O rímskom divadle Čítanie pre 4.ročník ZŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
(Literární výchova - 7. ročník)
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
Dramatická výchova 8. B 2013/2014.
Antické divadlo Řecké a Římské divadlo
ČESKÁ DIVADLA výběr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Mgr. Michaela Psíková. Obsah DRUHY HER HRY CIRKOVÉ HRY SCÉNICKÉ HRY AMFITEATRÁLNÍ.
EVROPSKÝ vs. ASIJSKÝ DIVADELNÍ SYSTÉM Pavel Trtílek, 2014.
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
DIVADLO – Zpracovali: M. Richtrmoc, 1.B a A. Slezáková, 1.A
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
37.1 Drama, hudebně-dramatické žánry
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
DIVADLO SEMAFOR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
DRAMATICKÉ UMĚNÍ Mgr. Michal Oblouk
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Molière Anna Coufalová C1B.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
České divadlo po 2. světové válce Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Česká divadelní ocenění Datum vytvoření
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Kultura má ve společnosti svou nezpochybnitelnou pozici. Schopností kultury je představit vyspělost dané země, prezentovat její tradice, uznávané hodnoty.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Bábika a plyšový medveď
VÝSTAVA SLOH 2. ročník Danica Slašťanová.
V stredu sa naša škola zmenila počas troch vyučovacích hodín v zrkadlovke na malú SuperStar. Žiaci totiž súťažili v speve akejkoľvek populárnej.
Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.
Janka Tóthová 7.A Leoš Janáček.
Ako sa žilo v minulosti -skanzeny
Počítačové vírusy.
Pamäťové zariadenia Adam Lech Tomáš Kožurko I.A.
Dramatická literatúra
Základná škola Dolinský potok (Suľkov)
Spracovala: Lea Nohajová 8.A.
RÍMSKOKATOLÍCKA CIRKEV TRNAVSKÁ ARCIDIECÉZA Katechetické oddelenie Cirkev – Božia rodina (téma) pre 2. ročník ZŠ (určenie) Ing. Zuzana.
Dejiny operety a vznik muzikálu
ROK ČITATEĽSKEJ GRAMOTNOSTI
Kultúra na Slovensku Slovenská kultúra sa javí ako jedna z najdynamickejších kultúr strednej Európy. Patrik Šoš.
Mgr. Jana Harakaľová ZŠ Žitavská 1, Bratislava
Špeciálna základná škola Partizánska 26, Krupina
Všetci kamaráti pozvali svojich starých rodičov.
Spôsoby záznamu textu Dôležitou zručnosťou pri štúdiu je, dokázať spracovať dlhší odborný text do jednoduchej podoby. Tieto skrátené záznamy kníh, textov.
Naši absolventi ZŠ Ulica pionierov v Rožňave
Ako sa žilo v minulosti - skanzeny
Pamäťové média Mgr. Gabriela Zbojeková.
Život v stredovekom meste
Typy pamäťových zariadení
Bezpečnosť na internete
Doprava a životné prostredie
Autor: Mgr. Gabriela Hagarová
Operný spevák Peter Dvorský
Zdajú sa ti pekné tieto obrázky?
Milan Rastislav Štefánik
Ing. Zlatica Molčanová Košice
Sociálno-psychologický realizmus
Ako si človek vytváral rodinu
Hraný film (angl. fiction film; nem. r. Spielfilm) film, ktorý zobrazuje fiktívne inscenované dramatické akcie a situácie.
Pamiatky UNESCO 5. ročník
Marián Varga Klavirista - Virtuóz
Život pravekého človeka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

O rímskom divadle Čítanie pre 4.ročník ZŠ

Prvé divadlo bolo vybudované v... Staroveký Rím ...a bolo to kamenné divadlo.

Divadelné hry Divadlo sa v Ríme hralo podľa štátnického hesla: panem et circenses - chlieb a hry. Účelom divadelných hier bolo zabávať. Predstavenia sa konali počas slávností ludi Romani (Rímske hry) – predstavenia sa odohrávali na verejných priestranstvách, neskôr sa začalo so stavbou drevených a kamenných divadiel.

Divadlo hral najprv... jeden herec a iba muž.

Prvý autor divadelnej hry bol: Titus Maccius Plautus Bol rímskym básnikom, hercom, režisérom, ale i najúspešnejším dramatikom staroveku, písal vynikajúce komédie  z rímskeho života . Zábavná hra o bohatom, chvastavom a hlúpom vojakovi, je hra Chvastavý vojak. Tento vojak odvedie Pleusiklovi dievča a nasilu si ho odvezie z Atén do Efezu. Pleusiklos a jeho sluha pripravia plán ako vojaka oklamať- dievča sa má vydávať za svoje dvojča. Akcia sa vydarí, dievča oslobodia a šťastne sa vrátia na lodi domov. Tvoril v období vlády panovníka menom: Gnaeus Pompeius

Herci hrali bez nároku na odmenu... zadarmo.

Vyber obrázok, ktorý charakterizuje staroveké divadlo

Divadlo v súčasnosti... ... hrá sa na javisku.

Kto sa podieľa na divadelnej hre? osvetľovač kostymér režisér oponár kulisár divadelný hudobník

Divadlo zahŕňa rozličné žánre dramatického umenia : javiskové formy: činohra hudobné divadlo: opera opereta muzikál pohybové: balet pantomíma tanec bábkové divadlo ) nejaviskové formy: rozhlasová a televízna hra film

Čítajte viac: http://zuzanaoravcova. blog. sme