VY_52_INOVACE_Z.7.7-29 Šablona.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Plán města, významná místa města
Advertisements

 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Geografie Poloha: Střední Amerika Rozloha, moře, pohoří km 2 (1,5x větší než ČR) 4000 ostrovů Délka km (ČR 500 km), šířka 200 km (ČR 270.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 24- Opakování Jižní EvropaAnotace Prezentace, která se opakováním států Jižní Evropy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
HDP= hrubý domácí produkt
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
Stupeň rozvoje států světa
KUBA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
CHEMICKÉ REAKCE A ROVNICE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Čísla kolem nás (MĚNA).
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Anotace Prezentace – Poloha a rozloha České republiky Autor Mgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s novými informacemi.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
FUNKCE 19. Logaritmická funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
FUNKCE 2. Pojem funkce – příklady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
PRÁVNÍ DOKUMENTY OBČANA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Kuba.
Šablona. Anotace : výkladová prezentace věnující se Kanadě jako státu Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovnává a přiměřeně.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Spojeným států americkým Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovnává a přiměřeně.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_09_02_náro dní měna Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_03_32_DRAHÉ KOVY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština Očekávaný.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Kubě jako státu Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: lokalizuje na mapě stát.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZBOŽÍ, OBCHOD, SLUŽBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Kubě jako státu Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: lokalizuje na mapě stát.
FUNKCE 18. Exponenciální funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Soudobý svět Ekonomický pohled
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Ekonomika– národní hospodářství
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_22_SLOVENSKO.
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
Vyvození a procvičení učiva
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
FUNKCE 4. Graf funkce - úvod
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_Z.7.7-29 Šablona

Anotace: výkladová prezentace věnující se Kubě jako státu Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: lokalizuje na mapě stát Kuba Klíčová slova: Amerika, Kuba Druh učebního materiálu: výkladová prezentace Druh interaktivity: výklad Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 15 let Celková velikost: 928 kB

Kuba – 2.část Správní člěnění Kuba se dělí na 15 provincií (provincias) a ostrov Mládeže - ten tvoří tzv. zvláštní okrsek, Municipio Especial - Isla de la Juventud Těchto 16 celků se dále dělí na 169 obcí (municipios). Obr.1

Hospodářství Hospodářství země je sužováno vleklou krizí způsobenou centralizovaným řízením ekonomiky i firem zabavených jejich původním vlastníkům a také nadměrnou byrokratizací Krize se prohloubila v roce 1990 po pádu RVHP a totalitních režimů v Evropě, které Kubu sponzorovaly Průměrný plat Kuba je v současnosti druhou nejchudší zemí Latinské Ameriky Průměrný plat na Kubě dle oficiálních statistik dosahoval v roce 2010 přibližně €12,7 Hlavní výrobky Hlavním zdrojem ekonomiky je těžba V menší míře je těžena nafta Druhým hlavním zdrojem ekonomiky je cestovní ruch tře třetím zdrojem jsou finanční převody volných měn od Kubánců uprchlých a pracujících v USA Mezi známé produkty patří zpracování tabáku a známých havanských doutníků export rumu z továren zabavených především firmě Bacardi v roce 1960

Měna Kubánské národní peso je měnou „pro chudé“ a hlavním národním platidlem vedle toho platí i „konvertibilní“ peso, jako obdoba tuzexových bonů. Kuba má dvě oficiální měny: kubánské „národní“ peso (peso cubano nacional – CUP ) tj . hlavní měna, ve které obyvatelstvo dostává výplatu V obchodech se za CUP dostane pouze velmi omezené zboží - přídělové potraviny, ovoce a zelenina na tržišti, nejobyčejnější oděvy a obuv, rákosový nábytek apod. kubánské konvertibilní peso (peso cubano convertible – CUC ) postavené na roveň dolaru v kurzu 1:1,08 USD) - obdoba „tuzexových bonů” Směnitelnost CUC platí pouze na Kubě Kromě těchto dvou měn je možné používat i euro, které je zavedeno v izolovaných turistických centrech jako Varadero, ostrovy Cayo Largo Do konce října 2004 se na Kubě používal k platbám v převážné míře americký dolar Od 8. 11. 2004 však byl stažen z oběhu a nahrazen CUC

Obr.2

Cestovní ruch Pro cesty z/do EU včetně ČR platí vízová povinnost I zde jinak platí dramatický rozdíl mezi extrémně omezenými právy Kubánců a relativně širokými možnostmi cizinců cestujících na Kubu Tyto rozdíly najdete např. v existenci "hotelů pro cizince", "autobusů pro cizince“ v přístupnosti některého zboží pro cizince Vlastnictví automobilů na Kubě Nákup automobilu na Kubě je podmíněn státním povolením včetně podání důkazu, kde zájemce vzal na automobil peníze Automobily na Kubě se odlišují různou barvou poznávacích značek, které pro policii jasně odlišují majitele (státní podnik, soukromník, turista či diplomat) Po ulicích jezdí americké vozy vyrobené v 50.-60. letech A vozidla státních firem Peugeot, Volkswagen, Mercedes, Toyota, Škoda Fabia a Škoda Octavia

Použité zdroje: Obr.1: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kuba Obr.2:http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:10-cup-a.jpg