STUPŇOVÁNÍ die STEIGERUNG.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Německý jazyk Ročník:
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.7.
Stupňování přídavných jmen v přísudku
Vypracovala: Jarmila Málková
Komparation der Adjektive und der Adverbien
PŘÍSLOVCE STUPŇOVÁNÍ.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Adjectives Comparative/Superlative Stupňování přídavných jmen
Gramatika Přídavná jména II
Adwerbs Příslovce.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor: Tomáš Procházka
Adjektive - Komperativformen
Stupňování přídavných jmen
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál)
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN KRÁTKÝCH DLOUHÝCH STUPŇOVÁNÍ NEPRAVIDELNÉ BIG THE BIGGEST BIGGER.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_09
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Stupňování krátkých přídavných jmen VY_22_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
COMPARATIVES Anglický jazyk VY_32_INOVACE_023 – 2.sada, AJ
Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_18_Stupňování přídavných jmen AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK,
Opozita – přídavná jména
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
11. LEKCE (11. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 2 Lektion 13 Kleidung Autor: Ing. XY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_37.
Wir lieben die neue Technik.. Odhadneš? der PC počítač das Notebook,der Laptop notebook die senden poslat mail im Internet sein být na internetu.
S TEIGERUNG PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ07 2.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_34_Německý jazyk_živočichové_skloňování podstatných.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_34_Německý jazyk_stupňování přídavných jmen_příslovcí.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_174_ZPODSTATNĚLÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Adjektive Autor Mgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_164_SLOVESO WERDEN Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_16_ADJEKTIVE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Komparativ Autor Mgr.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.19_stupnovani_pridavnych_ jmen Datum : Ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_103 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.7.A.08_pridavne_jmeno_v_prisudku Datum : Ročník.
Lektion 2 Gleiche Eltern – unterschiedliche Kinder (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_16 Steigerung der Adjektive TEMA:Jazyková.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Stupňování přídavných jmen
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Stupňování přídavných jmen
PŘÍDAVNÁ JMÉNA STUPŇOVÁNÍ.
Digitální učební materiál
Stupňování přídavných jmen
zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

STUPŇOVÁNÍ die STEIGERUNG

Stupňování příslovcí Příslovce tvoří 2. stupeň (Komparativ) připojením koncovky -er k základnímu stupni: schnell + er = schneller schön + er = schöner nett + er = netter interessant + er = interessanter

U některých jednoslabičných příslovcí dochází k přehlásce (zůstává i ve 3. stupni): alt - älter kalt – kälter Z víceslabičných slov má přehlásku např. gesund – gesünder lange - länger U slov zakončených na –el se vynechává kmenové –e-, např. dunkel – dunkler

Stupňování příslovcí 3. stupeň (Superlativ) se tvoří předložkou am + příponou –(e)sten am schnellsten, am schönsten, am wärmsten Končí-li příslovce na –t, vkládá se před příponu –sten ještě –e-: am nettesten, am interessantesten, am kältesten

Nepravidelnosti ve stupňování příslovcí bald – eher (dříve, spíš) – am ehesten (nejdříve, nejspíš) gern – lieber – am liebsten gut – besser – am besten viel/sehr – mehr – am meisten (nejvíce)

Stupňování přídavných jmen 2. stupeň tvoříme stejně jako příslovce připojením koncovky –er k základnímu stupni: billig – billiger schmal - schmäler

Stupňování přídavných jmen 3. stupeň se tvoří připojením –st nebo –est k základnímu stupni. Před přídavným jménem stojí určitý člen nebo přivlastňovací zájmeno (mein, dein…). Příponu –est přibírají přídavná jména končící na sykavku (-s, -sch, -ss, -β, -x, -z) a na –t, -d: der frischeste, der interessanteste.

Stupňování přídavných jmen Přídavná jména končící na –el vynechávájí ve 2. stupni –e-: komfortabel – komfortabler – der komfortabelste. Zakončená na –er, -en si –e- většinou ponechávají: trocken – trockener. Předchází-li –er dvojhláska, -e- se vypouští: sauer – saurer – der sauerste, teuer – teurer – der teuerste.

Nepravidelnosti ve stupňování přídavných jmen groβ – gröβer - der gröβte gut – besser - der beste hoch – höher – der höchste nah – näher - der nächste viel – mehr - die meisten (většina)

Srovnávání 1. stupeň – so/ebenso/genauso … wie Peter ist so klug wie Olaf. so=tak, ebenso=stejně tak, genauso=právě tak 2. stupeň – als Peter ist klüger als Olaf. 3. stupeň – von Peter ist der klügste von allen.