zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Obojživelníci - bezocasí
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
zpracovaný v rámci projektu
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
zpracovaný v rámci projektu
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 52 Sada: Př 7/12 Předmět: přírodopis Ročník: 7. Jméno autora (vč. titul): Mgr. Petr Střížek Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

OBOJŽIVELNÍCI PRACOVNÍ LIST Klíčová slova: skokan hnědý, ropucha obecná, rosnička zelená, pulec … Anotace: pomocí úkolů ověřování znalostí z obojživelníků + správné řešení

1. Urči druhy našich obojživelníků a rozděl je do skupin ocasatí a bezocasí. ??? ???

2. Podle charakteristického znaku urči druh našeho obojživelníka. Pestře zbarvené bříško a bradavičnatou kůži má _______________. Černou kůži se žlutými skvrnami má ______________. Prsty zakončené přísavnými terčíky má _______________. Zavalité tělo s krátkými končetinami má _______________. Pohlavní dimorfismus v době rozmnožování (sameček má vysoký hřeben) má __________________. Silně vyvinuté zadní končetiny, délka skoku až 1 m, hnědé zbarvení má _________________. Ozvučené měchýřky v koutcích úst mají v době rozmnožování samečkové __________________.

3. Rozděl naše žáby podle toho, kde žijí: kuňka žlutobřichá, ropucha obecná, skokan hnědý, skokan zelený, rosnička zelená stromové vodní pozemní

4. Opiš text a doplň chybějící slova. Obojživelníci mají lebku s páteří spojenou ---------. V ústní dutině obojživelníků je -----. Pulec dýchá -------. Z těla do srdce jde krev -----------, z plic do srdce jde krev ----------, ze srdce do těla jde krev -------, a proto musejí dospělí obojživelníci dýchat i ----.

5. Opiš a doplň tabulku. MLOCI A ČOLCI ŽÁBY OPLOZENÍ PULCI DÝCHAJÍ VÝVIN KONČETIN U PULCŮ OCAS

KONTROLUJEME: Obr.1

1. Urči druhy našich obojživelníků a rozděl je do skupin ocasatí a bezocasí. Ropucha obecná - bezocasá Skokan hnědý - bezocasý Rosnička obecná - bezocasá Mlok skvrnitý - ocasatý Čolek horský - ocasatý ropucha zelená - bezocasá Skokan zelený - bezocasý 7 BODŮ

2. Podle charakteristického znaku urči druh našeho obojživelníka Pestře zbarvené bříško a bradavičnatou kůži má KUŇKA ŽLUTOBŘICHÁ. Černou kůži se žlutými skvrnami má MLOK SKVRNITÝ. Prsty zakončené přísavnými terčíky má ROSNIČKA ZELENÁ. Zavalité tělo s krátkými končetinami má ROPUCHA OBECNÁ. Pohlavní dimorfismus v době rozmnožování (sameček má vysoký hřeben) má ČOLEK HORSKÝ. Silně vyvinuté zadní končetiny, délka skoku až 1 m, hnědé zbarvení má SKOKAN HNĚDÝ. Ozvučené měchýřky v koutcích úst mají v době rozmnožování samečkové SKOKANA ZELENÉHO. 7 BODŮ

3. Rozděl naše žáby podle toho, kde žijí: kuňka žlutobřichá, ropucha obecná, skokan hnědý, skokan zelený, rosnička zelená rosnička zelená stromové skokan zelený kuňka žlutobřichá vodní ropucha obecná skokan hnědý pozemní 5 BODŮ

4. Opiš text a doplň chybějící slova. Obojživelníci mají lebku s páteří spojenou POHYBLIVĚ. V ústní dutině obojživelníků je JAZYK. Pulec dýchá ŽÁBRAMI. Z těla do srdce jde krev ODKYSLIČENÁ, z plic do srdce jde krev OKYSLIČENÁ, ze srdce do těla jde krev SMÍŠENÁ, a proto musejí dospělí obojživelníci dýchat i KŮŽÍ. 7 BODŮ

NARŮSTAJÍ NEJPRVE PŘEDNÍ NARŮSTAJÍ NEJPRVE ZADNÍ 5. Opiš a doplň tabulku. 8 BODŮ MLOCI A ČOLCI ŽÁBY OPLOZENÍ VNITŘNÍ VNĚJŠÍ PULCI DÝCHAJÍ ŽÁBRAMI VÝVIN KONČETIN U PULCŮ NARŮSTAJÍ NEJPRVE PŘEDNÍ NARŮSTAJÍ NEJPRVE ZADNÍ OCAS ZACHOVÁN ODPADÁ

HODNOCENÍ 34-31 30-24 23 -15 14-7 6-0 1 2 3 4 5

ZDROJE: není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora Obrázek 1 použitý v prezentaci je dostupný pod licencí Microsoft Office 2007.com Obrázky se souhlasem Renaty Daňkové