e-Gov a přístupy k jeho hodnocení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice Konference 80.let sociálního pojištění.
Tomáš Baďura ARI.  Mnoho velkých společností dávno začalo prosazovat přesun výpočetního výkonu IT do velkých datových center.  Decentralizované systémy.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
Praha - eStrategie a průzkumy Realizace Informační strategie HMP a průzkum stavu městské informatiky ISSS/LORIS/V4DIS Jaroslav Šolc.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
Registr dlužníků státu
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
ISSS 2003 BusinessInfo.cz Portál státní správy pro malé a střední podnikatele Miloslav Marčan, Ministerstvo průmyslu a obchodu Michal Sontodinomo, CzechTrade.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Jaký byl Březen měsíc internetu 2005? 20. dubna 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Národní knihovna ČR Tel: ,
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Sekce digitální ekonomiky Digitální Česko v. 2.0 Cesta k digitální ekonomice Milníky cesty k digitální ekonomice Co bude dál? 1.
Elektronické spisy před branami českých soudů - Nabídne justice zákazníkům nové moderní služby?
Seminární práce z předmětu SIPOL
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
Veřejné informační služby a Standardy ISVS
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Interaktivní personální portál
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Jak se zapojit? Jiří Průša Národní informační den, , Praha 2 / 10 Předkladatel (koordinátor) Nese hlavní díl zodpovědnosti.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
VEŘEJNÁ EKONOMIE a VEŘEJNÝ SEKTOR Co je jeho náplní a jak velký má být?
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Telekomunikační a informační infrastruktura
Lidé, procesy, partnerství
Michal Šperling - EUREDIS
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
Informační zdroje české veřejné správy
e-Gov a přístupy k jeho hodnocení
Informace pro externí administrátory
Otevřená data v České republice
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

e-Gov a přístupy k jeho hodnocení David Špaček david.spacek@econ.muni.cz říjen 2016

Obsah Terminologie, specifika služeb e-gov Přístupy k hodnocení e-gov Z hodnocení v ČR

1. TERMINOLOGIE E-GOV CO TO JE E-GOV? „globální“ termíny jako e-government, e-governance ... (m-, t-) pracují se stejnými prvky: A) zkvalitnění vztahů G2C, G2B (front-office) B) zkvalitnění činností uvnitř veřejné správy (G2G) (back-office) PROSTŘEDNICTVÍM MODERNÍCH ICT

Specifika elektronických služeb a služeb e-gov Služby vs. e-služby Definice: „interaktivní a na internetu založená služba, jejíž poskytnutí řídi zákazník v prostředí vytvořeném poskytovatelem služby, do jehož procesu je do určité míry integrována“ Definiční charakteristiky e-služby podle Rowleyové (2006) zprostředkování pomocí technologie (zrak a zvuky) informační povaha e-služby a self-service SPECIFIKA ELEKTRONICKÝCH VEŘEJNÝCH SLUŽEB? POKUD SE CHCEME ZABÝVAT KRITÉRII HODNOCENÍ E-GOV, MĚLY BYCHOM PATRNĚ ZAČÍT JINDE…

SPECIFIKA VEŘEJNÉ SPRÁVY jaký charakter především mají instituce veřejné správy? kdo stanovuje funkce veřejné správy a jaká je jeho motivace? je řízení veřejné správy jednoúrovňové, jak samostatné jsou jednotlivé články správy? jaký je rozsah konkurence ve veřejné správě? jaké jsou role občana ve vztazích s institucemi veřejné správy? kdo je stakeholdrem veřejné správy? má veřejná správa pouze „pečovatelskou“ funkci? a co motivace zaměstnanců? ...

Kategorie služeb e-gov Odvětví služeb e-gov (VS / linie státní správy…) A TRENDY E-GOV

2) PŘÍSTUPY K HODNOCENÍ E-GOV (VS) KRITÉRIA A PERSPEKTIVA STRANY POPTÁVKY KRITÉRIA A PERSPEKTIVA STRANY NABÍDKY TI OBVYKLE ŘÍDÍ PROJEKTY, PROBLÉMY SLUŽBA A JEJÍ E-SOFISTIKOVANOST/ PLATFORMA / TECHNOLOGIE TI, CO BY SE MOHLI PODÍLET, PROBLÉMY VYBERTE SI SLUŽBU A ZAMYSLETE SE, CO VŠECHNO MŮŽETE HODNOTIT

SOUČASNÉ PŘÍSTUPY K HODNOCENÍ eGOV Motto: „There is no use in delivering eGovernment services if these are not used or do not deliver the expected benefits to users.“ (Capgemini et al., 2009) 3 základní skupiny navzájem komplementárních přístupů (čím začít? … uživatelem? …) ekonomické analýzy veřejných projektů hodnocení kvality e-služeb statistická měření a benchmarking

PŘÍKLAD MODELU KVALITY E-SLUŽEB

... SNAHA INTEGROVAT RŮZNÉ PŘÍSTUPY KRONOS (davidspacek)

Rozsah publikovaného hodnocení eGov v ČR domácnosti, jednotlivci, podnikatelské subjekty a ICT ale nikoliv aspekty TAM (vč. gramotnosti, spokojenosti občanů) současné projekty jen omezeně využití ICT ve VS ne vždy malé obce nikoliv aspekty TAM ne aktuální projekty MV omezený rozsah hodnocení především zaměření na nabídku, ALE nepropojeno s hodnocením ČSU, EU i českými suplujícími projekty jen omezené informace o Czech POINTech + informace mimo oficiální platformu (např. ISSS)

Suplující projekty hodnocení eGov (NGOs + ...) Např. Infoliga Blind Friendly Web eGovernment.cz Zlatý erb ... www.egov.cz akademické studie … EU eGovernment Report ... UN … OECD …

- DÍKY ZA POZORNOST -