ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P L Z E Ň Evropské hlavní město kultury
Advertisements

Von klein auf – Odmalička
česko-německé spolupráce předškolních zařízení
Wir grüβen uns... Zdravíme sa...
Biopolymery 2008.
SPAM a boj proti němu Copyright© 2004 Jan Čurn
Rodičům nadaných – jak je poznáte?
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr Ilona Bůtová TEMATICKÁ OBLAST: Německý jazyk NÁZEV DUMu: Osoby a slovosled POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 21 KÓD DUMu: IB_NJZ_21 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Určeno 1. ročníku. Přináší názorný materiál pro nácvik klíčových kompetencí – žádost o pomoc, ochota vyhovět či zdvořilé odmítnutí – ke cvičení v úvodu 4. lekce učebnice direkt 1 neu (str. 38/cv.3). Gramaticky se jedná v otázce o užití modálního slovesa können, používaní osobních a přivlastnovacích zájmen, slovesa půjčit (leihen) se 4.p, v kladné odpovědi užití záporu už ne(potřebuju), v záporné odpovědi automatizace frází Je mi líto, nejde to. Protože žáci nemají k nácviku dostatečnou slovní zásobu podstatných jmen, přináší DUM rozšiřující materiál takové slovní zásoby, jejíž naučení žáky nezatíží množstvím nových výrazů, protože zde najdou obrázky ke slovíčkům známým z obecné češtiny (germanismy), podobně znějícím nebo snadno odvoditelným z angličtiny. Motivující je právě toto nenásilné rozšíření slovní zásoby pomocí povědomých výrazů. Je jich 24, právě jako max. počtu žáků ve skupině, aby se ke slovu dostal každý alespoň jednou. METODICKÝ POKYN: Žáci si fráze z bublin opíší do svých sešitů, příp. na tabuli, aby mohli nahlédnout při každém dalším obrázku, než si fráze zautomatizují a zvládnou je zpaměti.

Oslovení, kannst du mir bitte obrázek leihen? Selbstverständlich/Natürlich. Tut mir leid, jetzt geht es nicht.

půjčit koho co = leihen + 4.p. der (1.p.) ____ den (4.p.)______ die (1. i 4. p.) ______ das (1. i 4. p.) ______

die (Euro)münze

2 Flaschen Bier

die CD

cer Computer

die Brille

das Glas

der Fotoapparat

das Auto

die Decke

der DVD-Recorder

der Kaffee

die Lampe

der Kalender

die Leine

die Maus

die Pantoffeln

die Schminken

das Thermometer

die Tasche

die Schokolade

der Ball

der Rucksack

der Tee

der Ring

die Banane

Před nácvikem rozšiřující verze si zopakujeme slovíčka podle rodů a připomeneme si 4. pád osobních a přivlastňovacích zájmen.

DER

DIE + DIE

DAS

půjčit koho co = leihen + 4.p. der den ____ deinen _____ / er ihn die ____ deine ______ / sie sie das _____ dein _______ / es es

Oslovení, kannst du mir bitte dein/-e/-en obrázek leihen? Selbstverständlich, ich brauche ihn/sie/es nicht mehr. Tut mir leid, jetzt geht es nicht, ich brauche ihn/sie/es.

Zdroje: Vlastní práce autorky