Štvortaktný motor Má 4 alebo viac valcov Pracuje na 4 doby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací Motory Benzínové
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Pístové spalovací motory
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Reaktívny motor Daniel Krafčík 1.A.
Vynálezy menia svet Eiffelovu vežu postavili podľa plánov geniálneho staviteľa, inžiniera a matematika Gustava Alexandra Eiffela v roku 1889 pri príležitosti.
Štvordobový zážihový motor
Tepelné motory Martin KrajčoviČ 3.D
Motor je stroj, ktorý mení určitý druh energie (tepelnej, elektrickej)
JADROVÁ ENERGIA.
Prúdový motor Michal Mergeš 2.D.
PaedDr. Jozef Beňuška
Wankelov motor Jakub Štefanič I.A.
Spaľovacie motory (SM)
Štvortaktný vznetový motor
PaedDr. Jozef Beňuška
Wankelov rotačný motor
Čo je horenie a podmienky horenia
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Štvortaktný vznetový motor
Dvojdobý zážihový motor
Prečo vzducholoď lieta
Reaktívne motory Tímea Želizňáková 1.D.
Prečo veci padajú na Zem ? PaedDr. Renáta Kátlovská
Parný stroj Adriána Andrášová 1.A.
PaedDr. Jozef Beňuška
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Kuchynská linka – digestory.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Transkript prezentace:

Štvortaktný motor Má 4 alebo viac valcov Pracuje na 4 doby Spaľovacie motory majú účinnosť iba okolo 25% Výkon motora sa potom udáva v jednotkách kW(kilowatt) Najčastejšie sa použiva motor s tzv. Ottovým cyklom, čo znamená, že prívod a odvod tepla sa uskutočnia vo veľmi krátkom čase, tj. bez zmeny pohybu piestu Prevádzková teplota spaľovacieho motora sa pohybuje v rozmedzi od 75°C do 120°C Pracovný cyklus pri štvortaktnom motore pozostáva zo 4 fáz

Fázy štvortaktného motora: 1,Nasávanie 2,Kompresia 3,Spaľovanie a expanzia 4,Výfuk

1,Nasávanie 2,Kompresia 3,Spaľovanie a expanzia 4,Výfuk

Nasávanie 1. Nasávanie: Nasávací ventil je otvorený, ale výfukový je zatvorený. Piest sa pohybuje z hornej úvrate (HÚ) do dolnej úvrate (DÚ). V priestore nad piestom vzniká podtlak. Ten spôsobuje, že do válca sa cez sacie potrubie a karburátor nasáva čerstvá palivová zmes. Nasávací takt končí keď piest dosiahne DÚ.

Kompresia 2. Kompresia: Oba ventily sú zavreté. Piest sa pohybuje z DÚ do HÚ. Tým stláča nasatú palivovú zmes na zlomok jej pôvodného objemu (toto udáva kompresný pomer motora). Keď piest dosiahne HÚ, zmes paliva a vzduchu je natoľko stlačená, že dosahuje teplotu až 400 oC a kompresný takt týmto končí

Spaľovanie a expanzia 3. Expanzia: Oba ventily sú zavreté, ale zapaľovacia sviečka vytvorí zapaľovaciu iskru. Tá spôsobí zapálenie pripravenej stlačenej palivovej zmesi a nastáva expanzia (výbuch). Toto je práve takt, ktorý dodáva dlho požadovaný výkon. Spaliny v motore dosahujú teplotu až 2500 oC a rozpínajú sa čim pôsobia na piest a tlačia ho z HÚ do DÚ.

Výfuk 4. Výfuk: Nasávací ventil je zatvorený, ale výfukový je otvorený. Piest sa pohybuje z DÚ do HÚ. Cez otvorený výfukový ventil unikajú spaliny. Piest nemá proti pohybu skoro žiadny odpor, pretože spaliny sú ešte pod tlakom. Po dosiahnutí HÚ sa cyklus znovu opakuje a nastáva ďalšie nasávanie čerstvej zmesi.