Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Název Řasy Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Nižší rostliny - Řasy Výukový materiál. Sestavila: Jana Sítařová, Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Systém rostlin a řasy Autor: Mgr. Ivana Frýdová Projekt „EUROgymnázia“
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Vývojově nižší rostliny
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.13.
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základní škola Kladruby
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
Nové pojmy gameta pohlavní buňka (samčí n. samičí)
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Řasy II – poznávání. Autor: Pavel Trenčanský Ročník:
Opakování lišejníky, řasy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podříše: Nižší rostliny
RHODOPHYTA– ruduchy.
Nižší rostliny (Thallobionta).
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
CHLOROPHYTA – zelené řasy
Nižší rostliny (Thallobionta)
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
1. S TÉLKY ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Řasy - systém.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_331_Říše chromista Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Chromista. Říše: Chromista ● Různorodá skupina, zahrnuje bičíkovce, jednobuněčné i mnohobuněčné organismy. ● Rozmanitý způsob výživy – saprofyti, paraziti,
čeledi krytosemenných rostlin I
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Kapraďorosty – kapradiny
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
Přírodopis ROZSIVKY.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Anatomie rostlinných orgánů
Přírodopis ROZSIVKY.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Škola:. Základní škola Kladruby
Řasy zelené.
Základní škola, Hradec Králové
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM (po výkladu si zapiš do sešitu)
Transkript prezentace:

Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 ŘASY II Autor: Mgr. Jitka Mašková Datum: 31. 10. 2012 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

VY_32_INOVACE_BIO.PRIMA - 04 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BIO.PRIMA - 04 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jitka Mašková Název ŘASY II Předmět Biologie Tematická oblast Botanika pro první ročník osmiletého studia Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník  prima Metodický list/Anotace Tento materiál je pokračováním materiálu ŘASY I a je určen k výkladu s následným procvičením nových pojmů z obou částí. Procvičovací část lze vytisknout jako pracovní list. Délka: 25 – 30 minut Na tento materiál navazuje třetí část ŘASY III , kde je připravené praktické cvičení. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

ŘASY eukaryotické fotosyntetizující organismy tělo nazýváme stélka rozlišujeme řasy zelené, hnědé a červené voda a vlhké prostředí - moře, sladké vody, vlhká půda …

Červené řasy porphyra potěrka žabí símě průmyslové využití Gelidium – mořská, lupenitá, přisedlá, agar pro mikrobiologii i potravinářský průmysl Potěrka – vláknitá, sladkovodní, přisedlá Porphyra – lupenitá, mořská, přisedlá, jedlá průmyslové využití

Sargassum = hroznovice Hnědé řasy rozsivky chaluha bublinatá Rozsivky – jednobuněčné, sladkovodní i mořské, na dně, křemičitá schránka, vzory, hornina diatomit - filtry Chaluha – mořská, lupenitá, přisedlá, krmení i hnojivo Hroznovice – mořská, lupenitá, plave Sargassum = hroznovice

Roztřiď uvedené řasy do skupin a přiřaď k nim charakteristiky: Gelidium, chaluha, krásnoočko, pláštěnka, potěrka, rozsivka, šroubatka, váleč, zelenivka, zrněnka, žabí vlas Zelené řasy Krásnoočko – sladkovodní, 1 b., s bičíkem, bez b. s. Hnědé řasy Chaluha – mořská, lupenitá, přisedlá Pláštěnka – sladkovodní, 1 b., s bičíkem Červené řasy Rozsivka – sladkovodní i mořské, se schránkou, 1 b. Gelidium – mořská, lupenitá, přisedlá, agar Šroubatka – sladkovodní, vláknitá Potěrka- sladkovodní, vláknitá, přisedlá Váleč – sladkovodní, s bičíkem, cenobium Zelenivka – sladkovodní, 1 b. Zrněnka – suchozemská, 1 b. Žabí vlas – sladkovodní, vláknitá, přisedlá sladkovodní, mořská, suchozemská, jednobuněčná, vláknitá, lupenitá, s bičíkem, přisedlá, cenobium, agar, bez buněčné stěny, se schránkou

Hornina křemelina (diatomit) se využívá do filtrů. Odpověz na otázky: Které řasy si budují křemičité schránky? Jaké je technické využití horniny vzniklé ze schránek odumřelých mořských řas? 3. Jaké je využití lupenitých stélek mořských chaluh? 4. Kde se používá agar? 5. Který zástupce červených řas žije ve sladké vodě? Jsou to rozsivky. Hornina křemelina (diatomit) se využívá do filtrů. Chaluhy lidé využívají jako potravinu, krmivo, ke hnojení nebo jako surovina pro získávání jódu. Agar se nejvíce využívá v mikrobiologii a potravinářství. Ve sladké vodě žije potěrka žabí símě.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dinobryon_sp.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Diatomee.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Porphyra_umbilicalis_Helgoland.JPG/346px-Porphyra_umbilicalis_Helgoland.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Batrachospermum_moniliforme.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Agar2.JPG/360px-Agar2.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Navicula_reinhardtii.jpeg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Fucus_vesiculosus.jpeg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Sargassum_weeds_closeup.jpg ČABRADOVÁ, Věra. Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 120 s. ISBN 80-723-8211-X.