Krajina v okolí domova VY_32_INOVACE_17 Sada 8 Místo, v níž žijeme Autor: Jana Nikrmajerová Orientace v ZŠ a MŠ Dešná IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
ANOTACE: Lze použít jako doplňující materiál k probranému učivu „Země, v níž žijeme“. Osvojení vědomostí týkající se určování světových stran, směrová růžice, orientace v krajině podle přírodních úkazů. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Orientace v krajině. V krajině se orientujeme podle světových stran: sever, jih, východ, západ, severovýchod, severozápad, jihovýchod, jihozápad. Doplňte správně směrovou růžici. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Určete světové strany na mapě České republiky. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Světové strany na anglicky značených buzolách. SEVER (S) = NORTH (N) JIH (J) = SOUTH (S) VÝCHOD (V) = EAST (E) ZÁPAD (Z) = WEST (W) IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Orientace v krajině podle přírodních úkazů. Severní strana mraveniště je vždy vyvýšenější než strana jižní. Na konci Malého vozu je hvězda Polárka, která směřuje k severu. Severní strana mraveniště je vždy vyvýšenější než strana jižní. Na konci Malého vozu je hvězda Polárka (Severka), která směřuje k severu. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Orientace v krajině podle přírodních úkazů. Vchody včelích úlů jsou obráceny vždy k jižní straně. Pařezy stromů mají na severní straně hustší letokruhy než na straně jižní. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Zdroje: ŠTIKOVÁ, Věra. METODICKÝ PRŮVODCE UČEBNICÍ PRVOUKA 3. BRNO : Nová škola, s.,r.,o., 2007. 43 s. ISBN 80-7289-065-4. Google.cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06]. Světové strany. Dostupné z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/r/ZF/2628/SVETOVE-STRANY-A-URCOVANI-AZIMUTU.html/>. Google.cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06]. MAPA ČR. Dostupné z WWW: <http://www.yukon.jbc.cz/CZ/6map.htm>. Google.cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06]. ORIENTACE V KRAJINĚ PODLE PAŘEZU. Dostupné z WWW: <http://images.google.cz/imgres?q=ORIENTACE+V+KRAJIN%C4%9A+PODLE+PA%C5%98EZU&hl=cs&gbv=2&tbm=isch&tbnid=1S8ir59yejsTyM:&imgrefurl=http://skolakov3a.sweb.cz/PRVOUKA/orientace_v_krajine/svetovestrany.htm&docid=VlkTn3O9COs_kM&w=868&h=343&ei=FsRlTrSRCcfItAbPsIiBCg&zoom=1&biw=1366&bih=557&iact=rc&dur=94&page=1&tbnh=62&tbnw=157&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=105&ty=36>. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010
Google. cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06] Google.cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06]. ORIENTACE V KRAJINĚ PODLE PAŘEZU. Dostupné z WWW: <http://images.google.cz/imgres?q=ORIENTACE+V+KRAJIN%C4%9A+PODLE+PA%C5%98EZU&hl=cs&gbv=2&tbm=isch&tbnid=ODf144pEJOVidM:&imgrefurl=http://skolakov3a.sweb.cz/PRVOUKA/orientace_v_krajine/svetovestrany.htm&docid=VlkTn3O9COs_kM&w=866&h=430&ei=FsRlTrSRCcfItAbPsIiBCg&zoom=1&biw=1366&bih=557&iact=rc&dur=94&page=1&tbnh=72&tbnw=144&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=85&ty=62>. Google.cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06]. ORIENTACE V KRAJINĚ PODLE PAŘEZU. Dostupné z WWW: <http://images.google.cz/imgres?q=ORIENTACE+V+KRAJIN%C4%9A+PODLE+PA%C5%98EZU&hl=cs&gbv=2&tbm=isch&tbnid=EUDWL-JHIR8FNM:&imgrefurl=http://skolakov3a.sweb.cz/PRVOUKA/orientace_v_krajine/svetovestrany.htm&docid=VlkTn3O9COs_kM&w=907&h=399&ei=FsRlTrSRCcfItAbPsIiBCg&zoom=1&iact=hc&vpx=451&vpy=106&dur=188&hovh=149&hovw=339&tx=189&ty=91&page=1&tbnh=68&tbnw=155&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0&biw=1366&bih=557>. Google.cz-obrázky [online]. 2011 [cit. 2011-09-06]. ORIENTACE V KRAJINĚ PODLE VČELÍHO ÚLU. Dostupné z WWW: <http://images.google.cz/imgres?q=ORIENTACE+V+KRAJIN%C4%9A+PODLE+V%C4%8CEL%C3%8DHO+%C3%9ALU&hl=cs&sa=G&gbv=2&tbm=isch&tbnid=i3iR6-Cp9Z0OpM:&imgrefurl=http://www.ireceptar.cz/zahrada/okrasna-zahrada/vcelareni-pro-zacatecniky/&docid=6JgqmdqhOaMgAM&w=511&h=304&ei=8sVlTrapBcmZ8QO28J2YCg&zoom=1&biw=1366&bih=557&iact=rc&dur=453&page=2&tbnh=124&tbnw=203&start=21&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:21&tx=94&ty=37>. IT ve skole 1622/21/7.1.4/2010