Vypracovala:Málková Jarmila

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
Skladba vět - slovosled
Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_04
Digitální učební materiál
Význam způsobových sloves, slovosled
Zápor nicht, kein, nichts
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_08_Negation TEMA:Jazyková kompetence.
Konjunktiv II Hilfsverben Pomocná slovesa 1. Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ N ě mecký jazyk 7.-9.r. TEMA: Zápor kein.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.15_otazky_a_odpovedi Datum : Ročník : osmý.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_142_Familie und Freunde- základ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Fragen - RISK ČÍSLO.
Vy_32_Inovace_58_4. pád pods. jmen Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Martina Katzerová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky v Červeném Kostelci, 17. listopadu 1197 Deklination der Substantive Skloňování podstatných jmen VY_32_INOVACE_NJ_GRAMATIKA.05.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Kladná a záporná odpověď
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
Vynechávání členu u podstatných jmen
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Digitální učební materiál
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Transkript prezentace:

Vypracovala:Málková Jarmila Zápor v němčině Vypracovala:Málková Jarmila

Německá věta smí obsahovat POUZE jeden zápor. V české větě může být záporů několik. Zápor lze vyjádřit několika způsoby, a sice:

NEIN - NE Je opakem „ja“ Použití: a) samostatně Ist es groß? Nein. b) ve větě, od které je oddělen čárkou. Ist er aus Prag? Nein, er ist aus Pilsen.

NICHT Stojí za slovesem, obvykle co nejblíže konce věty, ale zároveň před popíraným slovem. Er ist nicht aus Prag. Sie arbeitet nicht als Kellnerin. Es ist ihm nicht egal.

KEIN,KEINE,KEIN – žádný,žádná,žádné Skloňuje se v jedn.čísle jako neurčitý člen Stojí před podstatným jménem, které by v kladné větě mělo člen neurčitý nebo nulový. Kennst du einen Koch? Nein, ich kenne keinen Koch. Hast du Zeit? Nein , ich habe keine Zeit.

Další možnosti vyjádření záporu NICHTS – NIC -je nesklonné je opakem zájmene „etwas“ Hast du etwas zum Trinken? Nein, ich habe nichts. NIEMAND – NIKDO se skloňuje jako člen určitý je opakem zájmene „jemand“ Kennst du hier jemanden? Ich kenne hier noch niemanden. NIE(MALS) - NIKDY Je opakem „manchmal“ Schreibt ihr manchmal Diktate? Wir schreiben nie(mals) Diktate.

Doch v odpovědi na zápornou otázku Používáme v KLADNÉ odpovědi. Sind Sie nicht aus Domažlice? Doch, ich bin aus Domažlice. (Ale) ano, jsem z Domažlic. Nelze použít - Ja, ich bin aus Domažlice. – protože otázka je záporná. Souhlasným „ja“ je tedy možno odpovědět jen na kladnou otázku.

Překlad českého „už ne“ -používá se v záporné odpovědi na otázku obsahující výraz noch. Otázka noch (ještě) Schläfst du noch? Hast du noch Geld? Odpověď nicht….mehr kein…..mehr už ne Nein, ich schlafe nicht mehr. Nein, ich habe kein Geld mehr.

Překlad českého „ještě ne“ - používá se v záporné odpovědi na otázku s výrazem schon Otázka schon už Hast du das schon gemacht? Hast du das schon gehört? Odpověď noch nicht/niemals ….. ještě ne/nikdy Nein, ich habe das noch nicht gemacht. Nein, ich habe das noch nie gehört.

Převeďte do záporu: Ich heiße Jana. Meine Mutter tanzt gern. Herr Novak hat einen Bruder. Wir spielen Klavier. Geht ihr nach Hause? Wohnst du in Deutschland? Suchst du jemanden? Willst du etwas?