%99ez%20t%C4%9Blem%20hl%C3%ADsta.gif http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/html05/foto_002.html http://www7.inra.fr/hyppz/IMAGES/7031915.jpg http://www7.inra.fr/hyppz/IMAGES/7031912.jpg http://www.dpd.cdc.gov/dpdx/IMAGES/ParasiteImages/A-F/Enterobiasis/Evermicularis_adult2_Norway.jpg http://4.bp.blogspot.com/_SoN0RgyIxMw/TMO6maEdhmI/AAAAAAAAAvA/-pvQJQg3Iys/s1600/enterobius-vermicularis-pinworm.jpg http://www.microbeworld.org/images/stories/twip/enterobius_vermicularis_life_cycle.jpg

http://gymtri.trinec.org/soubory/Biologie/3-rocnik/zoologie/hlisti/cyklus_roupa.jpg http://www.futurity.org/wp-content/uploads/2011/10/Ascaris-male-and-female_1.jpg http://i2.wp.com/rinorh28.files.wordpress.com/2013/04/5f4fb-ascariasis-post-surgical.jpg?fit=1000%2C1000 http://gymtri.trinec.org/soubory/Biologie/3-rocnik/zoologie/hlisti/cyklus_skrkavek.jpg http://itg.content-e.eu/Generated/pubx/161/mm_files/do_3311/co_68637/Cd_1025_039c.jpg http://www.humanillnesses.com/photos/elephantiasis-2391.jpg http://www.filariasis.us/Toolkit-Eng/life%20cycle.bmp http://2.bp.blogspot.com/-DECFbd3OClI/UE6sLc8ZusI/AAAAAAAAAAc/bIiP55niAZY/s1600/egruposdmime-cgi.jpeg http://8fb80e.medialib.glogster.com/media/fa68d14be54dd9e047c8a30a2e32283192ee9f447683bd0bc8c993490a9f80ac/elefantiasis.jpg http://nd04.jxs.cz/986/271/027eb7aefd_76641675_o2.jpg http://nd05.jxs.cz/879/017/0cbf1085b3_77238090_o2.jpg http://www.sciencephoto.com/image/257034/350wm/M1600040-Woman_with_a_breast_enlarged_by_elephantiasis-SPL.jpg http://www.bjui.org/BJUI_IMAGES/cute_editor/pictures-300Fig2JJweb.gif http://twitterinfos.files.wordpress.com/2012/06/elephantiasis-worms.jpg http://media.tumblr.com/tumblr_lmfmozqIFq1qgxv6i.jpg http://bestabouthealth.com/wp-content/uploads/2012/04/trichinella_spiralis.jpg