STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 16 Anotace.
Advertisements

Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotaceÚstřední.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotacePoužití.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotaceOdvod.
Zvláštní druhy betonu VY_32_INOVACE_02_031
Opravy obkladů a dlažeb
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Struktura povrchu VY_32_INOVACE_45_899
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Druhy topidel VY_32_INOVACE_18_354
Životní cyklus výrobku
Aldehydy, ketony VY_32_INOVACE_24_478
Poruchy kleneb VY_32_INOVACE_27_549
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Velkoobchod, maloobchod
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hlavní části CNC strojů 2
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
MĚŘENÍ II. MIKROMETR VY_32_INOVACE_30_600
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 17 Anotace Seznámení s druhy hořáků Klíčová slova Hořák, přetlak, atmosférický hořák, ventilátor, plyn Předmět Plynárenství Autor, spoluautor Ludvík Hrtánek Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. - 2. ročník, žáci 15 – 17 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky

Druhy hořáků: Atmosférický hořák Přetlakový hořák STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Druhy hořáků: Atmosférický hořák Přetlakový hořák Přetlakový radiační hořák

Atmosférický hořák Hořák si přisává primární vzduch proudícím plynem. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Atmosférický hořák Vzduch je přiváděn při atmosférickém tlaku do spalovací komory. Hořák si přisává primární vzduch proudícím plynem. Sekundární vzduch se přisává vztlakem spalin stoupajících od hořáku. VZ1 – primární vzduch VZ2 – sekundární vzduch P – přívod plynu

Přetlakový hořák - Vzduch se přivádí ventilátorem a míchá s plynem STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přetlakový hořák - Vzduch se přivádí ventilátorem a míchá s plynem V - ventilátor VZ – vzduch ventilátoru P – přívod plynu

Přetlakový radiační hořák STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přetlakový radiační hořák Zcela odlišný způsob spalovaní plynu se uplatňuje při tzv. bezplamenném spalování, kdy směs plynu a vzduchu hoří v porézní keramické hmotě nebo na kovové či keramické mřížce. Tento způsob spalování umožňuje využít i sálavý přenos tepla z rozpálené keramiky či kovu, který se jinak u nesálavého plamene plynu neuplatňuje. Proto jsou kotle využívající tento způsob spalování označovány jako kotle radiační. Výhodou je několikanásobné měrné objemové zatížení spalovacího prostoru, což umožňuje zmenšení spalovací komory. Využití tohoto principu je v praxi ojedinělé, firma Wiessmann však vyvinula špičkový kondenzační kotel s touto technologií.

VZ – vzduch ventilátoru STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VZ – vzduch ventilátoru P – přívod plynu V - ventilátor R - sálavá plocha

Otázky k opakování: 1) Jaké znáte druhy hořáků? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Otázky k opakování: 1) Jaké znáte druhy hořáků? 2) Popiš princip fungování atmosférického hořáku. 3) Popiš možnosti použití přetlakového hořáku.

Použité zdroje: Nový R. a kol.: Technika prostředí (2000) STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje: Nový R. a kol.: Technika prostředí (2000) Jelínek V., Kabele K.: Technická zařízení budov 20 (2001) Kolektiv autorů: Topenářská příručka (2000) Štěchovský J.: Vytápění Firemní podklady