KVETOUCÍ BYLINY PODZIMNÍHO ASPEKTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nástroj pro prezentace
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Přechody a animace Tomáš Prejzek
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Název: Než začneme s prezentací VY_inovace_32_VT6789_10 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Soubor základních pravidel, které by si každý měl uvědomit.
Nástroj pro prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
PowerPoint. Rozložení stránky 1.Na kartě Domů klikněte na tlačítko Rozložení a vyberte profil „Dva obsahy“ 2.Totéž můžete udělat tak, že kliknete pravým.
Lilkovité.
BYLINY A KEŘE LESA 14..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Podzimní zahrada.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Čeleď hvězdnicovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Oddělení: Krytosemenné rostliny třída:Dvouděložné rostliny
Nástroj pro prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Zásady tvorby prezentace
Byliny.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Škola:. Základní škola Kladruby
Květenství a plodenství
Naučná stezka okolím naší školy Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Míková. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Vypracovali: Šiklová Sabina – úprava. Martinková Kristýna – informace.
BOTANIKA: dvouděložné rostliny
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Ekosystém louka Rostliny
VÝTRUSNICOVÝ KLAS A VÝTRUSY PŘESLIČKY ROLNÍ Výuková prezentace pro Seminář z přírodopisu dokončeno
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název prezentace (DUMu): Trvalky kvetoucí v létě A - C
Název prezentace (DUMu): Trvalky kvetoucí v létě S - Y
POKOŽKA LISTŮ JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN
VY_32_INOVACE_Sib_III_14 Byliny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Nástroj pro prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
čeledi krytosemenných rostlin II
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
POZOR Tento formát (velikost) ppt je nezbytné dodržet vzhledem k nestandardnímu formátu obrazovky plazmy ve vestibulu. Obsahově a graficky si PPT přizpůsobte.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
obecná charakteristika, praktické cvičení
Hvězdnicovité.
Název školy: Základní škola Městec Králové
STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN - květní vzorce
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Transkript prezentace:

KVETOUCÍ BYLINY PODZIMNÍHO ASPEKTU Prezentace pro Seminář z přírodopisu 12. 9. 2012

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová Název: VY_32_INOVACE_02_SPř Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Seminář z přírodopisu - Kvetoucí byliny podzimního aspektu v okolí školy Anotace: Prezentace, sloužící k vysvětlení postupu práce na fotoalbu podzimních kvetoucích bylin v okolí naší školy. Datum dokončení: 12. 9. 2012

Pokyny k tvorbě fotoalba Vydejte se s digitálním fotoaparátem (pokud možno s funkcí makro) pořídit fotografie podzimních planě rostoucích kvetoucích bylin. Rostliny fotografujte v jejich přirozeném prostředí, zhotovte i detaily květů, listů, stonků, plodů. Zhotovte raději více snímků, vyberete ty nejlepší. Při práci v terénu si zapisujte jména rostlin, které si určíme. Ve škole vytvořte malé skupinky a zpracujte vlastní databázi nejlepších fotografií. Vyberte a pojmenujte rostliny zastupující alespoň pět čeledí. Začněte s tvorbou společné prezentace v programu PowerPoint.

Kritéria pro tvorbu prezentací Titulní snímek ponese název: Fotoalbum kvetoucích podzimních bylin, jména všech členů skupiny, datum dokončení prezentace. Jednoduché pozadí, čitelný typ a barva písma bez animací, časování a nadbytku barev. Každá čeleď má samostatný snímek, kde budou popsány charakteristické vlastnosti každé čeledi. Každý druh rostliny jeden celkový snímek, celé české jméno, místo a datum vyfocení. Na dalších snímcích detaily květů, listů, stonků, či plodů s popisem charakteristických vlastností pro danou rostlinu. Pokud je rostlina léčivá, jedovatá, či jinak zajímavá, uveďte to.

Čeho se vyvarovat, na co si dát pozor?

Tento snímek knotovky bílé je nevhodný, v pozadí je vidět mnoho dalších rostlin, není jasné, na co se má divák zaměřit.

Toto je vhodnější snímek lopuchu plstnatého, ale co ten stín?

Vhodný detail květenství lopuchu plstnatého ukazuje typický zákrov i trubkovité květy.

Detail květu čekanky obecné je nepoužitelný, protože je rozmazaný.

Detail květu kakostu lučního by bylo vhodné doplnit ještě pohledem na spodní stranu květu.

Vyberte také vhodnou fotografii detailu listu – sléz přehlížený.

V této roční době můžete pořídit i fotografii plodů – sléz přehlížený.

Pro čeleď hluchavkovitých je charakteristická čtyřhranná lodyha a vstřícné listy – hluchavka nachová. Obrázek by ale měl být před použitím oříznutý.

A nyní …. S chutí do práce. Ověřte si správnost určení rostliny v terénu podle literatury. Vyhledejte její zařazení do čeledi, ověřte si charakteristické vlastnosti této čeledi. K určování a popisu rostlin použijte dostupnou literaturu – učebnici přírodopisu, atlasy rostlin, internetové zdroje. Tyto zdroje informací nezapomeňte uvést ve své prezentaci. Připravte si komentář k prezentaci pro své spolužáky.

Zdroje informací: veškeré fotografie zhotovila autorka