Vytvoření 3D modelu hračky – Game Boy v programu Cinema 4D Tomáš Pavlíček, věk 19 VOŠ a Střední škola slaboproudé elektrotechniky Novovysočanská 48/280, 190 00 Praha 9 Tutor: Ivo Novák
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Obsah Cíl projektu Postup modelování O programu Cinema 4D Cinema 4D – uživatelské prostředí Výsledné zobrazení hra Závěr Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Cíl projektu Vytvoření 3D zobrazení hračky Game Boy, podle vlastního návrhu v programu Cinema 4D Jako předloha byl použit tento obrázek Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Postup modelování Zvolení předlohy podle fotografie Modelování těla objektu Modelování tlačítek Přidání textů Domodelování obrazovky a detailů (zaoblení atd...) Použity různé druhy operací jako např: booleanovské operace Design vytvořen podle mě (barvy, texty) Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 O programu Cinema 4D Program vytvořila společnost MAXON Computer Komerční multiplatformní program na tvorbu 3D grafiky Komplexní program pro tvorbu 3D scény – od polygonového modelování přes texturování, nasvícení, animaci až po rendering Snadné ovládání, přívětivé prostředí a přizpůsobivé rozhraní řadí Cinemu mezi profesiénální 3D programy Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Cinema 4D – uživatelské prostředí, přehled Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Cinema 4D – uživatelské prostředí, popis 1,2,3 Základní nástroje Scéna Schéma rozložení, Výběr režimu úprav označeného objektu Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Cinema 4D – uživatelské prostředí, popis 4,5,6,7 Renderování a nastavení renderingu Manažer objektů 5. Vkládání objektů do scény (Primitiva, Křivky, NURBS, Aranžování objektů, Možnosti scény, Deformace a Částice) Nastavení aktuálně zvoleného (Nástrojů, Objektů, Materiálů aj.) Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Cinema 4D – uživatelské prostředí, popis 8,9,10 Časová osa Materiály Souřadnice Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Výsledné zobrazení hračky (vlastní barvy, texty) Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Výsledné zobrazení hračky (vlastní barvy, texty) Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9
Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9 Závěr Při realizaci toho projektu jsem se naučil ovládat grafický program Cinema 4D a tvořit objekty podle předlohy Ovládání programu se lze naučit při intenzivním studiu asi za 14 dní (2-3 hodiny denně) Snadné ovládání, přívětivé prostředí a přizpůsobivé rozhraní řadí tento grafický program Cinemu 4D mezi profesiénální 3D programy Tomáš Pavlíček, ZT3, SSSEP9