NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Advertisements

Elektronická učebnice - I
Několikrát méně, nácvik.
Elektronická učebnice - I
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Matematika a její aplikace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení a dělení desetinných čísel
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 14 Matematika a její aplikace.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Rovinné útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_23 MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TÉMA: Obdélník a čtverec
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Martina Dostálová
TÉMA: Poznávání rovnoběžek
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
TÉMA: Osová souměrnost
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA:
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Téma: Nakupujeme v mléčné jídelně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
TÉMA: Geometrie v praxi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA: Slovní úlohy na dělení se zbytkem ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896

Anotace a citace Procvičování učiva dělení se zbytkem ve slovních úlohách Vhodné zadávat i jako domácí úkoly Žáci si procvičí dané učivo na praktických úlohách. Jednotlivá zadání lze vytisknou pro samostatnou práci nebo jako zadání DÚ Sbírka úloh z matematiky pro 2. a 3. ročník základní školy Doc. PhDr. Jiří Divíšek, Csc., PhDr. Ĺudovít Bálint, Csc., Marie Jarošová Prometheus, Praha, 1995 Učebnice Matematiky pro 3. ročník, 3. díl Autoři: RNDr. Růžena Blažková, Csc.; RNDr. Milena Vaňurová, Csc.; RNDr. Květoslava Matoušková, Csc.; Hana Staudková Vydáno v nakladatelství Alter v roce 2006

1. Z oblasti geometrie Narýsovaná úsečka má délku 12 cm. Na kolik úseček dlouhých 5 cm ji můžeme rozdělit? Jak dlouhá úsečka zbyde? 12 : 5 = 2 (zbytek 2) Danou úsečku rozdělíme na 2 úsečky délky 5 cm a ještě zbyde úsečka dlouhá 2 cm.

2.V autoservisu V autoservisu kontrolovali brzdy osobních automobilů. Do 9 hodin provedli kontrolu na 23 kolech. Na kolika autech zkontrolovali všechna kola? Kolik kol zkontrolovali na dalším autě? Jistě víš, že auto má 4 kola. 23 : 4 = 5 (zbytek 3) Zkontrolovali 5 aut. U dalšího auta stihli zkontrolovat jen 3 kola.

3.Na poště Jeden los stojí 10 Kč. Kolik nejvíc takových losů si může tatínek koupit za 26 Kč? Kolik mu ještě zůstane korun? 26 : 10 = 2 (zbytek 6) Tatínek si může koupit nejvýše 2 losy. Vrátí mu 6 Kč.

4. Oprava chodníku Dělníci opravovali chodník. Každý den opravili 9 m chodníku. Za kolik dní byli s prací hotovi, když byl chodník dlouhý 84 m? 84 : 9 = 9 (zbytek 3) Pozor: pracovali 10 dní! Prvních 9 dní splnili normu a desátý den dokončili zbylé 3 m.

5. U krejčího K ušití jednoho kabátu jsou zapotřebí 4 metry látky. Kolik kabátů se ušije z 27 m látky? 27 : 4 = 6 (zbytek 1) Ušije se 6 kabátů a ještě zbyde 1 m látky.

6. kamarádi Jirka měl 14 kuliček. Rozdával je třem kamarádům tak, aby dostali všichni stejně. Jaký největší počet kuliček mohl dostat každý z nich? Zbyly Jirkovi nějaké kuličky? 14 : 3 = 4 (zbytek 2) Každý kamarád dostal 4 kuličky. Jirkovi zbyly 2 kuličky.

Zadání k vytištění: 1. Narýsovaná úsečka má délku 12 cm. Na kolik úseček dlouhých 5 cm ji můžeme rozdělit? Jak dlouhá úsečka zbyde? 2. V autoservisu kontrolovali brzdy osobních automobilů. Do 9 hodin provedli kontrolu na 23 kolech. Na kolika autech zkontrolovali všechna kola? Kolik kol zkontrolovali na dalším autě? 3. Jeden los stojí 10 Kč. Kolik nejvíc takových losů si může tatínek koupit za 26 Kč? Kolik mu ještě zůstane korun?

4. Dělníci opravovali chodník. Každý den opravili 9 m chodníku. Za kolik dní byli s prací hotovi, když byl chodník dlouhý 84 m? 5. K ušití jednoho kabátu jsou zapotřebí 4 metry látky. Kolik kabátů se ušije z 27 m látky? 6. Jirka měl 14 kuliček. Rozdával je třem kamarádům tak, aby dostali všichni stejně. Jaký největší počet kuliček mohl dostat každý z nich? Zbyly Jirkovi nějaké kuličky?