AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_17_Sčítání a odčítání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_010 Šablona: Název školy: Základní škola Panenský Týne Panenský Týnec 166.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
AUTOR: Blanka Petlánová
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_52AJ_3tr_animals
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_04_Odčítání od čísla 12
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_41AJ_4tr_SLOVICKA14.
Sčítání desetinných čísel
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Procvičení a upevnění učiva
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A11M3_Slovní úlohy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M3_06_Sčítání
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_14_Dělení na části
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_11_Bod, čára, úsečka
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Digitální učební materiál
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_17_Slova se skupinami dě, tě,
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C42Čj3_Slovní druhy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_18_Základní geometrické tvary.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
AUTOR: Blanka Petlánová
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_17_Hodiny
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
20.1 Malá násobilka - násobení
AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr3_08_Určování času
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_12_Přímka TEMA: Přímka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_20_Psaní velkých písmen TEMA:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_17_Sčítání a odčítání TEMA: Sčítání a odčítání ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1839

Anotace Pro 2.třídu ZŠ Prezentace na interaktivní tabuli/pracovní list… Pomůcky: učebnice, stíratelné fixy, pastelky, sešit, počitadlo Inovace – Žáci se aktivně zapojují do výuky Metodické pokyny: Žáci znázorňují příklady, odčítají, sčítají , doplňují tabulky, počítají s počitadlem, řeší slovní úlohy.

Příklady k diagramům Doplňování čísel Slovní úlohy

Zapiš příklady

Zapiš příklady

V akváriu plavalo 35 malých rybiček a 4 větší rybky. Kolik ryb bylo v akváriu celkem? znázornění 10 výpočet 35 + 4 = 39 odpověď V akváriu plavalo celkem 39 rybiček. Pekař vytáhl z pece 27 koláčů. Rohlíků tam bylo o 3 více. Kolik rohlíků bylo v peci? Kolik koláčů a rohlíků bylo celkem? 10 koláčů rohlíků 10 27 + 3 = 30 celkem rohlíků a koláčů 27 + 30 = 57 Rohlíků a koláčů bylo celkem 57.

V obchodě měli 78 panenek. Dopoledne prodali 20 panenek. Odpoledne prodali 6 panenek. Kolik panenek jim zbylo? Měli 78 Dopoledne prodali 20 zůstalo 78 – 20 = 58 Odpoledne prodali 6 zbylo 58 – 6 = 52 V obchodě jim zbylo 52 panenek. Adam si chce koupit fixy a pastelky. Fixy stojí 46 Kč a pastelky stojí o 6 Kč méně. Kolik zaplatí celkem za fixy a pastelky? fixy 46 pastelky o 6 Kč méně 46 – 6 = 40 Pastelky stojí 40 Kč. fixy i pastelky 46 + 40 = 86 Za fixy a pastelky zaplatí celkem 86 Kč.

2 4 5 4 8 35 + ___ = 39 72 + ___ = 76 64 + ___ = 68 21 + ___ = 29 Procvičuj a doplň. 2 4 5 4 8 35 + ___ = 39 72 + ___ = 76 64 + ___ = 68 21 + ___ = 29 73 + ___ = 75 66 + ___ = 66 44 + ___ = 48 84 + ___ = 89 53 + ___ = 57 26 + ___ = 30 64 + ___ = 67 82 + ___ = 88 4 3 6 Doplň 90 - ___ = 82 80 - ___ = 78 40 - ___ = 34 60 - ___ = 53 30 - ___ = 29 70 - ___ = 65 20 - ___ = 12 50 - ___ = 46 80 - ___ = 77 40 - ___ = 33 50 - ___ = 42 70 - ___ = 64 3 7 8 6 1 5 8 4 8 2 6 7

V autobuse jelo 46 osob. Z toho bylo 16 dětí. Kolik jelo dospělých osob? Výpočet 46 – 16 = 30 Odpověď Dospělých osob bylo 30. Na zastávce vystoupilo 10 dospělých a 4 děti. Do autobusu pak ještě nastoupilo 8 dospělých osob. Kolik jelo potom dospělých a kolik dětí? Kolik jelo celkem všech osob? 10 10 dospělých 30 – 10 + 8 = 28 Dospělých potom jelo 28. dětí 16 - 4 = 12 Dětí pak jelo 12. Celkem dospělých a dětí 28 + 12 = 40 Celkem pak jelo dále 40 osob.

Citace www.office.microsoft.com