AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_29 Anglický jazyk 2. stupeň TEMA: Anglický jazyk 2. stupeň ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 6. ročníku základní školy. Materiál obsahuje animace. Pomocí nich je žák postupně seznamován se tvořením druhého a třetího stupně dlouhých přídavných jmen. Autor: Mgr. Petr Punčochář Jazyk: anglický Očekávaný výstup: žák vytváří druhý a třetí stupeň přídavných jmen Klíčová slova: anglický jazyk, přídavná jména, druhý stupeň, třetí stupeň Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
COMPARATIVES DRUHÝ STUPEŇ Druhý stupeň u víceslabičných přídavných jmen tvoříme většinou opisem, přidáním slova more Toto pravidlo se netýká přídavných jsme končících –y, která tvoří druhý stupeň koncovkou more + přídavné jméno difficult more difficult miserable more miserable delicious more delicious ! happy happier
SUPERLATIVES TŘETÍ STUPEŇ Třetí stupeň u víceslabičných přídavných jmen tvoříme většinou opisem, přidáním slova the most Toto pravidlo se netýká přídavných jsme končících –y, která tvoří druhý stupeň koncovkou the most + přídavné jméno difficult the most difficult miserable the most miserable delicious the most delicious ! happy happiest
tall interesting friendly poor expencive big large hot boring thin wide taller the tallest more interesting the most interesting friendlier the friendliest poorer the poorest more expencive the most expencive bigger the biggest large the largest hotter the hottest more boring the most boring thinner the thinnest wider the widest