Rovnice - úvod ÚHLŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Lineární rovnice se závorkami
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Matematika Lineární rovnice
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_33.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektronická učebnice - II
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Ekvivalentní úpravy rovnic
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Řešené úlohy na lineární rovnice
Ekvivalentní úpravy rovnic
Kvadratické nerovnice
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovnost versus rovnice
Matematika Lineární rovnice
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Transkript prezentace:

Rovnice - úvod ÚHLŮ

VÝUKOVÝ MATERIÁL Zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:5.2.19. Autor: Mgr. Vladana Nováková Období: 11/2012-4/2013 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Počítejme společně

Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP ANOTACE: Prezentace je vytvořena k vysvětlení nebo opakování učiva – rovnice. Očekávaný výstup: Ovládá postupy při řešení rovnic. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic Klíčová slova: rovnice, rovnost neznámá proměnná, kořen rovnice, řešení rovnice Druh pracovního materiálu: Power Point

rovnice Lineární rovnice

Co je rovnice? jeden ze základních matematických pojmů zápis rovnosti dvou výrazů, např. f(x) = g(x), kde f a g jsou funkce proměnné x (neznámé) zápis úlohy, ve které máme najít neznámé číslo tak, aby vznikla rovnost Lineární rovnice – rovnice prvního stupně.

Stavba rovnice Znak rovnosti Levá strana 5 + x = 15 Pravá strana

Neznámá, proměnná ? Kořen rovnice? a y x t 5 + = 15 x (t ,y ,a) … proměnné Proměnná se nazývá neznámá. Neznámou určíme tak, aby platila rovnost. Číslo, které po dosazení za neznámou mění rovnici v rovnost = KOŘEN ROVNICE (řešení rovnice). 5 + x = 15 x = 10

Pravidla pro řešení rovnic EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY Vynásobíme nebo vydělíme pravou i levou stranu rovnice stejným číslem nebo výrazem s proměnnou, (různým od nuly). Provedeme výkony naznačené na levé a pravé straně rovnice (násobení, umocňování)… Přičteme nebo odečteme stejné číslo či výraz s neznámou k oběma stranám rovnice. Zaměníme strany rovnice.

Pravidla pro řešení rovnic – zápis do sešitu Provedeme výkony naznačené na levé a pravé straně rovnice (násobení, umocňování)… Přičteme nebo odečteme stejné číslo či výraz s neznámou k oběma stranám rovnice Vynásobíme nebo vydělíme pravou i levou stranu rovnice stejným číslem nebo výrazem s proměnnou, (různým od nuly). Zaměníme strany rovnice. EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY

Zkouška – ověření správnosti řešení Dosazením kořene rovnice do zadání na místo neznámé (proměnné) a porovnáním hodnot levé a pravé strany rovnice provádíme zkoušku. Ověření, zda získaný kořen je řešením dané rovnice 2x -3 = 4 + x /+3-x Zk.: L(x): 2. 7 -3 = 11 x = 7 P(x): 4 + 7 = 11 L(x) = P(x) K ={7}

Použité zdroje a litetarura OPEN CLIPART [online]. [1. 2. 2013]. Dostupné na: <http://openclipart.org/detail/60775/teacher-silhouette-black-and-white-with-desk-and-blackboard-by-palomaironique>. <http://openclipart.org/detail/67/tools-hammer-spanner-by-andy>. <http://openclipart.org/detail/5652/sign-builder-set-by-chrisdesign>. <http://openclipart.org/detail/90025/tree-branches-and-root-01r-by-anonymous>. <http://openclipart.org/detail/123259/professeur--teacher-by-lmproulx>. MATUŠKA ,V. et TREFNÝ, Z. Matematika v otázkách a heslech. 6. vyd. Praha: SPN, 1981. 202 s. 14-638-81. LUKŠOVÁ, H. et TOMICOVÁ, J. MATEMATIKA –Přehled učiva základní školy s řešenými příklady. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999. 176 s. ISBN 80-7168-616-6.