(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Úvod do biologie člověka
Vytvořily: Verča Rozehnalová a Kika Kořínková Neandrtálec
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS)
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Autor: David Hainall.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Komenského 78, Zlín – Malenovice, Školní rok: 2011/2012.
Původ a vývoj člověka, rod člověk - homo
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Paleolit 6. ročník.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS SAPIENS)
Původ a vývoj člověka III
Název: Člověk současného typu – homo sapiens sapiens
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Život člověka v době kamenné
Název: Člověk rozumný – homo sapiens Autor: Mgr. Eva Vondrková
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Člověk rozumný (Homo sapiens)
Nejdůležitější předchůdci člověka
PRAVĚK Starší doba kamenná
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Nejstarší lidé dnešního typu
6. ročník Pravěk.
Pravěk – člověk rozumný
6. ročník Pravěk.
Čtvrtohory vývoj člověka
6. ročník Pravěk.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
HOMO SAPIENS ČLOVĚK ROZUMNÝ Homo sapiens se vyskytoval na Zemi před 200 tisíci – 40 tisíci lety. Třebaže Homo erectus chodil zpříma, byl poměrně zručný,
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.
Čtvrtohory vývoj člověka
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Vznik člověka.
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
UMĚNÍ A NÁBOŽENSTVÍ 6.TŘÍDA
HOMINIZACE.
Člověk Neandrtálský.
Doba kamenná.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
Transkript prezentace:

(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.

vytváření rodu - skupina pokrevně příbuzných lidí (vzájemná spolupráce a ochrana) komunikace: jednoduchá nečlánkovaná řeč první představy o smrti - dokladem pohřby s milodary způsob obživy: sběr a organizovaný specializovaný lov i velkých zvířat (podnebí v Evropě ovlivňováno střídáním dob ledových)

změny anatomie (stavby těla): lebka  menší nadočnicové oblouky  větší mozek  obličejová část nevystupovala  výrazný nos  spodní čelist neustupovala dozadu

nové nástroje - každý určen pro jiný druh činnosti nože, škrabadla, vrtáky, rydla a hroty využití kamenných úštěpů - technika odbíjení z jádra hroty oštěpů opalovány v ohni obydlí - stany, chaty z větví, paroží, kostí, využití i jeskyní