Vodní smršť Anna Heráková 2.L.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
Advertisements

PROJEKT „ BEZ VODY NELZE ŽÍT“
Extrémní fenomény počasí
České vysoké učení technické v Praze
Co evropany rozděluje a co spojuje
Živelné pohromy Patrik Šmerda, 5 B.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Člověk a příroda.
Život ve vodách tropického oceánu
vypracovala: Vendula skalová
Fyzikální aspekt vody.
Zemětřesení ve světě Anna Francová.
Vytvořil:Jaroslav Šatan
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Konzultant: Mgr. Martina Mikulincová Vypracovala: Karolina Tannertová
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Přírodní katastrofy.
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
 sají rostlinné šťávy, některé sají tělesné tekutiny živočichů – bodavě savé úú  přední pár křídel je zčásti zpevněn – polokrovky  druhý pár je blanitý.
Letecká show ve švýcarských Alpách. Boeing (dříve McDonnell Douglas) F/A-18 Hornet je moderní stíhací letoun, vhodný pro pozemní cíle a letecké bitvy.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra, větry autor VM:Ondřej.
Vlhkost vzduchu Vyjádření vlhkosti vzduchu Měření vlhkosti vzduchu
Morfologie těla ryb, vnější popis, meristické a plastické znaky
Krausová, Ničová, Jirotková
INVERZE . Inverze teploty vzduchu neboli teplotní inverze je meteorologický jev, kdy teplota vzduchu v některé vrstvě dolní atmosféry s výškou neklesá,
Roztoky roztoky jsou homogenní, nejméně dvousložkové soustavy
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Definice, která je zakotvena v zákoně 258 a vyhlášce ministerstva zdravotnictví ČR 252. Pitná voda „je zdravotně nezávadná voda, která ani při trvalém.
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Morfologie těla ryb.
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Tvary zemského povrchu (reliéf)
Odháněč amoniaku návrh a provozní zkušenosti
Koloběh vody v přírodě Dominik Cilc.
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
Roztoky roztoky jsou homogenní, nejméně dvousložkové soustavy jsou tvořeny částicemi (molekulami, ionty) prostoupenými na molekulární úrovni částice jsou.
Bouřka,oblaky,déšť a kroupi
PODNEBÍ AMERIKY A Kliknutím na obrázky spustíte video – hurikány a tornáda.
Tornáda.
Beach tenis.
Atmosféra Filip Bordovský.
Obr. 1 – mapa Severní Ameriky
Stavebnictví Pozemní stavby Stěnové systémy (STA16)
Milan Šálek Využití radarů v horských oblastech Využití radarů při chladném počasí Nebezpečné povětrnostní jevy (zejm. konv. bouře) a jejich.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Moře a oceány Julie Zlámalová, 1.H.
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Využití radarů při chladném počasí Nebezpečné povětrnostní jevy (zejm. konv. bouře) a jejich detekce Milan Šálek
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Vytápění Otopné soustavy parní. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad lešení pro zdění a vnitřní omítky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
3. PODNEBÍ AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
TORNÁDO Jméno: Solovský Marek Škola: VOŠ a SPŠE Olomouc
Atmosféra Země.
BOUŘE Prezentace o skladbě+obraze….
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Tropická cyklóna Tropická cyklóna je atmosférický útvar charakteru cyklóny (tlakové níže), v podobě obrovského víru s charakteristickým okem ve středu.
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
„Take a Breath! – Adaptation Actions to reduce adverse health impacts of air pollution“ „Nadechni se! – Aktivity směřující ke zmírnění zdravotních dopadů.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Stabilita tělesa - příklad
Transkript prezentace:

Vodní smršť Anna Heráková 2.L

Vodní smršť Neboli vodní sloupec nebo tornádo nad vodou Je silný válcovitý vír V nejčastější formě se vyskytuje jako nesupercelární tornádo nad vodní plochou Vodní smrště jsou většinou slabší, než jejich pozemní protějšky

Navzdory rozšířenému mýtu do sebe vodní smršť „nenasává“ vodu ani ji nezvedá do velkých výšek  Voda, ze které je trychtýř smrště tvořen, je tvořena lokálně kondenzací vodní páry  Vodní smršť je však schopná zvednout vodní úroveň na místě, kde se vody dotýká, až o jeden metr

Naživo Simulátor