Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Několikrát méně, nácvik.
Advertisements

Začni kliknutím na modré tlačítko.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením VY_42_INOVACE_25 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s dělením VY_42_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Matematika nám jde L I O A E K V C =
Matematika a její aplikace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_PRVOUKA.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Název DUM: VY_32_Inovace_2.3.8 Slovní úlohy – zápis a výpočet Název sady: Matematika 2.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ.
zpracovaný v rámci projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_PRVOUKA
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Početní operace v oboru přirozených čísel
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
DIAGRAMY.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_PRVOUKA
Autor: Ing. Jitka Michálková
Početní operace v oboru přirozených čísel
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_VLASTIVĚDA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_VLASTIVĚDA
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
7 Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Dětenice, okres Jičín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_MATEMATIKA
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Začni kliknutím na modré tlačítko.
Autor: Mgr. Naděžda Trenčianska Datum:
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: 15.3.2012 Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA Téma: Násobilka – Řešení slovních úloh-násobení Ročník: 2. – 3. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Anotace Obsah: Násobilka - řešení slovních úloh – prezentace Téma hodiny: Řešení slovních úloh násobením, procvičování početní operace násobení ve slovních úlohách.

Metodický postup práce s materiálem: Materiál je určen k výuce, popř. k prohlubování a upevňování učiva - řešení slovních úloh. Výukový materiál lze užít ke společné práci (žáci – učitel). Pokud se žáci v učivu již dobře orientují, využijeme prezentaci k samostatné práci a potom ke společné kontrole.

Řešení slovních úloh Násobení

Ahoj kamarádi! Dnes budeme spolu řešit slovní úlohy. Připravte si sešity a jdeme na to!

Zadání slovní úlohy Pečlivě si přečtěte úlohu. Honza má 6 modrých kuliček. Žlutých kuliček má 2 krát více. Kolik má Honza žlutých kuliček?

Znázornění Znázorněte - Honza má 6 modrých kuliček. Znázorněte - Honza má 2 krát více žlutých kuliček.

Zápis, řešení modrých 6 žlutých 2 krát více 2 . 6 = 12 Zapisujeme, co víme ze zadání slovní úlohy. Honza má 6 modrých kuliček. Žlutých kuliček má 2 krát více. Kolik má Honza žlutých kuliček? 1.) Zapište, kolik měl Honza modrých kuliček. modrých 6 2.) Zapište, kolik měl Honza žlutých kuliček. žlutých 2 krát více 3.) Řešení - zapište příklad. Krát více – musíme násobit: 2 . 6 = 12

Odpověď Přečtěte si ještě jednou otázku a odpovězte. Kolik má Honza žlutých kuliček? Honza má 12 žlutých kuliček.

A nyní zkuste podobnou slovní úlohu vyřešit sami. Dobrá práce! A nyní zkuste podobnou slovní úlohu vyřešit sami.

Zadání slovní úlohy Jakub má 8 zelených kuliček. Červených kuliček má 2 krát více. Kolik má Jakub červených kuliček?

Řešení si zkontrolujeme! Jak to dopadlo? Řešení si zkontrolujeme!

Jakub má 16 červených kuliček. Řešení slovní úlohy. 1.) Znázorníme počet kuliček. 2.) Provedeme zápis. zelených 8 červených 2 krát více 3.) Řešení, zapíšeme příklad. Krát více – musíme násobit: 2 . 8 = 16 4.) Odpovíme na otázku - Kolik má Jakub červených kuliček? Jakub má 16 červených kuliček.

Podobné slovní úlohy Násobením se také řeší další slovní úlohy. Např. Pomeranče jsou baleny v sáčcích po 7 kusech. Vypočítej, kolik pomerančů je ve 4 sáčcích. Řešení slovní úlohy: 1 sáček 7 4 sáčky 4 krát více 4 . 7 = 28 Ve 4 sáčcích je 28 pomerančů.

Počítání nám jde spolu dobře! Výborně! Počítání nám jde spolu dobře!

Zdroj Vlastní tvorba Fotografie – vlastní archiv autora