DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Málková Jarmila
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Digitální učební materiál
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 2 Lektion 13 Kleidung Autor: Ing. XY.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Konjunktiv Autor Mgr.
S CHRITTE 2 L EKTION 10 B EIM A RZT - U LÉKAŘE Autor: Mgr.Marcela Smutková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_18_IM_RESTAURANT.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vorgangspassiv Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Egon Erwin Kisch Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_16_PRÁCE_S_TEXTEM.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen - Reisen Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Erinnerungen.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Adjektive Autor Mgr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_14_PRÁCE_S_TEXTEM.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_17_STUNDENPLAN.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konjugation der Hilfsverben
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Tvoření otázek v němčině
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_1_PIT_15_PRÁCE_S_TEXTEM Autor Mgr. Ester Pitrunová, DiS. Tematický okruh Märchenerzählen 1 Ročník 1. ročník čtyřletého gymnázia, úroveň A1/A2 Datum tvorby 16. 1. 2013 Anotace Práce s textem Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC, vytištění pracovního listu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Die Giraffe und der Schlafsack Was bedeutet das Wort Schlafsack auf Tschechisch? - schlafen/ r Schlaf - r Sack/ Dudelsack - ich schlafe im Schlafsack spací pytel

Die Giraffe und der Schlafsack Assotiationen/ Wovon erzählt wohl das Märchen? Schreibt die Ideen mit Hilfe vom Wörterbuch im Perfekt oder im Präteritum in die Hefte (2 Minuten): Es erzählt von …. einer Giraffe aus Afrika. Sie schlief im Rucksack.

Die Giraffe und der Schlafsack Eines Tages ging der kleine Daniel mit seiner Mama in den Zoo. Wie immer lief er sofort zu den Giraffen, seinen Lieblingstieren. Diesmal hatte er eine Neuigkeit zu erzählen: „Stell dir vor, Giraffe“, sagte er, „ich habe einen Schlafsack bekommen, mit einem richtigen Reißverschluss.“ „Mit Reißverschluss?“ Die Giraffe staunte. „Wozu braucht man einen Schlafsack? Und dazu noch einen mit Reißverschluss?“ „Das weißt du nicht?“ Nun staunte Daniel. Dann erklärte er: „Einen Schlafsack zieht man nachts im Bett an, damit man nicht friert, wenn das Federbett wegrutscht. Und den Reißverschluss braucht man, damit man den Schlafsack öffnen kann, um ihn an- und auszuziehen.“ – „Aha. Schade, dass es keinen Schlafsack für Giraffen gibt“, meinte die Giraffe. „Aber wieso denn?“,fragte Daniel verwundert, „wieso soll es keinen Schlafsack für Giraffen geben? „Wir Giraffen haben doch einen so langen Hals. Der passt doch nie und nimmer in einen Schlafsack hinein“, antwortete die Giraffe.

Nun lachte Daniel. „Wenn es weiter nichts ist Nun lachte Daniel. „Wenn es weiter nichts ist! Der Hals gehört doch gar nicht in den Schlafsack hinein. Der Kopf und der Hals, die bleiben doch draußen, und nur der Körper und die Beine stecken drin.“ – „Ja, wenn Das so ist, dann müsste es eigentlich auch einen Schlafsack für Giraffen geben“, meinte die Giraffe. „Gehst du mal in die Stadt und siehst nach, ob du einen Schlafsack für mich findest?“, fragte sie dann. „Ja, gern“, versprach Daniel. „Komm, Mama, lass uns gleich gehen!“ In der Stadt entdeckten sie in einem Kaufhaus tatsächlich einen Schlafsack für Giraffen. Daniels Mama kaufte ihn, und dann brachten sie ihn sofort in den Zoo zur Giraffe. Na, da war die Freude groß! Die Giraffe schlüpfte sofort hinein (der Kopf und der Hals blieben draußen), dann zog sie den Reißverschluss zu und legte sich hin zum Schlafen – am helllichten Mittag! Es war ihr so wohlig warm und kuschelig, dass

sie sofort einschlief, und sie wollte gar nicht mehr aufwachen sie sofort einschlief, und sie wollte gar nicht mehr aufwachen. Die Leute im Zoo schüttelten die Köpfe und wunderten sich: Eine Giraffe, die am hellen Tag so lange und so tief schläft, ja, wo hat man denn so was schon gesehen?! Daniel aber war froh, dass sie der Giraffe einen Schlafsack geschenkt hatten, und fröhlich hopste er an Mamas Seite nach Hause, und er freute sich schon, wenn auch er am Abend im Bett sich in seinen Schlafsack kuscheln konnte.

Beantworte die Fragen zum Text Wen traf Daniel im Zoo? Wovon erzählte Daniel? Was wusste die Giraffe nicht? Was ist also der Schlafsack und der Reißverschluss? Finde es konkret im Text. Warum kann die Giraffe wohl keinen Schlafsack haben? Er traf da eine Girafffe. Er erzählte von einem Schlafsack mit einem Reißverschluss, den er bekam. Sie wusste nicht, wozu man einen Schlafsack und einen Reißverschluss braucht. Man findet es in der 7. Zeile. Sie hat einen langen Hals.

Beantwotrte die fragen zum text Was versprach Daniel der Giraffe? Wo kaufte Daniel den Schlafsack? Wie reagierte die Giraffe auf den Schlaffsack. Warum wunderten sich die Leute im Zoo? Worauf freute sich Daniel zum Schluss? Er wollte in die Stadt gehen und einen Schlafsack für sie kaufen. Er kaufte ihn im Kaufhaus. Sie freute sich sehr und schlüpfte gleich hinein. Da die Giraffe am hellen Tag schlief. Wenn er sich am Abend in seinen Schlafsack kuscheln konnte.

Erzähl den text noch ein mal im perfekt B.: „Eines Tages ist der kleine Daniel mit seiner Mama in den Zoo gegangen. Wie immer ist er sofort zu den Giraffen, seinen Lieblingstieren, gelaufen.“ ….

Metodický pokyn Úvod: Na rozmluvení žáků slouží slidy č.2 a 3. Zabývají se názvem pohádky. Je pravděpodobné, že neznají slovo „Schlafsack“, které odvodí z již známých, příbuzných slov. Ta jsou zde nabídnuta. Žáci mohou doplnit další. Po správném překladu slova, učitel klikne myší a objeví se český překlad a motivační obrázek, který lze také krátce okomentovat. To ale není tak pro tuto prezentaci podstatné. V sladu č. 3 se žáci pokusí zamyslet nad tím, o čem by pohádka mohla být. Rozvíjí tak možnosti správných formulací v jazyce. Text: Text čtou žáci nejprve nahlas, poté potichu pro sebe, aby měli nadhled v ději pohádky. Žáci mají texty pro lepší přehled nakopírované. Otázky k textům: Otázky jsou většinou položeny v minulém čase, a tím si žáci cíleně procvičují tvary minulých časů. Odpovědi se ukážou vždy po kliknutí myši. Slide č. 9 Věty v préteritu žáci převedou do perfekta, čímž opět procvičují minulý čas. Cílem prezentace je dobrá orientace ve vyprávěcím textu a procvičení tvarů minulých časů.

Zdroje: http://www.1000-maerchen.de/fairyTale/7880-die-giraffe-und-der-schlafsack.htm, 16. 1. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Giraffen.jpg/675px-Giraffen.jpg, 16. 1. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Daniel_Tani_in_ISS_sleeping_bag.jpg/397px-Daniel_Tani_in_ISS_sleeping_bag.jpg, 16. 1. 2013 Toto dílo je k dispozici pod licencí CC BY-SA