Zkoumáme přírodu pomocí DNA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bryologie na Katedře botaniky
Advertisements

Kdo smí pracovat s GMO?. GMONe- GMO Jakákoli činnost s GMO = nakládání  Uzavřené nakládání  Uvedení do životního prostředí – polní pokusy  Uvedení.
Genetické inženýrství
Moje budoucnost. Založena v roce Vlastní moderní vybavení. Přátelské prostředí. Individuální, partnerský a komunikativní přístup k žákům a studentům.
Studium lidského genomu
Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Mikrobiologie Mikroorganismy.
Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Krmná dávka - jen kukuřice Veškerá kukuřice jen GMO Hypotetický příklad: brojler.
BIOCEV Biotechnologické a biomedicínské centrum Akademie věd a Univerzity Karlovy.
Říjen A-2-4 Burza středoškolských služeb přírodovědných předmětů.
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_587.
Biosyntéza polyketidových antibiotik ve streptomycetách Laboratoř molekulární biologie aktinomycet.
Genetické inženýrství. Co to je? Genetické inženýrství je soubor technik, které slouží k izolaci, modifikaci, rozmnožování a rekombinaci genů z různých.
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Zvyšování znalostí v oblasti nových diagnostických metod a biotechnologií Konference Inovace ve vzdělávání – vzdělávání o inovacích Praha, 6. prosince.
Molekulární biologie v oboru šlechtitelské praxe vojtech pivnicka.
Genové dělo.
Molekulární biotechnologie č.12
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Workshop - gymnázium Hladnov
Genetické inženýrství
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
MLPA MULTIPLEX LIGATION-DEPENDENT PROBE AMPLIFICATION
Říjen A-2-3 Kroužek přírodovědných předmětů I.
Molekulární biotechnologie č.10e Využití poznatků molekulární biotechnologie. Baktérie stimulující růst rostlin.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Partner č Střední průmyslová škola Edvarda Beneše a Obchodní.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvorba a využití výukových animací pro praktikum z genetiky RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. Oddělení genetiky a molekulární biologie Ústav experimentální biologie.
Listopad A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy.
Praktikum z genetiky rostlin JS Genetické mapování mutace lycopodioformis Arabidopsis thaliana Genetické mapování genu odolnosti k padlí.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Párováni bazí, hybridizace a denaturace DNA/RNA hraje důležitou roli v přírodě i aplikacích: - struktura DNA a duplikace genetické informace - transkripce.
UPOl 6. října 2010 TRANSGENOSE A VEŘEJNOST Jaroslav Drobník Přírodovědecká fakulta UK, Sdružení BIOTRIN.
Molekulární biotechnologie č.10a Využití poznatků molekulární biotechnologie. Molekulární diagnostika.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Okna vědy dokořán Rostislav Miarka. Souhrnné informace OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa 7.2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblast.
IRER – spolupráce se školami Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 2 ročníky soutěže Festival vědy.
Biotechnologie, technologie budoucnosti Aleš Eichmeier.
„Partnerství pro konkurenceschopnost“ Název projektu: „Partnerství pro konkurenceschopnost“ Zkrácený název projektu:„PARKON“ OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
IRER Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let Projekt „Trojlístek“ Akce na 20 školách Semináře pro.
SLUŽBY KRAJSKÉ VĚDECKÉ KNIHOVNY V LIBERCI z hlediska technického vybavení Dana Petrýdesová.
Polytechnické vzdělávání se zaměřením na tvorbu ŠAP/PA 22. března 2017
1854/2004 F4 / a Karol Marhold & Tomáš Fér
elektrotechnických měření
26 let Inženýrství ochrany životního prostředí
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Setkání KAP a MAP JMK 7. prosince 2016
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Název projektu: Ve škole po škole
GENOVÉ INŽENÝRSTVÍ CRISPR-Cas9
„Next-Gen“ Sequencing
Metagenomika Úvod Petra Vídeňská, Ph.D..
Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě CZ /0. 0/0
Studium lidského genomu
Přírodovědecká fakulta UJEP
Statutární město Ostrava
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
18b-Metody studia nukleových kyselin
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Biodegradabilní polymerní materiály: vlastnosti, aplikace
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Transkript prezentace:

Zkoumáme přírodu pomocí DNA Prof. Mgr. Marek Koutný, Ph.D.

1. Demokratizace DNA technik 2.1 Sekvenace 1953 objev struktury DNA 1973 první sekvence (24 pb) 1977 Sagnerova sekvenace 2000 první lidský genom 2005 NGS

1. Demokratizace DNA technik 2.2 Databáze sekvencí GeneBank Volně přístupné Google? 2.3 Dostupné služby Sekvenace Syntéza oligonukleotidů a genů

1. Demokratizace DNA technik Základní vybavení Pipety; 10 000 Kč Minicentrifuga; 20 000 Kč PCR termocycler; 60 000 Kč Elektroforesa; 10 000 Kč Transiluminátor; 30 000 Kč CELKEM: 130 000 Kč

2. Mikrobiologie a molekulární biologie na FT qPCR DGGE PCR pracoviště Výuková laboratoř mikrobiologie

3. Co lze z DNA zjistit? Co kde žije? Jak se tomu daří? ● Next generation sequencing

Aktivity FT UTB pro střední školy Věda na přání Středoškolská odborná činnost Noc vědců Vzdělávání učitelů ZŠ a SŠ Odborné praxe studentů SŠ – Týden vysokoškolákem Business day

4. 2015: CRISPR/Cas9 Modifikace DNA ve zkumavce Vložení do organismu: pravděpodobnost x selekce

4. 2015: CRISPR/Cas9 Rychlé, přesné, snadné, levné Změna mnoha genů najednou

4. 2015: CRISPR/Cas9

5. Světlé zítřky Gene drive GMO rostliny Kukuřice 88 % Sója 93 % Bavlna 94 % Vojtěška Papaya: 75 % Odolné proti škůdcům, suchu,…

Děkuji za pozornost!!!