SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

Das Verb haben VY_22_INOVACE_B2 - 14
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
studenti se seznamují se správnými tvary přivlastňovacích zájmen
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
Přivlastňovací zájmena
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
Skloňování podstatných jmen
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Označení DUM Fi- DUM Autor
Označení DUM Fi- DUM Autor
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: Předložky se 3. pádem
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Deklination der Adjektive nach dem bestimmten Artikel Genitiv und Dativ.
Základní gramatika latiny
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_5 AutorMgr.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_NJ Téma: Tematický okruh rodina Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Kleidung und Wetter TémaPřídavná.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Přivlastňovací zájmena VY_32_INOVACE_02-19 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Používání členu určitého a neurčitého – téma školní potřeby.
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
Digitální učební materiál
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie II.
Digitální učební materiál
Němčina pro jazykové školy nově 1.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Skloňování přídavných jmen po.
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Skloňování přídavných jmen po členu určitém
Transkript prezentace:

SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN Autor: Katka Česalová Datum: 25. 8. 2013 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk 2. stupeň Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Skloňování podstatných jmen Metodický list/anotace: žáci se seznámí se zásadami skloňování podstatných jmen v němčině, procvičí se v praktickém používání skloňovaných tvarů Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci na základě uvedených pravidel skloňují podstatná jména a správné tvary používají v mluveném i psaném projevu ve větách Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Na rozdíl od češtiny má němčina jen 4. pády. Pády, které nám v němčině „chybí“ vyjádříme pomocí systému předložek, které se pojí ke: - 3. pádu - 4. pádu - 3. a 4. pádu - 2. pádu Jednotlivé typy předložek budeme probírat později.

ZÁKLADNÍ POJMY: PODSTATNÉ JMÉNO – SUBSTANTIVUM JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

1. Určitý člen: M F N der Vater 1. die Mutter 1. das Kind des Vaters 2. der Mutter 2. des Kindes dem Vater 3. der Mutter 3. dem Kind den Vater 4. die Mutter 4. das Kind Zásady: - 2. a 3. pád u M a N jsou stejné - F a N má stejný vlastní 1. a 4. pád

1. Neurčitý člen: M F N ein Vater 1. eine Mutter 1. ein Kind eines Vaters 2. einer Mutter 2. eines Kindes einem Vater 3. einer Mutter 3. einem Kind einen Vater 4. eine Mutter 4. ein Kind

MNOŽNÉ ČÍSLO - PLURÁL: POZOR! POUZE S URČITÝM ČLENEM! Z EIN NEMŮŽEME NIKDY UDĚLAT MNOŽNÉ ČÍSLO. PRO VŠECHNY RODY JE STEJNÉ. PL 1. die Kinder 2. der Kinder 3. den Kindern PAMATUJ: 3. PÁD PLURÁLU – SAMÁ „N“ 4. die Kinder

Úkol: Přelož následující věty do češtiny: Wir geben der Tante die Blumen. Ich sehe eine Frau, einen Herrn und ein Baby. Die Mutti gibt dem Baby das Essen. Der Lehrer spricht mit den Kindern. Monika malt die Katzen. Das ist das Buch des Onkels. Das Kind hat die Mutti und den Vati. Peter fotografiert einen Hund und ein Pferd.

Řešení: 1. Dáme tetě květiny. 2. Vidím nějakou paní, nějakého pána a nějaké miminko. 3. Maminka dává dítěti jídlo. 4. Učitel mluví s dětmi. 5. Monika maluje kočky. 6. To je strýčkova kniha. 7. To dítě má maminku a tatínka. 8. Petr fotografuje nějakého psa a nějakého koně. Podle úrovně osvojení si učiva můžeme zadat žákům překlad opačně – z češtiny do němčiny.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.