Rostoucí, klesající, konstantní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozcvička Urči typ funkce:
Advertisements

Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Rostoucí, klesající, konstantní
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Rostoucí , klesající a konstantní fce
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Graf nepřímé úměrnosti
Vzájemná poloha dvou kružnic
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Funkce Absolutní hodnota
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Úhel Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Graf kvadratické funkce
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Dělení lomených výrazů
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Graf nepřímé úměrnosti
Matematický milionář Foto: autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozcvička Urči typ funkce:
Pravidla pro počítání s mocninami
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Funkce Absolutní hodnota
Funkce Lineární funkce
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Rozcvička Urči typ funkce:
Funkce Lineární funkce
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafické násobení a sčítání úhlů
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Rozklad mnohočlenů na součin
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Orofacionální cvičení III.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Rostoucí, klesající, konstantní Funkce Rostoucí, klesající, konstantní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Porovnej grafy funkcí f1, f2. Rostou-li hodnoty proměnné, klesají zároveň hodnoty fce. Rostou-li hodnoty proměnné, rostou zároveň hodnoty fce. Funkce je klesající y = 2x + 1 y = -2x + 1 Funkce je rostoucí

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Funkce f je rostoucí, právě když pro každé dvě hodnoty x1, x2 jejího definičního oboru platí: je-li x1 < x2, pak f(x1) < f(x2) Např. f(x): y = 3x + 2 f(4): y = 14 f(9): y = 29 je-li 4 < 9, pak f(4) < f(9)

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Funkce f je klesající, právě když pro každé dvě hodnoty x1, x2 jejího definičního oboru platí: je-li x1 < x2, pak f(x1) > f(x2) Např. f(x): y = -3x + 2 f(4): y = -10 f(9): y = -25 je-li 4 < 9, pak f(4) > f(9)

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Pro lineární fci y = kx + q platí: je-li k > 0, pak je fce rostoucí. y = 3x + 2 y = 0,3x - 3

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Pro lineární fci y = kx + q platí: je-li k < 0, pak je fce klesající. y = -1,2x + 2 y = -3x - 2

Funkce rostoucí, klesající, konstantní A co když k = 0? je-li k = 0, pak je fce konstatní. y = 5 y = q y = -4

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Narýsuj grafy funkcí:

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Zapiš pomocí vzorců, které funkce jsou: a) rostoucí b) klesající c) konstantní y = 1,6x - 4 y = -0,5x – 1,5 y = -2 y = 3x + 8 y = 0,8x + 1 y = -2,3x + 9

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Popiš dané funkce (rostoucí, klesající, konstantní): klesající klesající konstantní rostoucí rostoucí

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Popiš dané funkce (rostoucí, klesající, konstantní): konstantní konstantní konstantní konstantní rostoucí

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Popiš danou funkci (rostoucí, klesající, konstantní): klesající rostoucí konstantní

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Vypiš z daných funkcí (bez rýsování): y = –9x, y = –16x + 87, y = 0,01x – 13, y = –0,3x +12, y = 2x – 1, y = –0,7x –1, y = 3x, y = 5x + 2, y = –4x rostoucí funkce klesající funkce

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Zjisti, která z daných funkcí je rostoucí a která klesající: a) y = x2 + 1, D(f) = (–5; –1) x roste y klesá klesající

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Zjisti, která z daných funkcí je rostoucí a která klesající: b) y = 2(x – 2), D(f) = R rostoucí

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Zjisti, která z daných funkcí je rostoucí a která klesající: c) y = 3 – 2x2, D(f) = (–6; –2) rostoucí

Funkce rostoucí, klesající, konstantní Urči, o jaké funkce se jedná, a zapiš jejich rovnice: klesají cí rostouc í není funkce