Jak vzniklo ČT D a první výsledky …jak postavit nový Produkt České Televize?
ZDROJE INFORMACÍ PRO BUDOVÁNÍ A VLASTNÍ VYSÍLÁNÍ KANÁLU ČT :D Elektronické měření sledovanosti – ATO-Mediaresearch Výzkumy na „dětské“ části panelu - Mediaresearch Dětský lifestyle – Millward Brown Testování webu ČT :D – NMS Denní kontinuální výzkum ČT – výzkumy realizované na vlastním internetovém panelu Interní „fokusky“ na dětských návštěvnících ČT
HYPOTÉZA Vize nového produktu Novým produktem by mohl být dětský TV kanál HYPOTÉZA Ověřování: Změna způsobu výběru programu Nové dětské kanály na trhu Pokles vlivu rodičů na výběr TV pořadů Velké rozdíly z hlediska vkusu dětí – věku a pohlaví – nároky na dělení CS Renata Hypotéza – novým produktem by mohl být dětský TV kanál Ověřování - dZměna diváckého chování populace ČR včetně dětí (zdroj LSS, data TVM) V této fázi se produkt stává konkrétnějším – dochází k testování konceptu…určení, zda je koncept pro koncové uživatele dostatečně lukrativní –postupné snášení argumentů pro… Hypotéza vznikla již v Nově… Potvrzení: NetScope (jiný datový zdroj) – jen zmínka…
Vize nového produktu Renata 4
(S) SILNÉ STRÁNKY (O) PŘÍLEŽITOSTI (W) SLABÉ STRÁNKY (T) HROZBY Vlastní tvorba pro děti České filmy, české pořady Síla zavedené značky Rozsáhlý archiv dětských pořadů Zkušenosti s tvorbou pořadů pro děti Přilákat zpět dětského diváka – navázat trvalý vztah Zajistit výchovnou a vzdělávací roli ČT Nabídnout alternativu dětem (i rodičům) ke stávajícím dětským komerčním TV Posílit tradici dětské tvorby na ČT Využívání nových médií a interaktivity (W) SLABÉ STRÁNKY (T) HROZBY Konkurence – zavedené dětské TV stanice + pořady Zaměření na „kulturnější“ část dětské a rodičovské populace – slabší TV diváci Další odliv dětských diváků směrem k tematickým TV Odliv dětských diváků od televize směrem k internetu Pokles sledovanosti vybraných dětských pořadů Renata silne stranky a prilezitosti
Vize nového produktu
Vize nového produktu Doplnit období
Ověřování hypotézy – jak definovat CS tak, aby byl koncept životaschopný? Cílová skupina 4-14 let 4-14 let 4-12 let 13 -14 let Jak definovat CS děti, tak aby byl koncept životaschopný - Specifikace dětských cílových skupin – diskuse s MR – odborná konzultace – ověřování z dat LSS děti – duben 2012 Materiál pro ATO – dopoledne se mluvilo co to je insight – pro ČT se ins. Stalo to, že dětský věk končí 12 rokem… - změnila pohled na dětského diváka který trval 20 let – 4-14 let – přes pořady Účelem každé fáze je říci, zda má být myšlenka opuštěna či dále rozvíjena Na rozdíl od generace 10 – 12, kde v rámci TOP 20 ještě převažují dětské pořady nebo rodinné filmy (Piráti z Karibiku, Indiana Jones …) klesá u generace 13-14 let v rámci TOP 20 podíl dětských a rodinných filmů na úkor pořadů pro dospělé. Pokud tato generace sleduje nějaký dětský pořad, potom se jedná o velmi známý a úspěšný kreslený film typu Ratatouille nebo velkofilm typu Harry Potter případně notoricky známé a nejúspěšnější české pohádky typu Tři oříšky pro popelku nebo S Tebou mě baví svět. Naopak se v rámci TOP 20 pořadů objevují pořady vyloženě určené pro dospělé včetně seriálů typu Ordinace v růžové zahradě, Comeback, pořady typu Charlieho andílci. U chlapců bodují také některé sportovní přenosy, jako je například mistrovství světa v ledním hokeji apod. Bodují také pořady určené pro teenagery jako například Znovu sedmnáctiletý. (z TOP 20 cca 14 rodinných nebo dospělých pořadů).
Konkrétní vymezení produktu Dětský kanál bude multižánrový. Program nabídne dvěma věkovým skupinám (4-8 a 8-12). Z hlediska obsahu nabídne bezpečný a věkově přiměřený program. Hlavním posláním je zprostředkovat dětem zábavnou formou poznání. programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto…. Dětský kanál vysílá pro děti, komunikuje ale také s rodiči, učiteli, pedagogickými pracovníky a odbornou veřejností.
Marketingové atributy ZÁVĚRY: Mezi testovanými názvy nejlépe skóruje název „:D“. Ostatní názvy jsou buď průměrné nebo nevyhovující jako název pro dětský kanál. Název „:D“ děti velmi zaujal. Děti spontánně označily tento kanál jako „smajlík TV“, „usměváček“ nebo „smějící se TV“, popř. „smějící se déčko“. LEGENDA: výborný průměrný špatný
Výsledky – ČT D - sledovanost– září 2013 programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto…. 13,04 % 06:00-20:00
Výsledky 41. týden 2013 - ČT D -TÝDENNÍ SHARE 06:00-20:00, CS 4-12 programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
Výsledky – top 25 pořadů programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
Výsledky – top 25 pořadů programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
Výsledky – spokojenost – září 2013 programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
Počet návštěv stránky „Decko“ programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
Top nejsledovanějších videí v i-vysílání – po týdnech Počet zhlédnutí programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….