AUTOR: Lenka Hrnčířová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Lesní obratlovci – plazi, ptáci
Plazi.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Digitalizace výuky Příjemce
Zoologická zahrada Východ ZOO.
charakteristika obojživelníků
Plazi autor: David Hainall.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Plazi.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi – želvy.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
PLAZI 3. a 4.ročník.
Ptáci autor: David Hainall.

Základní škola Kladruby
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - ještěři.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Plazi.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - opakování.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_04_Přírodopis 7.ročník_Chování ptáků Téma: Chování ptáků CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Plazi.
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
AUTOR: Lenka Hrnčířová
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Transkript prezentace:

AUTOR: Lenka Hrnčířová ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_02_Přírodopis 7.ročník_Plazi Téma: Plazi CZ.1.07/1.4.00/21.1921

Plazi – úvodní hodina - prezentace k výkladu 1) znaky, 2) rozdělení Anotace Přírodopis 7.ročník Plazi – úvodní hodina - prezentace k výkladu 1) znaky, 2) rozdělení 3) vývoj plazů 4) procvičení s kontrolou

Plazi

Plazi znaky přizpůsobeni životu na souši suchá kůže bez žláz pokrytá: rohovitými šupinami štítky kostěnými deskami

DS – plíce CS – srdce – 2 síně a 2 komory tělesná teplota proměnlivá oplození vnitřní většinou kladou vejce, která mají na povrchu kožovitou blánu a skořápku

Rozdělení plazů ještěři hadi želvy krokodýli Přiřaď obrázky k jednotlivým skupinám – doplň čísla

vývoj plazů z krytolebců, kteří v období sucha začali klást vajíčka na souš, svrchní část kůže zrohovatěla zdokonalení srdce, plic, mozku přizpůsobení končetin životu na souši

přizpůsobení dávných plazů různým prostředím - ve vodě – ryboještěři - ve vzduchu – ptakoještěři - na souši – veleještěři - dinosauři - původní dinosauři – dravci, pohyb po zadních končetinách př. Tyrannosaurus

- vývojově dokonalejší dinosauři – býložravci - pohyb po 4 končetinách př. Brontosaurus, Brachiosaurus – 80 tun, 25 m

Procvičení 1) Jakou kůži mají plazi? suchou bez slizových žláz 2) Čím může být kůže pokrytá? šupinami, štítky, kostěnými deskami 3) Čím plazi dýchají? plicemi

4) Z čeho se plazi vyvinuli? z krytolebců 5) Jak se nazývali dávní plazi žijící : a) ve vodě b) ve vzduchu c) na souši a) ryboještěři, b) ptakoještěři, c) dinosauři 6) Kdo z dinosaurů byl dokonalejší dravci nebo býložravci? býložravci

Použité zdroje http://microsoft.com ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN 80-7238-424-4. DOBRORUKA, Luděk J. a kol. Přírodopis II. Praha: Scientia, 1998, ISBN 80-7183-134-4.