Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: 2.3.2012 Název: VY_52_INOVACE_26_VLASTIVĚDA Téma: Evropa-státy jižní Evropy Ročník: 5. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979
Jižní Evropa Portugalsko Španělsko Itálie Řecko
Španělsko království leží na Pyrenejském poloostrově hlavní město Madrid turistický tuch pěstování oliv, vinné révy, ovoce, zeleniny
Španělsko
Španělsko Madrid Barcelona
Itálie republika rozkládá se na Apeninském poloostrově součástí ostrovy Sicílie, Sardinie těžba ropy strojírenský průmysl- automobily Fiat, motocykly hlavní město Řím, na jehož území leží Vatikán - sídlo papeže, nejmenší stát světa cestovní ruch, historické památky pěstování vinné révy, zeleniny, ovoce města- Benátky, Florencie, Miláno, Janov, Turín, Neapol průmysl - léčiva, textil, obuv, kosmetika
Itálie
Itálie Řím Benátky
Portugalsko republika hlavní město Lisabon rybářská velmoc zemědělství- vinná réva, ovoce, korkový dub, zelenina Portugalci potomci bájných mořeplavců - Vasco de Gama cestovní ruch
Portugalsko
Portugalsko Lisabon
Řecko republika leží na Balkánském poloostrově hlavní město Athény historie - vznik olympijských her, antické Řecko cestovní ruch pěstování vinné révy, oliv, ovoce, zeleniny
Řecko
Řecko Athény
PRACOVNÍ LIST - pracuj s dostupnou literaturou, s encyklopediemi, internetem Vylušti jméno známého mořeplavce - zakroužkuj každé druhé písmeno a zjistíš jeho jméno OKURWYVŠLTIOUFOKZORLTUBMIBRUJS - - - - - - - - - - - - - - -
Citace http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0pan%C4%9Blsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Barcelona http://cs.wikipedia.org/wiki/Portugalsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Lisabon http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98ecko http://cs.wikipedia.org/wiki/Ath%C3%A9ny http://cs.wikipedia.org/wiki/Madrid http://cs.wikipedia.org/wiki/Ben%C3%A1tky http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADm http://cs.wikipedia.org/wiki/It%C3%A1lie
Anotace: Materiál lze využít jako prezentaci nového učiva či k procvičování, prohlubování či opakování již probraného učiva. Podporuje pocity vlastenectví a tolerance k obyvatelům ostatních zemí Evropy. Pracovní list je určen pro samostatnou práci žáků s využitím dostupné literatury.