TÉMA: Geometrie v praxi NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 18 Matematika a její aplikace –geometrie ve 4.r. TÉMA: Geometrie v praxi ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896
Anotace a citace Procvičování geometrické představivosti žáků Matematika pro 3.r. ZŠ, pracovní sešit, 2. část Doc. PhDr. Ing. Josef Kittler, CSc; doc. RNDr. František Kuřina, CSc Matematický ústav AV ČR Praha, 1994
1.Jak přišít knoflík se čtyřmi dírkami, aby z každé dírky vycházel aspoň jeden steh? Např: Hledej další řešení
2. Které části místnosti není vidět otevřeným oknem z vyznačeného místa?
Ad 2. Zjistíme pomocí spojnic z vyznačeného místa a okrajů oken:
3. Na prodejně automobilů byl umístěn velký světelný nápis, který je možné číst z obou stran. Protější hotel si pořídil podobný nápis, ale nedopadlo to dobře. PROČ? A U T O H O T E L H O T E
Ad 3. Hledej další slova, která můžeme číst, napíšeme-li je svisle, stejně dobře přímo jako v zrcadle.
4. Rýsování pohybu: Expedice, ztracená v poušti, dostane rádiem pokyn: jděte 1 km na sever a pak 2 km na západ: S 2Z 1 km cíl start
Ad 4. Kresli cesty podle těchto pokynů: S V 2 J V S 2 Z S V J Z