Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Druhá mocnina dvojčlenu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Rozdíl druhých mocnin.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozklad na součin vytýkání
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sčítání mnohočlenů Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_673_MINULÝ_ČAS_NEPRAVIDELNÝCH_SLOVES.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_672_MINULÝ_ČAS_PRAVIDELNÝCH_SLOVES TÉMA:
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_675_GOING_TO TÉMA: GOING TO ČÍSLO PROJEKTU:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_571_OBSAH_ČTVERCE Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU ČTVERCE.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_671_SOME_ANY TÉMA: Some, any ČÍSLO PROJEKTU:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_678_STUPŇOVÁNÍ_PŘÍDAVNÝCH_JMEN_KRÁTKÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_674_MINULÝ_PROSTÝ_ČAS TÉMA: MINULÝ PROSTÝ.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_678_STUPŇOVÁNÍ_PŘÍDAVNÝCH_JMEN_KRÁTKÁ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozklad mnohočlenů na součin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Rozklad mnohočlenů na součin
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  Mgr. Lenka Hanušová Název: VY_32_INOVACE_1823_ÚPRAVY_VÝRAZŮ Téma:  Úpravy výrazů vytýkáním a pomocí algebraických vzorců Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21. 2975

ANOTACE Prezentace je určena žákům 8. tříd, přechody snímků v prezentaci jsou kliknutím myši. Je zaměřena na procvičení úprav výrazů pomocí algebraických vzorců a vytýkáním.

Datum vytvoření: 7. 4. 2013 Klíčová slova: výraz, mnohočlen, dvojčlen, vytýkání, algebraické vzorce

ÚPRAVY VÝRAZŮ pomocí algebraických vzorců: (A + B)2 = A2 + 2AB + B2 (A – B) . (A + B) = A2 - B2 vytýkáním: při rozkladu mnohočlenu na součin mnohočlenů vytýkáme před závorku všechny činitele, které se vyskytují ve všech mnohočlenech

Doplň tabulku: (A + B)2 (A – B)2 A2 2AB B2 (5x + y)2 (x – 6y)2 (3c – 2d)2 (5x2 + 3y)2 (4x – 7y3)2

Řešení: (A + B)2 (A – B)2 A2 2AB B2 (5x + y)2 25x2 10xy Y2 (x – 6y)2 (3c – 2d)2 9c2 -12cd 4d2 (5x2 + 3y)2 25x4 30x2y 9y2 (4x – 7y3)2 16x2 -56xy3 49y6

Doplň chybějící jednočlen tak, aby se výsledný výraz rovnal druhé mocnině dvojčlenu: x2 + 2xy + 4x2 – 4xy + 16 x2 – 8xy +

Řešení: y2 =

Které výrazy k sobě patří Které výrazy k sobě patří? - vytýkej činitele, hledej výsledek - spojuj po řadě jednotlivá písmena Z 2a + 6 L 3a – 12 D 6ab + 18a J 4a2 – 8ab E 5a2 + 10a T 6a3 – 12ab O 6a(a2 – 2b) M 5a(a + 2) V 2(a + 3) S 4a(a – 2b) Á 3(a – 4) L 6a(b + 3)

Řešení: Z 2a + 6 L 3a – 12 D 6ab + 18a J 4a2 – 8ab E 5a2 + 10a T 6a3 – 12ab O 6a(a2 – 2b) M 5a(a + 2) V 2(a + 3) S 4a(a – 2b) Á 3(a – 4) L 6a(b + 3) ZVLÁDL JSEM TO !!!!!!!!

ROZKLAD MNOHOČLENŮ UŽITÍM VZORCŮ: A2 + 2AB + B2 = (A + B)2 49 + 70x + 25x2  72 + 2. 7. 5x + (5x)2  (7 + 5x)2 A2 - 2AB + B2 = (A - B)2 49 - 70x + 25x2  72 - 2. 7. 5x + (5x)2  (7 - 5x)2 A2 - B2 = (A – B) . (A + B) 49 – 25x2  72 - (5x)2  (7 – 5x) . (7 + 5x)

Daný trojčlen vyjádři jako druhou mocninu dvojčlenu: Úlohy k procvičení: Daný trojčlen vyjádři jako druhou mocninu dvojčlenu: a2 + 2a + 1 9 + 6b + b2 x2 – 14x + 49 25c2 – 40cd + 16d2 9e2 + 12ef + 4f2

Daný trojčlen vyjádři jako druhou mocninu dvojčlenu: Řešení: Daný trojčlen vyjádři jako druhou mocninu dvojčlenu: a2 + 2a + 1 9 + 6b + b2 x2 – 14x + 49 25c2 – 40cd + 16d2 9e2 + 12ef + 4f2 (a + 1)2 (3 + b)2 (x – 7)2 (5c – 4d)2 (3e + 2f)2

POUŽITÉ ZDROJE Program Microsoft Office 2010, Klipart