Strunatci Žraloci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strunatci Chordata.
Advertisements

KMEN: STRUNATCI Chordata
RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Oblast: Autor:Mgr. Alena Shánělová Název:VY_32_INOVACE_PR7_07 - Paryby
RYBY Osteichthyes, Pisces. RYBY Osteichthyes, Pisces.
Ryby autor: David Hainall.
ZOOLOGIE PARYBY.
Anatomie Kapra obecného
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_15 Tematická.
Digitalizace výuky Příjemce
charakteristika obojživelníků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
PARYBY.
Přibližně polovina jich obývá vodní prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obratlovci PARYBY.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
Paryby Chondrichthyes.
Kruhoústí.
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBRATLOVCI RYBY.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu ZŠ (3
TAJENKY.
Přibližně polovina jich obývá vodní prostředí
Třída: paryby Chondrichthyes.
Přibližně polovina jich obývá vodní prostředí
Elektronická učebnice - II
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
vytvořila: Lucie Míková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_23_ Ryby I. – stavba těla Číslo projektu:
podkmen OBRATLOVCI (Craniata) nadtřída BEZČELISTNATÍ (Agnatha) třída SLIZNATKY (Myxini) třída MIHULE (Cephalaspidomorpha) nadtřída ČELISTNATCI (Gnathostomata)
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Paryby Číslo vzdělávacího materiálu: ICT7/1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Třída: Paryby ● znaky: – tělo torpédovité nebo shora zploštělé – chrupavčitá kostra – žábry, nemají skřele – není plynový měchýř, náhrada olejovitá játra.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_06_Charakteristika.
zpracovaný v rámci projektu
Obratlovci úvod; Kruhoústí
Stavba těla savců.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třídy Kruhoústí Paryby
Paryby Základní škola a Mateřská škola
PARYBY I..
Třída: RYBY.
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
AZ KVÍZ Vodní strunatci
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
zpracovaný v rámci projektu
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Bezobratlí Členovci.
Kruhoústí, paryby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem kruhoústých a paryb. Materiál.
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Přírodopis – 7.ročník Kruhoústí VY_32_INOVACE_ Název školy
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

strunatci Žraloci

obratlovci cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky řádu žraloků klíčová slova : čelistnatci, paryby autor: Kamila Černá zpracováno: 2013

Zařazení Říše : živočichové Kmen : strunatci Podkmen: obratlovci Nadtřída: čelistnatci Třída : paryby Řád : Žraloci

Žraloci přechod mezi kruhoústými a rybami lebka horní i dolní čelist – čelistnatci kostra nekostnatí, celý život chrupavčitá struna prochází páteří ( naznačená segmentace ) většina druhů – dravci – vřetenovitý tvar těla – dosažení značné rychlosti ( předloha konstruktérům torpéd válečného námořnictva )

pohyb ocasní, velká hřbetní ploutev, párová prsní a břišní prsní se téměř nepohybuje – kormidlo k udržení směru, nosné plochy pohyb nutný nepohyblivá žábra v žaberním prostoru – výměna vody, vyústění 5-7 žaberních štěrbin

Povrch těla plakoidní šupiny ( sklovina a zubovina ), kosočtverečné destičky, drsný povrch

Zuby ( plakoidní původ )v několika řadách, funkční přední

Velká játra až 10% hmotnosti těla tuk s vitamínem A funkce zásobní a vytváření většího vztlaku ve vodě – hydrostatický orgán

Plynový měchýř nemají musí neustále plavat, aby neklesli ke dnu

kloaka společný vývod střeva, vylučovací a pohlavní soustavy

rozmnožování gonochoristé bez nápadného pohlavního dimorfismu samci 2 pterogopody- přeměna břišních ploutví ( kopulační orgán ) vývoj přímý oplození vnitřní

samice vejcorodé kladou vajíčka do kapsuly ( rohovité útvary), připevňují připevňovacími vlákny k chaluhám živorodé systém embryonálního vývoje embryo je spojeno s děložní sliznicí žloutkovým váčkem samice produkují děložní mléko některá mláďata sežerou vlastní sourozence počet mláďat 2 – 4 ročně ( málo ve srovnání s rybami )

Smyslové orgány oči - velké, ploché, daleko od sebe nozdry – velmi vnímavé na chemické složení vody – krev proudový orgán – systém kanálků s funkcí postranní čáry, otvory – kanálky v kůži vedou vodu ke smyslovým buňkám s řasinkami, které zaznamenávají chvění – orientace za tmy a v kalné vodě Lorenzinihi ampule