Systému DBMAN (KEVIS)
Obecná charakteristika Systém DBMAN vychází ze snahy maximálně zobecnit přístup k datům v jednoduchých databázích. Původním záměrem bylo obsloužení evidenčních agend krajského úřadu typu jedné tabulky bez složitějších vazeb. Hlavním motivem bylo okamžitě vyhovět tlaku odborů KrÚ na tvorbu speciálních „prográmků“ a přesto na úřadě neprogramovat.
Základní požadavky na systém Maximálně jednoduchá administrace Důraz na rychlost vytvoření nové agendy (nová aplikace do 5 min) Tenký klient Dálkový přístup, externí aplikace pro veřejnost Databázová i systémová nezávislost Jednoduchost obsluhy Flexibilní systém přístupových práv Flexibilita rozhraní
Funkce systému Správa dat Autorizace uživatelů (praktická ukázka) Správa dat Autorizace uživatelů Custom interfaces, vzhled Číselníky Automatická pole Tiskové sestavy Interní vs. externí databáze, replikace dat
Plánované funkce Vazba na základní registry (především UIR-ADR) XML I/O interface pro každou databázi Zdetailnění přístupových práv Návrh alternativních zobrazení (skiny) Dořešení výstupů – tisky, hromadné DBF a XLS exporty Globální vyhledávání, fulltext
Systémové požadavky Libovolný browser Databáze libovolná db podporovaná jazykem PHP (MySQL, Oracle, SQL, Informix, …) provozováno na MySQL Systém libovolný OS s implementací www serveru typu Apache provozováno na W2K serveru WWW server libovolný server s PHP v. 3+ provozováno na Apache řady 1.3 Libovolný browser
Historie vzniku Březen 2001 – specifikace požadavků, sběr informací oborů Duben 2001 – výběr externího dodavatele, detailní zadání Květen 2001 – ostrý provoz prvních aplikací v systému DBMAN Červen 2001 – implementace tiskových a emailových funkcí Červenec – prosinec 2001 – zavedení specializovaných funkcí pro externí databáze, vývoj nadstavbových aplikací Leden 2002 – integrace ekonomických subsystémů (objednávky, evidence, rozpočty) Březen 2002 – řešení problematiky replikací dat, bezpečnost Září 2002 – návrh nového designu
Další vývoj Výběr firmy Marbes consulting k dokončení vývoje Distribuce na ostatní krajské úřady, vývoj a provozování centrální verze. Řešení pilotních úloh centrálních evidencí Změna názvu na KEVIS
Kontakt Krajský úřad kraj Vysočina Odbor informatiky Žižkova 57 587 33 Jihlava Ing. Petr Pavlinec (pavlinec.p@kr-vysocina.cz) Petr Cop (cop.p@kr-vysocina.cz)