Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1 G_ 26 Téma : Povrch krychle Ročník : 8. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/21.3068
Anotace: Prezentace seznámí žáky s výpočtem povrchu krychle. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli a slouží jako pomůcka k výkladu a procvičení povrchu krychle a převodů jednotek obsahu. Pracovní listy lze vyplnit i pomocí funkce pera. Lze je rovněž použít tištěné na papíře. Kde je možnost připojení více myší, lze využít systém Multiple-Mouse k soutěži mezi žáky. Cílová skupina: 8.ročník
Povrch krychle
S = 6 . a2 Jaký mají tvar, velikost? Povrch krychle Kolik stěn tvoří povrch krychle? 6 Jaký mají tvar, velikost? čtverec – a2 S = 6 . a2
Urči povrch krychle s hranou 12 mm. S = 6 . a2 S = 6 . 122 S = 864 mm2
Budeme potřebovat přibližně 1 m2 papíru. Kolik papíru potřebujeme na zhotovení krabice tvaru krychle, která má šířku 35 cm? Horní i dolní podstava je dvojitá. S = (6 + 2) . a2 S = 8 . 352 S = 9 800 cm2 S = 1 m2 Budeme potřebovat přibližně 1 m2 papíru.
Vejde se kostka s povrchem 75 dm2 do police vysoké 30 cm? S = 6 . a2 75 = 6 . a2 a = 3,5 dm a = 35 cm Kostka se do police nevejde.
15 dm2 1 500m2 0,15m2 0,0015m2
5,6m2 560cm2 5 600cm2 56 000cm2
8,3km2 83 000m2 830 000m2 8 300 000m2
9,2cm2 920mm2 0,92mm2 0,092mm2
Ilustrace – www.office.microsoft.com