NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Advertisements

Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Matematika Násobení 10, 100, 1000.
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
12..
Dělení desetinným číslem
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Násobení a dělení desetinných čísel
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
15..
14..
Při násobení desetinných čísel číslem 100 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o dvě místa doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100,1000, 10000, ...
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Písemné násobení s nulou v činiteli
Celá čísla Násobení.
Sčítání desetinných čísel
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
Téma: Násobení desetinných čísel
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
16..
Desetinná čísla – dělení
Zaokrouhlování desetinných čísel
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Výukový materiál pro 6.ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Dělitelnost přirozených čísel
Výukový materiál pro 7.ročník
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
MOCNINY.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Písemné násobení desetinných čísel
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_
Transkript prezentace:

NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM

Násobení 10, 100, 1 000 ... Posunutí desetinné čárky doprava o počet nul v čísle 10, 100,1000... Čísla se zvětší 16,3 . 10 = 163 6,2 . 1 000 = 6 200 0,191 . 100 = 19,1 0,056 . 100 = 5,6

Násobení desetinných čísel číslem přirozeným Vypočítáme jako násobení přirozených čísel, nakonec sepíšeme desetinnou čárku 12,3 1 desetinné místo . 7 86,1 1 desetinné místo

Násobení desetinných čísel číslem přirozeným

Násobení desetinných čísel číslem přirozeným - příklady 123,9 . 8 = 8 147,23 . 6 = 3 156,24 . 7 = 341,12 . 12 = 7 . 641,3 = 156,3 . 100 = 8,17 . 10 =

Násobení desetinných čísel číslem přirozeným – příklady - řešení 123,9 . 8 = 991,2 8 147,23 . 6 = 48 883,38 3 156,24 . 7 = 22 093,68 341,12 . 12 = 4 093,44 7 . 641,3 = 4 489,1 156,3 . 100 = 15 630 8,17 . 10 = 81,7